veltebur

Diskusjon om eksteriør og interiør modifikasjoner for alle biler.

User avatar
frode
Gear Head
Posts: 1880
Joined: 26 Aug 2005, 12:22
Location: Hokksund City (!)

Re: Hei Frode..

Post by frode »

mazdafun wrote:
Takk for at du leste hit. Og beklager for at det var deg denne gangen Frode. :lol:
Faen for et langt innlegg. Blei mye å lese så tidlig på morran. Det er vel ikke noe å beklage. Er det ikke diskusjon diskusjonsforum er til da? Du har forresten mange gode poeng, og jeg har vel egentlig ikke noe mere å tilføye, bortsett fra at jeg ikke skal ha helbur i bilen min (det blir halvbur, bøylen står klar).

Ang avslutningen så mente jeg at at BT ikke alltid prøve å hindre oss i å ha det gøy med hobbyen vår (for min del bilbygging/skruing).
brap-brap-brap

818 vogn - 12at
User avatar
SL33PER
Gear Head
Posts: 1743
Joined: 24 Apr 2006, 01:33
Location: Voss

Post by SL33PER »

Maja wrote:
RaSaR-FaNt wrote:hmm.. tror ik de er noe problem og sveise... jeg jobber på bilopprettings verksted.. så kansje det kan hjelpe på litt...
ja da bør jo sveisinga være mer enn grei nok. de som selger buret annbefalte meg å få sveist hos opprettere.
ska jeg gå til BT og si att jeg jobber på bilopprettings verksted? for og så få sjefen min til og skrive att sveisinga er gjort forskriftsmessigt riktig?
men sånn som jeg har forstått det så er ikke halvbur så vanskelig og godkjenne?
User avatar
Maja
Posts: 26
Joined: 18 Jun 2006, 22:00
Location: kr.sand
Contact:

Post by Maja »

ja da bør jo sveisinga være mer enn grei nok. de som selger buret annbefalte meg å få sveist hos opprettere.[/quote]

ska jeg gå til BT og si att jeg jobber på bilopprettings verksted? for og så få sjefen min til og skrive att sveisinga er gjort forskriftsmessigt riktig?
men sånn som jeg har forstått det så er ikke halvbur så vanskelig og godkjenne?[/quote]

vet ikke helt åssen det fungerer men hvis du får papirer på at jobben er gjort på et godkjent verksted så burde jo det holde.
ta med deg alt av papirer når du skal vise den. fia godkjenninga på buret også

tror ikke det skal bli noe problem å få godkjent halvbur, men tviler sterkt på at du fremdeles får den registrert som 5 seter. pga røreene bak blir nok bilen bare godkjent som to seter.

men du burde ring BT for å høre syntes jeg. og så regner jeg med de ber deg bestille en time når bilen er klar til å vises. tror det koster 500,- å ha time der. og ventelisten er ofte veldig lang. kanskje ikke på denne tiden på året. men de vet uansett hvordan du skal gå frem.
nissan skyline gts r33 (go`bilen)
72 mazda rx2 (prosjektet)
86 volvo 245 (vinterbilen)

http://www.shifttodrift.no
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Post by WireD »

et fornuftig innlegg av frode, og et fornuftig motsvar av mazdafun! :)

Jeg er blandt de som stiller i klassen "vil ha bur" :)
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Post by WireD »

en tanke jeg fikk når jeg hjalp en kompis med å heve jeepen sin samt bytte drivakslinger forran og bak. Når jeg satt på førersetet og pumpet på bremsen for å lufte systemet, satt jeg å vingla rundt med hodet for å høre hva han sa, og kjørte nøtten rett i det ORGINALE velteburet bilen kom med! Det er paddet med en nylontrukket pølse på halve baren ved hodet, og fyllt med en halv cm padding.....

