Import fra USA

Diskusjon om eksteriør og interiør modifikasjoner for alle biler.

User avatar
Stoles
Gear Head
Posts: 1396
Joined: 11 Jan 2006, 18:45
Location: Bergen

Import fra USA

Post by Stoles »

Noen her som har erfaring med import av styling fra "over there"??
Er nysgjerrig på hvor mye det vil koste meg i frakt å få tilsendt et body kit. Kom nemlig over dette på nettet:

Image

Image

Tror det er et Erebuni kit...koster $668, som med dagens lave dollar kurs ikke burde bli så mange lappene...
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Post by Blizza »

Hvis du tar kontakt med http://www.rs-concept.com så får du sikkert en fin pris og grei respons. De har månedlige bestillinger fra erebuni. I tillegg er det -30% på alt erebuni i januar :)
SiLvEr
Gear Head
Posts: 3184
Joined: 08 Aug 2005, 18:53
Location: Sandnessjøen

Post by SiLvEr »

Kan være kopi! Men etter som d var over 600dollar så er d sikkert ikke det. Men husk frakt og moms kommer itillegg :wink:

Fant komplett kit til min på ebay. 150dollar!! Hehe...ja det hadde sikkert PERFEKT passform. NOT :?
92. Mazda MX-3 2.5 V6 <------ Selges i deler
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
User avatar
Stoles
Gear Head
Posts: 1396
Joined: 11 Jan 2006, 18:45
Location: Bergen

Post by Stoles »

SiLvEr wrote:Kan være kopi! Men etter som d var over 600dollar så er d sikkert ikke det. Men husk frakt og moms kommer itillegg :wink:

Fant komplett kit til min på ebay. 150dollar!! Hehe...ja det hadde sikkert PERFEKT passform. NOT :?
Fant samme settet på Erebuni sine sider til litt høyere pris, men antar dette er ekte vare også.
Har forresten aldri vært borti montering av front/bak spoilere og skjørter. Bilen min har hengerfeste, avtagbart heldigvis :wink: , men vil dette kunne by på problemer? Må det demonteres?

Image
SiLvEr
Gear Head
Posts: 3184
Joined: 08 Aug 2005, 18:53
Location: Sandnessjøen

Post by SiLvEr »

Det der sitter fast i en tykk bjelke som er montert på tverrs av bilen. Er selve forankringen om jeg kan kalle d det. En god del skuer der ja. Men skal ikke være noe problem å få fjernet! Men ta av fangeren før du begynner på bjelken. OM det går da. Husker da jeg skulle ta a mitt (JA jeg hadde avtagbart hengerfeste og jeg er stolt av det :lol: NOT! :oops: )
da måtte jeg skru av noen skruer på bjelken for å få av fangeren. Da det var en jernvinkel som skruene fra fangeren og skruene til hengerfestet gikk igjennom! Hehe...tror jeg brukte 4timer. JA det tok sin tid, men ante jeg jo ikke hva som måtte av først og sånt dah...Lykke til :wink:
92. Mazda MX-3 2.5 V6 <------ Selges i deler
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
User avatar
Stoles
Gear Head
Posts: 1396
Joined: 11 Jan 2006, 18:45
Location: Bergen

Post by Stoles »

Er nok ikke så stort problem å fjerne det nei, men hadde jo vært greit å slippe... Hadde skjermen av i forrige uke for å tette en lekkasje i baggasjerommet, så no vet eg i det minste hvordan den skal fjernes (kostst meg riktignok noen kroner i festeklips som eg ødela :? )
Men får se om eg kjøper settet først da! Sender nok en forespørsel til RS Consept (takker Blizza) for å få en pris i det minste.
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Post by WireD »

meget pent kit forresten! :D
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
User avatar
Stoles
Gear Head
Posts: 1396
Joined: 11 Jan 2006, 18:45
Location: Bergen

Post by Stoles »

WireD wrote:meget pent kit forresten! :D
Likte det godt eg også. Akkurat passe diskret styling. Men det så best ut bakfra i grunnen. Og hvis eg kjøper det, så dropper eg custom grillen.

