Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Da har jeg vært på eu-kontroll og fått punktet "ulovlig modifisering av motor." De likte ikke bensinregulatoren, singelturboen og åpne blow off ventilen min.
Er det noen som har alt av komplet vacuum styring som ligger under innsuget? Jeg har modifisert min, og vet vel nesten ikke åssen jeg får den tilbake i original stand.
Jeg tar gjerne imot tips om hvordan jeg enklest mulig får bygd om bilen fra singel til Twinturbo for å komme igjennom visningen.
Da tenker jeg på hva jeg trenger av vakuum under innsuget og kan jeg la alt av Block off plater og slikt stå?
Går det å få bilen godkjent med singelturbo, og hva skal til?
Kan jeg kjøpe en komplett motor med ledningsnett og ECU fra en JDM bil på ebay og sette inn den i min Eurospec for visning?
Er det noen som har alt av komplet vacuum styring som ligger under innsuget? Jeg har modifisert min, og vet vel nesten ikke åssen jeg får den tilbake i original stand.
Jeg tar gjerne imot tips om hvordan jeg enklest mulig får bygd om bilen fra singel til Twinturbo for å komme igjennom visningen.
Da tenker jeg på hva jeg trenger av vakuum under innsuget og kan jeg la alt av Block off plater og slikt stå?
Går det å få bilen godkjent med singelturbo, og hva skal til?
Kan jeg kjøpe en komplett motor med ledningsnett og ECU fra en JDM bil på ebay og sette inn den i min Eurospec for visning?
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
ledningsnettet er anderledes
du må nok endre alt ja. hmmm de var picky på singelturbo ja jaja lykke til, har vell alt av deler, men turboene jeg har lekker litt olje.
JT
du må nok endre alt ja. hmmm de var picky på singelturbo ja jaja lykke til, har vell alt av deler, men turboene jeg har lekker litt olje.
JT
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Ja de var jævlig nøye. Måtte vise bilen på biltilsynet å vettu. Svir litt den. Men jeg har alle originaldelene
Jeg har vel ett par turboer her. Men de lekker olje alle sammen. Da er det bare å begynne å bygge den om til Twin igjen da.
Jeg fant ett forenklet vakuum diagram her på forumet. Så jeg tenker jeg følger det.
Hvordan blir det å kjøre på visning helt originalt med streetport? da tenker jeg i forhold til streetport og Original ECU? Betyr det motorhavari?
Jeg skal også sjekke opp hvordan det er med å få den godkjent med singel. Jeg vet det er ett par cossi som går rundt her med gigaturbo godkjent i vongkort
Jeg har vel ett par turboer her. Men de lekker olje alle sammen. Da er det bare å begynne å bygge den om til Twin igjen da.
Jeg fant ett forenklet vakuum diagram her på forumet. Så jeg tenker jeg følger det.
Hvordan blir det å kjøre på visning helt originalt med streetport? da tenker jeg i forhold til streetport og Original ECU? Betyr det motorhavari?
Jeg skal også sjekke opp hvordan det er med å få den godkjent med singel. Jeg vet det er ett par cossi som går rundt her med gigaturbo godkjent i vongkort
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Er vel bare å sende inn søknad til BT, sånn at du finner ut hvilke papirer som trengs.
Hadde vært flott om det gikk ann å argumentere med at ny og moderne singelturbo var billigere i innkjøp og mer driftssikker enn orginalt twin turbo oppsettet. For så lenge man kjører orginal motorstyring og orginalt ladetrykk, så burde det jo være mulig å få det godkjent, uten syklus test og slikt.
Hadde vært flott om det gikk ann å argumentere med at ny og moderne singelturbo var billigere i innkjøp og mer driftssikker enn orginalt twin turbo oppsettet. For så lenge man kjører orginal motorstyring og orginalt ladetrykk, så burde det jo være mulig å få det godkjent, uten syklus test og slikt.
