Registrering av RX7 fra Japan?

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt RX-7
RoyC
Posts: 20
Joined: 13 Dec 2010, 21:31

Registrering av RX7 fra Japan?

Post by RoyC »

Søkte rundt på forumet men fant ikke noe info på dette temaet. Så da får jeg spørre og se om noen vet mer om dette?

Vurderer å ta en 94mod RX7 i innbytte på min BMW 320DT 2002mod. Han forlanger 40.000kr for bilen og sier den kan registreres med TUV papirer? Motoren har visst problemer, men ellers bra. Kjørt 90.000km.

Hvis mulig, hva skal til for å få en slik RX7 registrert i Norge?
Hva koster en overhaling av disse motorene sånn løslig? Tenker da med utskift av det som er standard på disse motorene... Fra til for eks?
Er en slik bil om den er hel og fin i karosseri og invendig verdt 40.000kr uten skilt her i landet? Vanskelig å få solgt uregga?

Ble litt mangen spm kansje. Har drømt om RX7 i mangen år så krysser fingrene for at de kan regges. Hvis ikke må det bli som banebil eller noe...?

Mvh
Roy C
jantore
Gear Head
Posts: 2268
Joined: 05 Feb 2007, 09:56
Location: Rotorveien 26b

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by jantore »

Som den første som regga en RX7 i norge så kan jeg med hånden på hjertet si at den båten har seilt for flere år siden nå desverre. Vegdirektoratet satte ned foten for registrering av høyre styrte biler ifra japan.

Skal du ha RX7 må den allerede vere registrert i norge.

Jan-Tore
RoyC
Posts: 20
Joined: 13 Dec 2010, 21:31

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by RoyC »

Så når selger snakker om en kar/firma i tyskland som har tuv papirer så kan man se bort fra dette?

Veldig synd at vi i molboNorge ikke skal få gleden av disse bilene på normalt vis.
User avatar
Turbohansen
Gear Head wanabe
Posts: 866
Joined: 19 Mar 2006, 17:12
Location: the seventh heaven

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by Turbohansen »

RoyC wrote:Så når selger snakker om en kar/firma i tyskland som har tuv papirer så kan man se bort fra dette?

Veldig synd at vi i molboNorge ikke skal få gleden av disse bilene på normalt vis.

det er mange som har gleden av disse bilene, er bare og kjøpe en med rattet på venstre side
Turbohansen ™ - making YOU look normal since 1974

The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does its own oil change. It's just a pity the management system is so fucking temperamental.
RoyC
Posts: 20
Joined: 13 Dec 2010, 21:31

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by RoyC »

Turbohansen wrote:
RoyC wrote:Så når selger snakker om en kar/firma i tyskland som har tuv papirer så kan man se bort fra dette?

Veldig synd at vi i molboNorge ikke skal få gleden av disse bilene på normalt vis.

det er mange som har gleden av disse bilene, er bare og kjøpe en med rattet på venstre side
Kan man importere venstrestyrt og godkjenne?

Lønner seg nok å se etter Norske biler vil jeg tro.....
User avatar
Turbohansen
Gear Head wanabe
Posts: 866
Joined: 19 Mar 2006, 17:12
Location: the seventh heaven

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by Turbohansen »

venstre styrte får man godkjent no problem :wink:
Turbohansen ™ - making YOU look normal since 1974

The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does its own oil change. It's just a pity the management system is so fucking temperamental.
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by Zepticon »

RoyC wrote:
Turbohansen wrote:
RoyC wrote:Så når selger snakker om en kar/firma i tyskland som har tuv papirer så kan man se bort fra dette?

Veldig synd at vi i molboNorge ikke skal få gleden av disse bilene på normalt vis.

det er mange som har gleden av disse bilene, er bare og kjøpe en med rattet på venstre side
Kan man importere venstrestyrt og godkjenne?

Lønner seg nok å se etter Norske biler vil jeg tro.....
Om den ikke har skilt allerede så er det bare å glemme. Det er nok en grunn til at han vil kvitte seg med denne skal du se.

Biler fra Europa og USA gpr bra. USA så går det på untaksregelen eller noe slikt, så disse bilene må hodles orginal ellers klikker biltilsynet (orginale felger, eksos, stylig osv).
Biler Fra england og resten av europa går som vanlige inmportbiler, mens fra Japan/Asia er no-no så vidt jeg veit. Hjelper ikke emd TUV da det var noen forfalskede TUV papirer i omløp og dem er grunnen til at BT stoppet all godkjenning
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by RX-7FD3S »

Zepticon wrote:
RoyC wrote:
Turbohansen wrote:
RoyC wrote:Så når selger snakker om en kar/firma i tyskland som har tuv papirer så kan man se bort fra dette?

Veldig synd at vi i molboNorge ikke skal få gleden av disse bilene på normalt vis.

det er mange som har gleden av disse bilene, er bare og kjøpe en med rattet på venstre side
Kan man importere venstrestyrt og godkjenne?

Lønner seg nok å se etter Norske biler vil jeg tro.....
Om den ikke har skilt allerede så er det bare å glemme. Det er nok en grunn til at han vil kvitte seg med denne skal du se.

