Går ikke rent på pådrag

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt RX-7
Post Reply
lunnern
Posts: 305
Joined: 07 Apr 2008, 23:04

Går ikke rent på pådrag

Post by lunnern »

Lang historie kort, bygd om til singelturbo, ny motor og girkassa og alt. Så ble bilen benket og mappet. Så ble jeg tatt av biltilsynet, så i fjor måtte jeg få tak på en original motor for å vise bilen original og tok ut motor girkasse og alt å satte det på hylla et års tid.

Nå har jeg satt tilbake den trimmede motoren igjen med singel turbo og alt. Bilen startet lett, men under gasspådrag nå, så vil den ikke gå rent og a/f verdien ligger på rundt 13-14 på maks pådrag. Jeg syntes også jeg sliter med å få opp ladetrykk, maks 0,5 bar.

Det eneste som er forandret er at bensinslangen før regulatoren har blitt litt lengre. Jeg har reklamert på turboen pga oljelekkasje og fått en identisk.


Noen forslag til hva jeg bør sjekke?
Kan mappet ha slette seg på powerfc hvis den står forlenge uten strøm?
Kan pluggene ha blitt for gamle?
Åpen for alle forslag.
lunnern
Posts: 305
Joined: 07 Apr 2008, 23:04

Re: Går ikke rent på pådrag

Post by lunnern »

Da har jeg byttet bensinfilter.
Jeg har sjekket dysene fungerer, altså at de klikker Når jeg har setter de på batteri.
Jeg har prøvd og justere litt forskjellig på bensin regulatoren.
Sjekket alle vakuum tilkoblinger.

Jeg har sjekket bensin tilkoblinger og rør.
bensin tilførselen er er koblet på det midterste røret som gir bensin til original primær fuel railen. Som igjen er koblet i serie med sekundær railen som igjen returnerer til bensin regulatoren. Så det er riktig.

Jeg har 30 psi bensinregulatoren på tomgang, når jeg gir gass stiger den.

Bilen starter normal og ligger på på 13-12-11 i af på tomgang. Men når turboen begynner å lade rundt 2000-3000 rpm så synker af verdien til 15-14 og den har null drag og sliter med å gå rent.

Hvordan får jeg sjekket om bensinpumpa leverer.
Hvordan får jeg sjekket om dysen får strøm fra hjernen?
Kan mappet ha slettet seg fra powerfc fordi den har logget i hyllen i 1 år?

Noen forslag?
User avatar
Stig
Gear Head
Posts: 1628
Joined: 23 Sep 2005, 16:36
Location: Sola

Re: Går ikke rent på pådrag

Post by Stig »

hei!

sjekk om PFC registrerer boost, at mapsensor funker.

så ville jeg sjekka om mappet er ok, for det kan jo alltids være at den har resatt seg.
User avatar
Stig
Gear Head
Posts: 1628
Joined: 23 Sep 2005, 16:36
Location: Sola

Re: Går ikke rent på pådrag

Post by Stig »

om bilen ellers er helt normal opp til 3000rpm så kan det være en eller begge sekundærdysene som ikke gir bensin, kommer litt ann på når mapper la inn staging av dysene.
lunnern
Posts: 305
Joined: 07 Apr 2008, 23:04

Re: Går ikke rent på pådrag

Post by lunnern »

Fant feilen fredag etter masse feilsøking. Brudd i en av lodding på sec dysa.... nå funker alt veldig bra
Post Reply