Poleringsmaskin fra Torshov?

Diskusjon om eksteriør og interiør modifikasjoner for alle biler.

Post Reply
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Poleringsmaskin fra Torshov?

Post by Zepticon »

Driver å pønkser på innkjøp av en sånn vinkel-poleringsmaskin. Fant en fra Best-Tools på torshov og lurte på om noen hadde erfaringer med den? Skjønner selvsagt at en maskin til 300kr ikke er top-notch men er den brukbar til litt tilfeldig polering?
Må inrømme at jeg ikke har poleringsrudner spesielt ofte, kansje 3-4 ganger i året så er ikke snakk om noe heavy bruk, men gidder liksom ikke dra hele bilen for hånd. Skjolder blir det også.

Så... Er den brukbar eller bare piss?
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
nlight
Gear Head
Posts: 1335
Joined: 23 Jan 2006, 20:37
Location: Trondheim - Malvik

Re: Poleringsmaskin fra Torshov?

Post by nlight »

Kjøpt den selv i fjor vår til samme pris.
Har ikke brukt den så mye akkurat, men den lille erfaringen jeg har med den så virker den helt grei.
Skal se om jeg ikke får prøvd den skikkelig på primeraen i helgen.
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Re: Poleringsmaskin fra Torshov?

Post by GSM »

Kjøpte en slik en her om dagen for å polere en granittplate. Den funker absolutt den :) De selger den på europris også :) Skinnet som følger med er ikke så bra da, røyter som pokker :P
Mazdaløs
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: Poleringsmaskin fra Torshov?

Post by RX-7FD3S »

selve maskinene er helt greie, de bråker gjerne noe jævlig ,vibrerer mer og kan slites fortere,men ellers greie
den store feilen på de er plata
den er som regel 15" :lol:
skift ut den til en mindre proffplate og skaff deg proffpads, så får du til skikkelig resultat,
har selv gjort det med en jerniamaskin, funker som bare faan, eneste som er å utsette på den er at den er veldig tung, så extra slitsom å jobbe med
meeeeen billig
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
User avatar
PF-Racing
Posts: 312
Joined: 09 Jul 2008, 14:46
Location: Ski
Contact:

Re: Poleringsmaskin fra Torshov?

Post by PF-Racing »

Biltema har en polermaskin med to hoder til 299,- :) Kjøpte den for et par dager siden, samt at jeg fikk noen proffpads av en kompis som jobber med bilpleie. Skal forsøke å få polert bilen i løpet av et par dager. Kan komme med en tilbakemelding på kvaliteten på den da
2002 VW Beetle Turbo
1974 VW Boble 1303S
x 2004 Mazda RX-8 High Power (solgt)
x 2001 Audi TTsq 225 (solgt)
x 2000 Audi TT 180 (solgt)
x 2000 Audi A3 1.8T (solgt)
http://www.pf-racing.no
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Re: Poleringsmaskin fra Torshov?

Post by GSM »

PF-Racing wrote:Biltema har en polermaskin med to hoder til 299,- :) Kjøpte den for et par dager siden, samt at jeg fikk noen proffpads av en kompis som jobber med bilpleie. Skal forsøke å få polert bilen i løpet av et par dager. Kan komme med en tilbakemelding på kvaliteten på den da
har denne også :) funker gull den ;) Polerte min MR2 fra oksydert rosa til blank rød med en slik i løpet av... si... 8 timer? :P Pads'ene som følger med er igjen bare å kaste og kjøpe nye skikkelige :)
Mazdaløs
User avatar
PF-Racing
Posts: 312
Joined: 09 Jul 2008, 14:46
Location: Ski
Contact:

Re: Poleringsmaskin fra Torshov?

Post by PF-Racing »

Nå har det seg slik at jeg bor i blokk, og står parkert i parkeringshus. Her er det ingen stikkontakter, så jeg har enda ikke fått testa den :( Padsene som følger med har jeg hørt ikke er noe bra. Jeg skaffet meg noen proffpads fra en kompis som jobber med bilpleie. Virkelig spent på å teste de ut. Må sette av en dag og besøke en kompis som har strøm :D
2002 VW Beetle Turbo
1974 VW Boble 1303S
x 2004 Mazda RX-8 High Power (solgt)
x 2001 Audi TTsq 225 (solgt)
x 2000 Audi TT 180 (solgt)
x 2000 Audi A3 1.8T (solgt)
http://www.pf-racing.no
Post Reply