RX7 som ikke starter

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt RX-7
Post Reply
hansfauske
Posts: 15
Joined: 20 Sep 2011, 08:49

RX7 som ikke starter

Post by hansfauske »

Har 1992 mod som ikke vil starte. Startmotor drar ikke rundt selv om det er ca 12V ut fra tenningslås når jeg vrir på nøkkelen. Legger jeg batterispenning direkte på den samme ledningen ut fra tenningslåsen så starter bilen. Noen som vet hva som kan være feil?
jantore
Gear Head
Posts: 2268
Joined: 05 Feb 2007, 09:56
Location: Rotorveien 26b

Re: RX7 som ikke starter

Post by jantore »

Hmm kan høres ut som noe problemer med tennings bryteren. Men rart at det kommer 12v ut der og at den starter når du legger på ekstra 12v.

Ikke min sterkeste side akuratt det dere men.
User avatar
MazdaLaVista
Gear Head
Posts: 1244
Joined: 24 Aug 2005, 12:05
Location: On The Roads in Bergen

Re: RX7 som ikke starter

Post by MazdaLaVista »

Hvor er denne bilen fra? På min US mod må en holde inne clutchen for at innslaget på starteren skal slå inn :)
93mod Mazda RX7
87mod Mazda 323 4wd Turbo
x 87mod Daihatsu Charade Turbo AKA THE BEAST
x 91mod Mazda 323 HeiHvorDetGårVersjon1
x 93mod Mazda 323 GTR (I miss you)
x 87mod Mazda 323 4wd Turbo ( R.I.P.)
x 87mod Peugeot GTi 1.6 (R.I.P)
hansfauske
Posts: 15
Joined: 20 Sep 2011, 08:49

Re: RX7 som ikke starter

Post by hansfauske »

Bilen er USA modell. Bryteren på clutchen fungerer. Skal prøve å demontere bakstykket på tenningslåsen for så å bypasse tenningslåsen. Takk for tips!
RIPRX7
Gear Head wanabe
Posts: 841
Joined: 06 Jan 2007, 15:57

Re: RX7 som ikke starter

Post by RIPRX7 »

Vist du har fiklet eller dratt i ledningene på bilen den siste tiden så kan du sjekke den store pluggen på den releboksen som er koblet til 12+ som henger på batteriet. Under denne så er det en plugg som er i forbindelse med innslaget eller hoved+ på startmotoren.
Men slik du beskriver det så har du spenning ut av tenningslåsen men ikke ikke på innslaget( den lille sorte pluggen som er på startmotoren) Det kan hende du har brudd på innslags ledningen som skal være pluss.
hansfauske
Posts: 15
Joined: 20 Sep 2011, 08:49

Re: RX7 som ikke starter

Post by hansfauske »

Fant feilen - brudd på ledning. Lastet ned koblingsskjemaer fra nettet - de var til stor hjelp i feilsøkingen. Takk til alle for tips.
Post Reply