HC verdier ved co2 måling.

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt RX-7
Post Reply
lunnern
Posts: 305
Joined: 07 Apr 2008, 23:04

HC verdier ved co2 måling.

Post by lunnern »

Vært på eu-kontroll (PKK) i dag. Jeg hadde med lappen om fritak om å måle lamda verdier, men de målte den allikevel. De sa at co-2 verdiene kunne de akseptere. Men HC verdiene var 1500 og de verdien satt jeg rekord i boka på det verkstedet. De begynte å henge seg opp i HC verdien og sa at den ikke gikk inn i lambda verdier.

Jeg fikk forklart at HC verdier er brent olje eller alt for rik blanding. Noen som har noen formening om disse verdiene på en wankel?


Bilen blåser litt oljerøyk ved kald oppstart. men så forsvinner det.
Den blåser også røyk når den startes når den er for varm (over 100c), for da øker powerfc'en rpm til 4000 til motoren er kaldere (95c). Når den detter til tomgangs rpm forsvinner blå røyken.

Pip sa til meg at jeg ikke hadde riktig restriktorer på min singelturbo gtx35r.
Hvilken størrelse trenger jeg på restriktoren? Hvor kjøper jeg restriktoren?
jantore
Gear Head
Posts: 2268
Joined: 05 Feb 2007, 09:56
Location: Rotorveien 26b

Re: HC verdier ved co2 måling.

Post by jantore »

tja jeg bruker ikke restriktor og garret turboene trenger det egentlig ikke.

Men kjøpes litt overalt av sider som selger turboer.

Det med HC verdien og olje, no shit. Den spiser da olje som smøring ;) Grunnen til at den ikke går igjennom en avgass kontroll så det er ingen overask. Den vill aldri gå igjennom uten en helt strøken kat, med alt av luftpumpe tilbehør osv fungerende.

Du får si til de at de får skaffe en rullende landvei og kjøre den på den så går den igjennom ;)

Hehe

JT
lunnern
Posts: 305
Joined: 07 Apr 2008, 23:04

Re: HC verdier ved co2 måling.

Post by lunnern »

Prøvde å si det at de fikk skaffet seg en landevei eller hive den CO dingsen i bagasjerommet å kjøre seg en tur. Men det eneste de kunne hjelpe meg med var en 2 feil og visning til BT. Fordi de ikke hadde utstyr til å utføre dette :)

Du bruker ikke restriktor. Puffer bilen din olje røyk i starten da? sånn type en skikkelig barbque røyk også stopper den etter 30 sek?
jantore
Gear Head
Posts: 2268
Joined: 05 Feb 2007, 09:56
Location: Rotorveien 26b

Re: HC verdier ved co2 måling.

Post by jantore »

lunnern wrote:Prøvde å si det at de fikk skaffet seg en landevei eller hive den CO dingsen i bagasjerommet å kjøre seg en tur. Men det eneste de kunne hjelpe meg med var en 2 feil og visning til BT. Fordi de ikke hadde utstyr til å utføre dette :)

Du bruker ikke restriktor. Puffer bilen din olje røyk i starten da? sånn type en skikkelig barbque røyk også stopper den etter 30 sek?
Det gjør alle rexer, selv min gamle FB ;)
Post Reply