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Jeg har snakket med importøren av Mazda. Og de sier at det ikke finnes noen slike papirer. Det kommer aldri til å bli lagd noen slike papirer. Jeg spurte han jeg snakket med om det var mulig å få noen kontakter i utlandet og da fikk jeg beskjed at om at mazda sin policy er det at de ikke vil ha ombygging av bilene sine, og derfor vil jeg ikke få slik dokumentasjon i fra utlandet heller.
Jeg har også snakket med BT. De sa at jeg burde sende inn en søknad for at de kunne svare på spørsmål om ombygging, og at jeg burde søke på nettet om det var noen andre som hadde utført dette
Det virker nesten letter å bygge bilen tilbake til original igjen. Burde vel sendt hele bilen opp ditt med en stor dynamitt i bagasjerommet, som en søknad.
Jeg har også snakket med BT. De sa at jeg burde sende inn en søknad for at de kunne svare på spørsmål om ombygging, og at jeg burde søke på nettet om det var noen andre som hadde utført dette
Det virker nesten letter å bygge bilen tilbake til original igjen. Burde vel sendt hele bilen opp ditt med en stor dynamitt i bagasjerommet, som en søknad.
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Flere her som har blitt sendt på visning.
ikke bygg om noe som helst er min mening, da gidder di ikke bry seg om alt, og konsentreres seg mest om senkesett og felger...
bensintrykkregulator har ingenting å si for noe som helst
bov har jo heller ingenting å si på noe som helst... du dumper litt lufttrykk til luft...
ikke sikkert de vet at det orginalt er 2 turboer, og hvis de vet det, prøv å si at de røk å du bare satte på 1 ny...
ikke bygg om noe som helst er min mening, da gidder di ikke bry seg om alt, og konsentreres seg mest om senkesett og felger...
bensintrykkregulator har ingenting å si for noe som helst
bov har jo heller ingenting å si på noe som helst... du dumper litt lufttrykk til luft...
ikke sikkert de vet at det orginalt er 2 turboer, og hvis de vet det, prøv å si at de røk å du bare satte på 1 ny...
1994 Mazda rx7 jdm R2
1992 Mazda rx7 euro 20b
1992 mazda rx7 jdm
1992 Mazda rx7 euro 20b
1992 mazda rx7 jdm
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Prøv å få ting til å se anonymt og orginalt ut. Meget mulig du sllipper unna med singelturbo som Auning sier, og det er verdt 500kr for å finne ut av det. Er alt annet strøkent og motoren ble eneste problem?
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Jeg fikk ett par andre anmerkninger også. De anmerket:
-Km-teller er blank.
-Ett par foringer i bakstillingen.
-over 25% på håndbrekk.
De er ganske så strenge i området her se. Så jeg tviler nesten på om den går igjennom på trafikkstasjonen her
Bildene under viser hvordan det ser ut i motor rommet. Bilen er dønn original ellers. Jeg tar gjerne imot tips for å gjøre den se mer original ut.
Jeg har fått noen tips og navn av gutta i verkstedet. Så jeg skal ringe teknisk avdeling i morgen og høre hva de krever for å få bygd om til annen turbo.
-Km-teller er blank.
-Ett par foringer i bakstillingen.
-over 25% på håndbrekk.
De er ganske så strenge i området her se. Så jeg tviler nesten på om den går igjennom på trafikkstasjonen her
Bildene under viser hvordan det ser ut i motor rommet. Bilen er dønn original ellers. Jeg tar gjerne imot tips for å gjøre den se mer original ut.
Jeg har fått noen tips og navn av gutta i verkstedet. Så jeg skal ringe teknisk avdeling i morgen og høre hva de krever for å få bygd om til annen turbo.
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Twinturboene må ikke "virke" bare for å ta den av hengeren og trille på tomgang inn på kontrollhallen deres heller.......
FD 20B
Cosmo 20B x2
FD racer 13B PP
SA 12A
REPU
Cosmo 20B x2
FD racer 13B PP
SA 12A
REPU
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Da jeg var på visning med min i fjor høst sto den faststroppet på henger utenfor kontrollhallen og gubbene bare gikk rundt bilen kjapt og titta på dempere og om motorstyring var orginal. Åpnet ikke panseret engang. Men jeg hadde da vell og merke ikke merknad om singelturbo.
