Poleringsmaskin

Diskusjon om eksteriør og interiør modifikasjoner for alle biler.

kvitt lyn
Posts: 352
Joined: 16 Jun 2006, 21:26
Location: stord

Post by kvitt lyn »

her er eit viktig tipsl
når du bruker poleringsmaskin, så ikkje legg press ned på lakke når du jobber. la den flyte lett over, små områder.
og vask putene ofte,
ved grov rubbing. ha stor hasighet, finare type. lavare. og liten hastighet på voks...spruter.
når du rubber så polerer du til nesten all rubbing er vekk..elles blir det litt slik sjolder i lakken, og du ma ta på nytt.
bruk også gjerne litt vaten på puta når du holder på.

og. det var litt tips.
323 1.8 L milslukaren.
Ove N
Posts: 155
Joined: 06 May 2006, 00:21
Location: Sandnes

Post by Ove N »

Sort6er wrote:Fulgte tipset fra Trusestrikk ang Torshov. Maskinen som ble nevnt var av "vinkelslipertypen". 900W - 900-2800 RPM.

Har bare tatt en kjapp test på panseret i dag, men så langt har den fungert over all forventning. Prisen; kr 299,-
Ja vi venter jo ganske spendt på om du er like fornøyd da :lol:

Blitt blankere, eller litt skjolder kanskje?
Ove N

Mazda 6 Touring 2003 mod
Mazda Miata 1991 mod 1.6 Classic red (leketøy)
Mazda 1200 Delux 1970 mod (prosjekt)
Nissan Primera 2.0 Stv 2000 mod
User avatar
Sort6er
Posts: 229
Joined: 13 Jun 2006, 19:23
Location: Trondheim

Post by Sort6er »

Ove N wrote:
Sort6er wrote:Fulgte tipset fra Trusestrikk ang Torshov. Maskinen som ble nevnt var av "vinkelslipertypen". 900W - 900-2800 RPM.

Har bare tatt en kjapp test på panseret i dag, men så langt har den fungert over all forventning. Prisen; kr 299,-
Ja vi venter jo ganske spendt på om du er like fornøyd da :lol:

Blitt blankere, eller litt skjolder kanskje?
Har hatt et rent h..... på jobb i det siste så "gullet" har blitt nedprioritert. Har imidlertid forsøkt meg litt på ei dør i tillegg til panseret. Det litt tid ja hvis en skal ha et perfekt resultat. Skjoldene er ikke lett å bli kvitt.

Men, i følge værmeldingen i dag så ser det ut til at helga blir bra for polering..........
Ove N
Posts: 155
Joined: 06 May 2006, 00:21
Location: Sandnes

Post by Ove N »

Gleder meg til å se timetabellen din på mandag da du er "ferdig" :idea: ..

:lol:
Ove N

Mazda 6 Touring 2003 mod
Mazda Miata 1991 mod 1.6 Classic red (leketøy)
Mazda 1200 Delux 1970 mod (prosjekt)
Nissan Primera 2.0 Stv 2000 mod
User avatar
fivel
Posts: 583
Joined: 11 Feb 2007, 18:35
Location: Hovden

Post by fivel »

hei. jeg jobber som bilpleier..
jeg har ikke begynt på poleringsdelen enda, men kan si så mye at autoglym er noe "dritt" i forhold til meguairs.
jeg jobbet som bilpleier på et annet sted tideligere og der ble det brukt autoglym, greitt at det er gode greier. men bruk meguairs, det er myyyyye bedre.. bare et tips ;)
- MX5 Driver -
------Fivel------

Mx5 2000mod med litt styling, 17" tommere og diverse
User avatar
fivel
Posts: 583
Joined: 11 Feb 2007, 18:35
Location: Hovden

Post by fivel »

Sort6er wrote:
Ove N wrote:
Sort6er wrote:Fulgte tipset fra Trusestrikk ang Torshov. Maskinen som ble nevnt var av "vinkelslipertypen". 900W - 900-2800 RPM.

Har bare tatt en kjapp test på panseret i dag, men så langt har den fungert over all forventning. Prisen; kr 299,-
Ja vi venter jo ganske spendt på om du er like fornøyd da :lol:

Blitt blankere, eller litt skjolder kanskje?
Har hatt et rent h..... på jobb i det siste så "gullet" har blitt nedprioritert. Har imidlertid forsøkt meg litt på ei dør i tillegg til panseret. Det litt tid ja hvis en skal ha et perfekt resultat. Skjoldene er ikke lett å bli kvitt.

