Feste av Styling med Klister!

Diskusjon om eksteriør og interiør modifikasjoner for alle biler.

Post Reply
User avatar
Atleladden
Posts: 559
Joined: 03 Jul 2006, 00:19
Location: Skarnes og Oslo

Feste av Styling med Klister!

Post by Atleladden »

Har kjøpt en laksetrapp uten fester, Hvordan kan jeg feste denne og fortsatt ha muligheten til å ta den av igjen?

Finnes det en type klister som ikke er permanent, men som sitter godt nok til at det ikke detter av før jeg vill det?
81 mod 929L sedan -solgt :(
86 mod 929 ht coupe
55 mod Volvo 444 Langtidsprosjekt!
00 Mercedes Ml w163 Arbeidsbil, konebil - solgt :D aldri opplevd så mange dyre feil på en bil før :O
2013 beetle cabriolet 1.2t konebil.
User avatar
Glenn-Andre
Posts: 207
Joined: 01 Feb 2010, 22:13
Location: Drammen

Re: Feste av Styling med Klister!

Post by Glenn-Andre »

Hei, har vært en del borti laksetrapp på volvo og orginale festene der tåler ikke mere enn 130kmt før det flyr.
Så jeg har alltid brukt sicaflex på di jeg har satt på. skal du ha det av igjen bruker du bare fiskesnøre får å dele trappa fra ruta. så fjærner du limrester med stanly kniv.
Mazda 323 BF 4WD Turbo

"I really want to see things from your point of view, but I cant stick my head that far up my ASS!"
User avatar
Atleladden
Posts: 559
Joined: 03 Jul 2006, 00:19
Location: Skarnes og Oslo

Re: Feste av Styling med Klister!

Post by Atleladden »

Da har jeg kjøpt Svart sikaflex. Bilen er rød, men finnes jo ikke transparent sikaflex? trenger jeg bare litt i hjørnene, eller må jeg ha langs alle kantene? en dæsj per dm eller hva?
81 mod 929L sedan -solgt :(
86 mod 929 ht coupe
55 mod Volvo 444 Langtidsprosjekt!
00 Mercedes Ml w163 Arbeidsbil, konebil - solgt :D aldri opplevd så mange dyre feil på en bil før :O
2013 beetle cabriolet 1.2t konebil.
User avatar
Glenn-Andre
Posts: 207
Joined: 01 Feb 2010, 22:13
Location: Drammen

Re: Feste av Styling med Klister!

Post by Glenn-Andre »

ei tynn stripe rundt hele laksetrappa , ta kunn ei veldig tynn stripe da det sprer seg. du tar selvfølgelig ei lita stripe på baksiden av trappa, den delen som møter ruta. legg noen skiver eller femmere under gummilista så du får press på trappa eller teip den fast.
Mazda 323 BF 4WD Turbo

"I really want to see things from your point of view, but I cant stick my head that far up my ASS!"
User avatar
Atleladden
Posts: 559
Joined: 03 Jul 2006, 00:19
Location: Skarnes og Oslo

Re: Feste av Styling med Klister!

Post by Atleladden »

da var den i hus, trenger ett strøk lakk først, og kanskje ett lag med sparkel under noen steder, pga plasten er Veldig tynn og det er ett par sprekker her og der.

Er bare en festeklips på den, antar den skal presses inn under gummilista ved bakruta.

En lakkering og jeg tror den blir fin, skal også bytte ut det bremselyset i bakruta med ett breiere ett, det som står der er litt herpa uansett:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
81 mod 929L sedan -solgt :(
86 mod 929 ht coupe
55 mod Volvo 444 Langtidsprosjekt!
00 Mercedes Ml w163 Arbeidsbil, konebil - solgt :D aldri opplevd så mange dyre feil på en bil før :O
2013 beetle cabriolet 1.2t konebil.
Post Reply