Tror det kommer veldig an på hvilken kontrollør du får.
Tror det kommer veldig an på hvilken kontrollør du får.
-95' Mazda RX-7 FD Eurospec
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Jeg er bare litt redd for at de skal prøvekjøre den. Original sec turboen min kommer jo til å blåse ned hele gata demmes med blå røyk når den setter igang. det var derfor jeg valgte å gå for singelsnurr.
Fins det ingen rx7 fd med godkjent singel åsså?
Hvor på østlandet er dem litt runde i kantene her på østlandet? Her i området skal dem jo slakte alt som er litt morsomt.
Fins det ingen rx7 fd med godkjent singel åsså?
Hvor på østlandet er dem litt runde i kantene her på østlandet? Her i området skal dem jo slakte alt som er litt morsomt.
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
spisepinneminister sin er vell godkjennt? den med veilside kittet?
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Hvordan har spisepinneministeren fått til det til?
Jeg har prøvd å lete etter en post om å swape en eurospec motor med en jdm motor fra ebay. Er det ingen som har gjort det?
Jeg kunne egentlig tenkt meg en original swape motor for da slipper jeg å tulle med den nyebygde Det er vel ikke noen her som har en komplett eurospec motor med ledningsnett og slik som de vil selge?
Jeg har prøvd å lete etter en post om å swape en eurospec motor med en jdm motor fra ebay. Er det ingen som har gjort det?
Jeg kunne egentlig tenkt meg en original swape motor for da slipper jeg å tulle med den nyebygde Det er vel ikke noen her som har en komplett eurospec motor med ledningsnett og slik som de vil selge?
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Jeg vill anbefale deg å snakke med de først. Forklare helle sulamitten at du har bytta 3 turboer på 2 år feks. Dra det litt langt og at det er dyrt å kjøpe brukte som holder 2000km, mens ny'e fra mazda koster 50 lapper feks. Du kan kjøpe overhalte fra usa. Men de koster en 3-4000 usd, og du vet heller ikke hvor lenge de holder.
Så singel turbo er det enkleste å bytte og vedlikeholde. Så lenge du kan vise til at den har "lite" nok effekt så burde de være ok med det.
JT
Så singel turbo er det enkleste å bytte og vedlikeholde. Så lenge du kan vise til at den har "lite" nok effekt så burde de være ok med det.
JT
Re: Visning hos biltilsynet etter EU-kontroll
Jeg ville forklart singleturboen med det jantore sier, og lagt på at turbo teknologien har kommet så langt de siste 20 år, at 1 enhet i dag kan kan gjøre jobben til de 2 orginale, og virke likt som de 2 orginale.
Bensintrykksregulatoren ville jeg forklart med at bensinpumpa røk, og at du monterte denne for å kjøre lavere bensintrykk, for å spare den nye for unødvendige påkjenninger.
biler bruker også mindre bensin som er bra for miljøet. (de har nok ikke peiling på hvordan det fungerer)
argumentene trenger ikke rote i sannhet i det hele tatt, bare du sier noe som kan virke fornuftig
motorrommet ditt ser jo passe orginalt ut..
Når jeg får bilen min opp å går skal jeg prøve å godkjenne den med en BW efr 8374
Kommer tilbake med mer info om jeg får det til eller ikke.
Bensintrykksregulatoren ville jeg forklart med at bensinpumpa røk, og at du monterte denne for å kjøre lavere bensintrykk, for å spare den nye for unødvendige påkjenninger.
biler bruker også mindre bensin som er bra for miljøet. (de har nok ikke peiling på hvordan det fungerer)
argumentene trenger ikke rote i sannhet i det hele tatt, bare du sier noe som kan virke fornuftig
motorrommet ditt ser jo passe orginalt ut..
Når jeg får bilen min opp å går skal jeg prøve å godkjenne den med en BW efr 8374
Kommer tilbake med mer info om jeg får det til eller ikke.
1994 Mazda rx7 jdm R2
1992 Mazda rx7 euro 20b
1992 mazda rx7 jdm
1992 Mazda rx7 euro 20b
1992 mazda rx7 jdm