Høyrestyrt rx7

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt RX-7
Post Reply
lunnern
Posts: 305
Joined: 07 Apr 2008, 23:04

Høyrestyrt rx7

Post by lunnern »

Jeg har kjøpt meg en høyrestyrt rx7 som er importert til Norge i 2005.
Den er forvist på biltilsynet for lenge siden. Det står i kontrollsedelen at det må dokumenteres tillatt totalvekt, belter, frontlys, bremser.

Slik jeg har fått opplyst av bt så må jeg:
Bytte hovedlykter til EU merkede. (Ikke noe problem)
Dokumentere belter, altså fester og beltet. (Trodde det bare var å bytte belter)
Dokumentasjon fra importør på tillatt totalvekt. (Får jeg vel av fabrikk)
Dokumentasjon på bremser, og det er ikke godt nok å bytte til europaspecbremser. For da endrer jeg type godkjenningen.

Hva er forskjellen på å importere bil fra statene, og Japan. Når det viser seg at problemet, ikke er at rattet er på feil side? Hva gjør dere som importerer usdm biler?

Mazda Norge Importøren skal sende en forespørsel, og å få den japanske informasjon om typegodkjenningen. Holder det, eller er det bare å gi opp å få skilt på den, og høggen?
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Høyrestyrt rx7

Post by Zepticon »

Jeg fikk tips om at det kunne være lurt å kjøre bilen til Tyskland, få papirer på at den er klar for godkjenning, og bruke disse til å godkjenne i Norge. Da har tysk vegvesen gått god for at bilen er typegodkjent også i Norge.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: Høyrestyrt rx7

Post by RX-7FD3S »

det finnes ikke eurospec bremser, samma på alle (bortsett fra 99+ og spirit R /RZ )
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
Post Reply