Stylingen skal modifiseres og tilpasses: Hva trenger jeg?

Diskusjon om eksteriør og interiør modifikasjoner for alle biler.

User avatar
Mazda--speed
Posts: 461
Joined: 28 Oct 2005, 23:14
Location: Hordaland
Contact:

Post by Mazda--speed »

Det jeg tror han mener er at hvis du legger for tykke fuger med lim, så vil det bli vanskelig å få sparklet oppå limet, uten at sparkelet sprikker under SMÅ belastninger, noe som oppstår hele tiden når bilen er i bevegelse.

Legger man tynne fine fuger, så vil ikke dette bli noe problem, tror jeg.
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon »

Mazda--speed wrote:Det jeg tror han mener er at hvis du legger for tykke fuger med lim, så vil det bli vanskelig å få sparklet oppå limet, uten at sparkelet sprikker under SMÅ belastninger, noe som oppstår hele tiden når bilen er i bevegelse.

Legger man tynne fine fuger, så vil ikke dette bli noe problem, tror jeg.
Tenkte på det du skrev om Plastsveising.... :wink:
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
Mazda--speed
Posts: 461
Joined: 28 Oct 2005, 23:14
Location: Hordaland
Contact:

Post by Mazda--speed »

:lol: hehe :lol: Du svarte jo så forbanna fort, så jeg trodde faktisk at det var Blizza du spurte :lol:

Joda, det er òg en mulighet, men jeg har brukt glassfiber for å ha noe å legge den flytende plasten oppå, men det trenger ikke du siden det er to faste deler det er snakk om..

Jeg mente egentlig at du bare kunne bruke "flytende" plast, som du kaller det, men dersto mer midler man bruker desto bedre sitter det, så om du bruker LITT lim før du legger på litt plast, tror jeg ikke gjør noe, men jeg mener at plasten faktisk skal klare belastningene her..

Jeg kan hvertfall dra og rive i grillen min, uten at jeg ser symptomer til at noe skal gi etter, og hele grillen er limt fast igjen på fageren med plast, så jeg er svært fornøyd over ideèn som plutselig falt meg en julekveld:D
Post Reply