Hvorfor skal det gå fint å ha veltebur på denne typen bil?Det er jo akkurat samme greia som etterbygges i biler ellers...???
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
User avatar
Maja
Posts: 26
Joined: 18 Jun 2006, 22:00
Location: kr.sand
Contact:

Post by Maja »

nå har jeg vært nede hos BT å spurt de om hva som er lov og ikke.
jeg vil jo få godkjent både bur, stoler og seler.

han sa at nå måtte alle som ville få godkjent noe som "gatebil" sende inn en søknad. da må man få med seg hva slags bil det er, hvilke ting man har tenkt å bruke og hvordan man vil gjøre det. så blir saken behandlet. de har opprettet en støttegruppe som er for registrerte gatebiler som de bruker til veiledning, så er de i tvil, sender de hele saken til dem og får råd om hva de burde gjøre. han sa de pleide å høre på de.

de har altså sluttet å gi svar før du har søkt. du har også 30 dagers klagerett.

hvis du får de godkjent må du komme ned å vise bilen når den er ferdig. da må du ha med deg godkjenningss papiret du fikk av de og papirer på arbeid og deler. så kontrolerer de at ting er gjort som det står i godkjenningen og at alt er ok. da får du det i vognkortet.

men han sa at han ikke kunne se noe problem med å få mitt godkjent. pleier å gå bra å få godkjent bur i biler som er elde enn tiende mnd 2002. men kunne ikke gi noe endelig svar før jeg hadde søkt.

men det er jo bra at de har sluttet å gjøre forskjell fra BT til BT.

dette er iallefall det de sa til meg. regner med det stemmer. min søknad sendes inn i morgen så får jeg se åssen det går :?
nissan skyline gts r33 (go`bilen)
72 mazda rx2 (prosjektet)
86 volvo 245 (vinterbilen)

http://www.shifttodrift.no
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Post by WireD »

hmm.... interessant! :)
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
User avatar
SL33PER
Gear Head
Posts: 1743
Joined: 24 Apr 2006, 01:33
Location: Voss

Post by SL33PER »

gjelder dette senkesett og?
User avatar
Maja
Posts: 26
Joined: 18 Jun 2006, 22:00
Location: kr.sand
Contact:

Post by Maja »

RaSaR-FaNt wrote:gjelder dette senkesett og?
det gjelder alt tror jeg.
han sa iallefall at hvis man skal forandre noe på bilen (i retning "gatebil") som ikke er orginalt, så måtte det søkes om.

men dette er som sagt kun 1 ansatt på tekninsk på BT som sa til meg. hvor mye hold det er i det vet jeg ikke. men anntar at det stemmer. og når jeg prata med han så var det ikke spesielt om bur.

så du burde kanskje snakke med noen selv for å være sikker. jeg leverer nå inn en søknad uansett.
nissan skyline gts r33 (go`bilen)
72 mazda rx2 (prosjektet)
86 volvo 245 (vinterbilen)

http://www.shifttodrift.no
User avatar
Maja
Posts: 26
Joined: 18 Jun 2006, 22:00
Location: kr.sand
Contact:

Post by Maja »

da fikk jeg endelig svar i posten fra BT. de sa NEI til bur og 4-punkt seler. stolene måtte vises på teknisk. grunnen til dette var at bilen ikke var godkjent som rallybil...

for no piss...

tenkte jeg skulle si åssen det gikk... :shock:
nissan skyline gts r33 (go`bilen)
72 mazda rx2 (prosjektet)
86 volvo 245 (vinterbilen)

http://www.shifttodrift.no
toyparts
Posts: 8
Joined: 22 Jul 2007, 19:52
Location: Bergen/ Norge
Contact:

Post by toyparts »

Maja wrote:da fikk jeg endelig svar i posten fra BT. de sa NEI til bur og 4-punkt seler. stolene måtte vises på teknisk. grunnen til dette var at bilen ikke var godkjent som rallybil...

for no piss...

tenkte jeg skulle si åssen det gikk... :shock:
min er no godkjent med bur, og jeg sendte en forespørsel angående dette for kun kort tid siden på 2 biler, og de gikk rett igjennom.

4 punkt seler kan du glemme, de får du kun bruke i kombinasjon med 3 punkt.

Min ble også godkjent med lexanruter og omp stoler, store bremser, turbomotor og bla bla bla
1996 audi s6 familiebil.
1983 celica supra extremeserien 2007 (640/880)
1988 supra mk3 (kan selges)
1990 volvo 240 (bruksbil)
driftebil på gang, seff noe utenom det vanlige
92-93 240stv kjøpes
Post Reply