Ny clutch
Ny clutch
Heisann!
Siden jeg allerede har ut motoren til overhaling så bytter jeg clutch samtidig.
Den nye motoren kommer til å ha streetport i tillegg til det som er gjort før.
Har sett litt rundt på ebay etter clutch kit og sett litt på dette: http://www.ebay.com/itm/ACT-ZX6-HDSS-CL ... 20&vxp=mtr
Noen som har erfaringer med denne? Eller har forslag til andre clutch kit?
Takker for svar!
-Håkon
Siden jeg allerede har ut motoren til overhaling så bytter jeg clutch samtidig.
Den nye motoren kommer til å ha streetport i tillegg til det som er gjort før.
Har sett litt rundt på ebay etter clutch kit og sett litt på dette: http://www.ebay.com/itm/ACT-ZX6-HDSS-CL ... 20&vxp=mtr
Noen som har erfaringer med denne? Eller har forslag til andre clutch kit?
Takker for svar!
-Håkon
Last edited by H_Hansen on 06 Sep 2015, 01:29, edited 1 time in total.
Re: Ny clutch
Clutchbytte står for tur hos meg også. Tror det blir Exedy-clutch på meg men vet ikke hva jeg skal gå for. Noen som har erfaring med Exedy Stage 2 eller Exedy Hyper singel? Vil også prøve meg på et lett svinghjul
-95' Mazda RX-7 FD Eurospec
Re: Ny clutch
Jeg bruker Excedy stage 1 clutch på min (street port) og er meget fornøyd, ikke like hard i pedalen som ACT sin XTSS som jeg hadde i MX-5en så takler og bli kjørt en del med. (har brukt XTSS på div andre biler og de funker veldig bra, men er ganske harde)
Re: Ny clutch
Okay, takker for svar!
Da har jeg bestilt ACT sin, så få vi se åssen det blir
Da har jeg bestilt ACT sin, så få vi se åssen det blir
Re: Ny clutch
Noen som vet hvor mye utløser lageret vandrer når man presser på clutch pedalen? Har problemer med min
S.B
Re: Ny clutch
Jeg hadde 6 puck ACT clutch på min rx7. Fungerte meget braH_Hansen wrote:Okay, takker for svar!
Da har jeg bestilt ACT sin, så få vi se åssen det blir
BMW 325D E91 LCI
Mazda Rx8 High Power 2005 uregistrert
*BMW 520iA E60 2004
*Supraseven 1992
*Mazda Rx8 High Power 2004
*Mazda Rx7 Type R rhd 1992
* Mazda 323 GTX 1990
Mazda Rx8 High Power 2005 uregistrert
*BMW 520iA E60 2004
*Supraseven 1992
*Mazda Rx8 High Power 2004
*Mazda Rx7 Type R rhd 1992
* Mazda 323 GTX 1990
Re: Ny clutch
overhaling igjen? det må da snart være runde nr.10 på den bilen :S
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition
Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition
Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
Re: Ny clutch
Første overhalinga i mitt eie. Rakk kanskje å bruke 4 tanker med bensin før den takka for seg.RX-7FD3S wrote:overhaling igjen? det må da snart være runde nr.10 på den bilen :S
Har noe informasjon/historik på bilen så er je meget interessert
Bare å sende en PM
Re: Ny clutch
Hvis jeg tror det er riktig bil så har jeg gjort de 2 første overhalingene. Eier ville ikke bruke penger på den. Og kjørte med ødelagte turboer.
Hadde jeg vert deg hadde jeg lagt litt penger i motor og ting rundt den. Og fått alt 100% så ryker ingen ting. Med riktig sprut, tenning, kjøling, turbo, bensin system og mapping så ryker ikke ting.
Desverre er det for mye halveis ting. Han som hadde den når jeg overhalte motoren ville ikke gjøre det 100% og fikk beskjed om å ta det med ro ellers gikk alt til dundas.
JT
Hadde jeg vert deg hadde jeg lagt litt penger i motor og ting rundt den. Og fått alt 100% så ryker ingen ting. Med riktig sprut, tenning, kjøling, turbo, bensin system og mapping så ryker ikke ting.
Desverre er det for mye halveis ting. Han som hadde den når jeg overhalte motoren ville ikke gjøre det 100% og fikk beskjed om å ta det med ro ellers gikk alt til dundas.
JT
Re: Ny clutch
Jeg bruker også excedy clutch og lettet svinghjul. Fornøyd med den
Re: Ny clutch
jantore wrote:Hvis jeg tror det er riktig bil så har jeg gjort de 2 første overhalingene. Eier ville ikke bruke penger på den. Og kjørte med ødelagte turboer.
Hadde jeg vert deg hadde jeg lagt litt penger i motor og ting rundt den. Og fått alt 100% så ryker ingen ting. Med riktig sprut, tenning, kjøling, turbo, bensin system og mapping så ryker ikke ting.
Desverre er det for mye halveis ting. Han som hadde den når jeg overhalte motoren ville ikke gjøre det 100% og fikk beskjed om å ta det med ro ellers gikk alt til dundas.
JT
Ikke for å avspore, men..
Yes, her oppsummerer JT hva det handler om. Er ikke ting på stell med de stakkars 1,3 literne våre så går det ikke bra.
Prøv å løpe ned en trapp samtidig som du knyter skolissene, går sjelden bra, selv om en skulle krysse fingra for hell og lykke.
Ang clutch er mitt personlige bidrag å dele erfaring ved å anbefale Os giken twin eller singel, selv kjørt 11.000km på siste 2 år med min 2 plater nå, pedalen er mykere enn original FC3s clutch. Og grep ved behov er null prob. Maskinist er 13b comso blokk - Bremset 540hk / 580nm ved 1,4 bar på svinghjul, kjører nå på 1,6 bar mappet langs E18, ikke bremset på nytt, funker like fint. Fyller opp med 98 oktan / og 2t premix når tanken er tom, samt skifter olje/filter ved 5000km. Kjører 750-1000cc med pre-turbo vann/spylevæske som sikkerthetsinnrettning.
Heia Mazda og RE
1991 Rx-7 13BRE
Motorer overhalles/bygges
Potensielt for salg:
13b REW - 13B Renesis msp high power - 20B - 12A`s
Motorer overhalles/bygges
Potensielt for salg:
13b REW - 13B Renesis msp high power - 20B - 12A`s
Re: Ny clutch
Lenge siden jeg har vært innpå her nå, men takk for innspill alle mann!
Ble egentlig lovet at motoren nylig hadde vært overhalt av han jeg kjøpte den av, men det stemte ikke.
Nå, så er den oppe hos simtech, der har den forsåvidt vært siden mai i fjor, og nå får jeg ikke kontakt med han..
Valget endte på ACT clutch, vil tru den holder på den effekten jeg er ute etter nå i første omgang.
Satser på at den stakkars 1,3 liter'n min er i strøken stand når jeg får den tilbake fra Roger. Da blir det olje og pluggskift hver 5000km.
Ble egentlig lovet at motoren nylig hadde vært overhalt av han jeg kjøpte den av, men det stemte ikke.
Nå, så er den oppe hos simtech, der har den forsåvidt vært siden mai i fjor, og nå får jeg ikke kontakt med han..
Valget endte på ACT clutch, vil tru den holder på den effekten jeg er ute etter nå i første omgang.
Satser på at den stakkars 1,3 liter'n min er i strøken stand når jeg får den tilbake fra Roger. Da blir det olje og pluggskift hver 5000km.