Klargjøring av styling før lakkering...

Diskusjon om eksteriør og interiør modifikasjoner for alle biler.

Post Reply
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Klargjøring av styling før lakkering...

Post by Zepticon »

Nå er det tid for å mase igjen :D

Har endelig fått ut fingeren og begynnt med stylingen på ordentlig.
Regner med at den er ferdig tilpassa i løpet av et par uker og da går den rett til lakering.

MEN... (stort men der ja...)

Jeg har null peiling på hva som må gjøres med stylingen etter at den er sparklet og pusset, og før den går til lakering... Og så er vi jo så heldig å ha værtfall to som utdanner seg til lakk yrket!

Så spørsmålet er, hva må jeg gjøre og hva skal jeg bruke?

Har også noe plast (alt det andre er glassfiber) som allerede er lakket, men som skal lakkes i en annen farge. Hva skal jeg gjøre med det?

Håper på noen hjelpsome sjeler :D
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
Runi
Gear Head
Posts: 1142
Joined: 09 Oct 2005, 00:48
Location: Varhaug

Post by Runi »

han som sga lakkere det for dg kan vel gjøre det meste, du trenger bare og tilpasse det på bilen :D
Mazda 323bgf 91 mod
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon »

Runi wrote:han som sga lakkere det for dg kan vel gjøre det meste, du trenger bare og tilpasse det på bilen :D
'
Mer jo = mer å betale :D
Men for å være ærlig så frister det å være lat og bare sende det til lakk etter at det er tilpasset :D
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
Elanzer
Gear Head
Posts: 2687
Joined: 08 Aug 2005, 17:29
Location: Varhaug

Post by Elanzer »

altså... vil bare fremheve at eg er ferdig å utdanne meg men :roll: hehe

først av alt få det til å passe ;) hehe så pusser du over alt som er av glassfiber med P400 sånn ca (rett over eller rett under funker det også :))
den lakkerte plasten bare pusser du over med P500 (viss det ikke er riper osv i det) også leverer du det til lakkereren når du er fornøyd med delene... får han til å sprøyte fyller på delene, også pusser du fylleren :) også leverer du delene tilbake til han :)

er det som blir det billigste... viss du ikke vil sprøyte fyller selv da... men eg tror eg ville latt lakkereren gjort det :)
- Mazda 6 GH 2.2D Sport `12
- Mazda Mx5 NA 1.8 `95
x Mazda Miata NA 1.6T `91
x Mazda 323F FBA 1.8 `96
x Mazda 626 GD FE3 `88
x Mazda RX7 FC "turbo 2" `86
Post Reply