Har innsett at GF'en ikke akkurat er den mazda modellen det er laget mest styling til...sliter nesten med å finne spoiler... ASTPerformance leverer disse:
Image

Image

De leverer også dette kit'et, men litt usikker på fronten... :
Image

Når det gjelder spoiler, liker eg egentlig denne best (men husker ikke kem som lager den...):
Image

Noen som kjenner til leverandører av stæsj til GF????
User avatar
Znip
Gear Head
Posts: 1592
Joined: 05 Aug 2005, 15:44
Location: Verdal
Contact:

Post by Znip »

Stoles wrote:Noen som kjenner til leverandører av stæsj til GF????
http://corksport.com/page/yp/6_Probe_MX6_626.html

derfinner du masse stash :)
- 98` Audi A4 Turboquattro [200 HK]
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
User avatar
TomTei
Posts: 1402
Joined: 05 Dec 2005, 11:22
Location: Bergen

Post by TomTei »

Om du ikke har garasje stoles så tar vi det bare i min garasje...:) Jeg er alltid med på å montere styling til bilen din... Mulig jeg har en lakkør for hånda også hvis du ikke fikser det på jobben da...

Men vi ser hva som skjer...

Tommy
1991 Mazda 323 GTX

Man leker da ikke klubb!!!
User avatar
Hapzen
Gear Head
Posts: 1457
Joined: 31 Aug 2005, 22:19
Location: Bergen, Nesttun
Contact:

Post by Hapzen »

da vil jeg se pååååå :shock:
Hapzen

Eier av Mazda MX-5 2.0L MZR Sport Cabriolet 2007
- og en Mazda 626 glx 93-mod !TIL SALGS!
User avatar
Stoles
Gear Head
Posts: 1396
Joined: 11 Jan 2006, 18:45
Location: Bergen

Post by Stoles »

TomTei wrote:Om du ikke har garasje stoles så tar vi det bare i min garasje...:) Jeg er alltid med på å montere styling til bilen din... Mulig jeg har en lakkør for hånda også hvis du ikke fikser det på jobben da...

Men vi ser hva som skjer...

Tommy
Veldig bra!! Får først se kordan eg forvalter pengene...hehe. Har en skade på bakskjermen som bør utbedres først også. Skal høre med biloppretteren på jobben hva prisen ligger på for det...

Image
User avatar
laffy
Posts: 447
Joined: 15 Oct 2005, 14:11
Location: bergen

Post by laffy »

viss du vurderer å bestile fra statene, så bør du tenke på at i tillegg til den skyhøye frakta, kommer også moms + moms på frakten.. da blir det fort kostbart.. Begynner jo etterhvert å bli en del billige stylingfirma her hjemme, selv om prisene aldri kan matche de i utlandet
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon »

Og får du bestiller så vil jeg advare mot å kjøpe stylig fra Erebuni...
Folk har mange forskjellig erfaringer med dem, men noe som til stadighet dukker opp er passformen på kitene...

Den kan til tider være VELDIG dårlig... har hørt folk som måtte kaste stylingen fordi det far nesten umulig å tilpasse den... Men ved kjøp gjennom norsk importør kan du benytte deg av angrerett om kvaliteten er dårlig.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
Stoles
Gear Head
Posts: 1396
Joined: 11 Jan 2006, 18:45
Location: Bergen

Post by Stoles »

Gode råd :D
Fikk pris fra RS-Consept på det Erebuni-kit'et. De skulle ha 7200,- ferdig levert bodø (inkl 30% rabatt). Er kanskje ikke så gale pris siden frakt er inkludert og sånn, men syns det var litt dyrt siden det ikke er HELE fangere verken foran eller bak, bare skjørt til å feste på nederst (såvidt eg ser utifra bildene...

Image

Image
Firmabil
1998 Mazda 626 1,8 LX
1995 Hyundai Accent 1,5 GLS AT
Post Reply