Vårpuss - lakk

Diskusjon om eksteriør og interiør modifikasjoner for alle biler.

Post Reply
User avatar
Sort6er
Posts: 229
Joined: 13 Jun 2006, 19:23
Location: Trondheim

Vårpuss - lakk

Post by Sort6er »

Ser det går diverse tråder om valg av lakkpleie. Har selv i mange år nå sverget til AutoGlym sine produkter. Tidligere brukte jeg "Super Resin Polish" med "Ekstra Gloss Protection" på toppen. Etter jeg kjøpte sort bil ble Super Resin byttet ut med "Ultra Deep Shine" med Ekstra Gloss på toppen. Hvorfor AutoGlym? Lett å jobbe med, renser godt dersom lakken ikke er alt for ille, brukbar holdbarhet, bra resultat.

Men, mitt spm til dere i dag er som følger: Hva gjør dere med striper i lakken som er for dype til å polere de bort og er for grunne til å legge i ny lakk? Har kjøpt meg en slik liten flaske med pensel - men bruker den bare på steinsprut skader og lignende. Blir en "klædd" utenpå lakken hvis skaden ikke er stor nok.

Noen tips?
User avatar
Slayt0n
Gear Head
Posts: 1648
Joined: 07 Nov 2005, 20:35
Location: Hamar

Post by Slayt0n »

Da blir det vel å rubbe med maskin da, om ikke ripa er for dyp... Er det bare i klarlakken så skal det gå an å bli kvitt ripen(e) på den måten...
2013 Mazda 6 Kenstyle 192hk
*2008 Skoda Octavia RS tdi* - solgt
*2001 Vw Passat 2,5 v6 tdi* - solgt
*1991 Mazda 626 FE3* - solgt

"Two things are infinite: the universe and the human stupidity, and I'm not sure about the universe..."
User avatar
Sort6er
Posts: 229
Joined: 13 Jun 2006, 19:23
Location: Trondheim

Post by Sort6er »

Slayt0n wrote:Da blir det vel å rubbe med maskin da, om ikke ripa er for dyp... Er det bare i klarlakken så skal det gå an å bli kvitt ripen(e) på den måten...
Noe av ripene er i klarlakken, andre kommer så vidt inn til grunningen.

Har du forsøkt å legge på et tynt lag med lakk for så å rubbe ned? Vanskelig å legge på så tynne strimler med lakk at det bare kommer ned i skaden. Noe kommer utenfor - og det er absolutt ikke pent.
User avatar
Stoles
Gear Head
Posts: 1396
Joined: 11 Jan 2006, 18:45
Location: Bergen

Post by Stoles »

Skal du legge en liten dråpe i f.eks en steinsprutskade, er det ofte bedre og bruke for eksempel en binders istedet for penselen som følger med flikklakken. Bøy/rett ut bindersen og dypp den i lakken slik at du bare får med deg en liten dråpe på tuppen og så legg den i skaden. Da slipper du å grise med lakk rundt skadestedet :wink:
Firmabil
1998 Mazda 626 1,8 LX
1995 Hyundai Accent 1,5 GLS AT
User avatar
Sort6er
Posts: 229
Joined: 13 Jun 2006, 19:23
Location: Trondheim

Post by Sort6er »

Stoles wrote:Skal du legge en liten dråpe i f.eks en steinsprutskade, er det ofte bedre og bruke for eksempel en binders istedet for penselen som følger med flikklakken. Bøy/rett ut bindersen og dypp den i lakken slik at du bare får med deg en liten dråpe på tuppen og så legg den i skaden. Da slipper du å grise med lakk rundt skadestedet :wink:
Godt tips! Takker.
Bender
Posts: 12
Joined: 29 Mar 2007, 19:49

Post by Bender »

*finne binders*
1998; 323
Post Reply