Biler fra Europa og USA gpr bra. USA så går det på untaksregelen eller noe slikt, så disse bilene må hodles orginal ellers klikker biltilsynet (orginale felger, eksos, stylig osv).
Biler Fra england og resten av europa går som vanlige inmportbiler, mens fra Japan/Asia er no-no så vidt jeg veit. Hjelper ikke emd TUV da det var noen forfalskede TUV papirer i omløp og dem er grunnen til at BT stoppet all godkjenning
synes hele denne papirrøra er noe jævla piss.
Hadde det eksistert den minste antydning til hjerneceller på BT hadde de og skjønt at det er den samme bilen.
så Copy paste av us/eu tuv skulle ikke være noe prob.
hva er det egentlig som er så farlig med japanske biler? klarer ikke å fatte dette. så vidt jeg vet er det strengere regler for godkjenning og kvalitet der borte(fuck, de har tilogmed nazisperre på farten)
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
User avatar
Stig
Gear Head
Posts: 1628
Joined: 23 Sep 2005, 16:36
Location: Sola

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by Stig »

husk at Japenske biler i england ofte er godkjent og regget der allerede på unntak, og slike går det ikke ann å regge i norge, unntak på unntaksbil går ikke lenger.

så i hovedtrekk, høyrerattet bil er det vanskelig å få regget pr dags dato. Folk har klart det (supra/skyline) i senere tid, men med mye jobb. (mulig litt inside deals og)
User avatar
Rayho
Posts: 374
Joined: 21 May 2006, 13:42
Location: OSLO

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by Rayho »

Us biler kan man også registreres på vanlig måte om man gidder bryet :D
-92 Rx7 Euro Spec
x -92 RX7 FD3S Euro Spec, Shine Auto Widebody
x -08 Saab 9-3
x -94 Rx7 FD3S
x -94 Toyota Supra TT
x -85 Toyota Mr2 1,6 Turbo, 320whp@1bar E85
x -04 Lancer Evolution VIII Stjålet :-(
x -90 Eunos Cosmo Type-E.CCS 20B
X -92 Rx-7 FD. Norsk
x -00 Ford Mondeo ST200
X -90 323 GTX
Råtassen
Posts: 544
Joined: 09 Jul 2006, 22:11
Location: Sørum

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by Råtassen »

Rayho wrote:Us biler kan man også registreres på vanlig måte om man gidder bryet :D


Noen som har gjort dette????
FD 20B
Cosmo 20B x2
FD racer 13B PP
SA 12A
REPU
jantore
Gear Head
Posts: 2268
Joined: 05 Feb 2007, 09:56
Location: Rotorveien 26b

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by jantore »

Råtassen wrote:
Rayho wrote:Us biler kan man også registreres på vanlig måte om man gidder bryet :D


Noen som har gjort dette????
yes, var ikke så ille. når man først fikk forklart for mannen på bt at nei baklysene er det ikke noe krav om at er e merket :P selv om de var det :P
Råtassen
Posts: 544
Joined: 09 Jul 2006, 22:11
Location: Sørum

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by Råtassen »

Jeg driver å godkjenner min bil om dagen. Var hos BT forrige uke med en helt original bil. Får papirene med manglene i posten i morgen trolig. Først da vet jeg hva manglene blir. Tror han snakket om at jeg må ha papirer på bremsene, rattstamme og belter osv. Får se hva som dukker opp.
Hadde ikke noe lyst på unntaksgodkjenning.

oppdaterer i morgen....
FD 20B
Cosmo 20B x2
FD racer 13B PP
SA 12A
REPU
jantore
Gear Head
Posts: 2268
Joined: 05 Feb 2007, 09:56
Location: Rotorveien 26b

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by jantore »

Råtassen wrote:Jeg driver å godkjenner min bil om dagen. Var hos BT forrige uke med en helt original bil. Får papirene med manglene i posten i morgen trolig. Først da vet jeg hva manglene blir. Tror han snakket om at jeg må ha papirer på bremsene, rattstamme og belter osv. Får se hva som dukker opp.
Hadde ikke noe lyst på unntaksgodkjenning.

oppdaterer i morgen....
han sa det ja, huff da. kan vell si at bilene er like. rattstammen er lik, bremsene er identiske, beltene er bare å skaffe noen med oransje merke lapper på. de har 17 sifra chassi nr som er "identisk" med de europeiske, eneste forskjellen er noe mere avgass greier pga california og ikke e merka lykter foran og bak. eller mulig de er e merka bak og på noen. hvis du vet om noen som har en eu bil så ta den med og be han duden på bt sjekke de. er samme deler nr på 99% av bilen.

Men BT er BT de er trangsynte uansett hvordan man vender å vrir på det. Kjenner en som ikke fikk godkjent sin døn orginale Porsche 911 GT3 fordi duden på BT mente at den var modifisert, fordi den hadde "store" bremser, breie felger, bur, bøtte seter osv osv. De nekta tilogmed å godta brev ifra autosentrum om at bilen er sånn. Han hadde tilgomed brosjyren på bilen fra porsche der alle tingene sto som standard :P

De er helt håpløse, de kan null om bil og er ikke interesert i å vere behjelpelige i det hele tatt. Førerkort og godkjenning av biler burde vert privatisert for lenge siden.
RoyC
Posts: 20
Joined: 13 Dec 2010, 21:31

Re: Registrering av RX7 fra Japan?

Post by RoyC »

Råtassen wrote:Jeg driver å godkjenner min bil om dagen. Var hos BT forrige uke med en helt original bil. Får papirene med manglene i posten i morgen trolig. Først da vet jeg hva manglene blir. Tror han snakket om at jeg må ha papirer på bremsene, rattstamme og belter osv. Får se hva som dukker opp.
Hadde ikke noe lyst på unntaksgodkjenning.

oppdaterer i morgen....
Post Reply