Men, i følge værmeldingen i dag så ser det ut til at helga blir bra for polering..........
gi meg et par dager så skal jeg gi deg et svar på hvordan man får bort skjoldene.. en jeg jobber med er meget dyktig på og få fjerne skjolder.
er en liten jobb og få de bort, men det er verdt det når man ser resultatet
- MX5 Driver -
------Fivel------

Mx5 2000mod med litt styling, 17" tommere og diverse
User avatar
Sort6er
Posts: 229
Joined: 13 Jun 2006, 19:23
Location: Trondheim

Post by Sort6er »

fivel wrote:
Sort6er wrote:
Ove N wrote:
Sort6er wrote:Fulgte tipset fra Trusestrikk ang Torshov. Maskinen som ble nevnt var av "vinkelslipertypen". 900W - 900-2800 RPM.

Har bare tatt en kjapp test på panseret i dag, men så langt har den fungert over all forventning. Prisen; kr 299,-
Ja vi venter jo ganske spendt på om du er like fornøyd da :lol:

Blitt blankere, eller litt skjolder kanskje?
Har hatt et rent h..... på jobb i det siste så "gullet" har blitt nedprioritert. Har imidlertid forsøkt meg litt på ei dør i tillegg til panseret. Det litt tid ja hvis en skal ha et perfekt resultat. Skjoldene er ikke lett å bli kvitt.

Men, i følge værmeldingen i dag så ser det ut til at helga blir bra for polering..........
gi meg et par dager så skal jeg gi deg et svar på hvordan man får bort skjoldene.. en jeg jobber med er meget dyktig på og få fjerne skjolder.
er en liten jobb og få de bort, men det er verdt det når man ser resultatet
Alle tips tas imot med takk..........
User avatar
Sort6er
Posts: 229
Joined: 13 Jun 2006, 19:23
Location: Trondheim

Post by Sort6er »

Legger ut noen bilder av resultatet. Ikke nyvasket, men ser da ikke ille ut. De siste bildene er forsøk på å vise slike striper jeg ikke har fått bort. De er blitt mindre, men langt fra borte. (I tillegg har jo også fotografen blitt med).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Sort6er
Posts: 229
Joined: 13 Jun 2006, 19:23
Location: Trondheim

Post by Sort6er »

Siden det er max 5 pr innlegg så blir det 2 bilder her:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
esaniner
Posts: 246
Joined: 28 Apr 2007, 11:09
Location: Tromsø

Post by esaniner »

Blank sier du? :shock:
s|ip/zch @ EFNet

Min bil: http://www.home.no/slip-web/ :)
Er noe med 1991 modeller... :)
- Mazda 323GTX 1991
- Mitsubishi Galant 1991 (Reserve)
- VW Golf II 1991 (Solgt)
User avatar
Sort6er
Posts: 229
Joined: 13 Jun 2006, 19:23
Location: Trondheim

Post by Sort6er »

Håper å kunne poste noen nye bilder i morgen. Har akkurat kommet inn fra garasjen etter en runde med noen nye puter og nye midler. Fått fjernet noen riper, litt skjolder på enkelte steder og teflon på toppen.

Bare ikke regnet kommer i morgen...........
Ove N
Posts: 155
Joined: 06 May 2006, 00:21
Location: Sandnes

Post by Ove N »

Sort6er wrote:Håper å kunne poste noen nye bilder i morgen. Har akkurat kommet inn fra garasjen etter en runde med noen nye puter og nye midler. Fått fjernet noen riper, litt skjolder på enkelte steder og teflon på toppen.

Bare ikke regnet kommer i morgen...........
:P
Ove N

Mazda 6 Touring 2003 mod
Mazda Miata 1991 mod 1.6 Classic red (leketøy)
Mazda 1200 Delux 1970 mod (prosjekt)
Nissan Primera 2.0 Stv 2000 mod
User avatar
Sort6er
Posts: 229
Joined: 13 Jun 2006, 19:23
Location: Trondheim

Post by Sort6er »

Det tok litt tid før bildene kom, har ikke vært regn helt siden forrige innlegg. Effekten av den siste runden med lakkpleie kommer ikke fram på skikkelig måte på bildene, men men.. Det viktigste med runden var å få fjernet riper - små og store. Har forsøkt å legge ved et tilsvarende bilde av stripene på venstre forskjerm fra tidligere i tråden.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Sort6er
Posts: 229
Joined: 13 Jun 2006, 19:23
Location: Trondheim

Post by Sort6er »

...de siste

En stor takk til OveN for god hjelp underveis!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Elanzer
Gear Head
Posts: 2687
Joined: 08 Aug 2005, 17:29
Location: Varhaug

Post by Elanzer »

noen av de ripene ser ut som går gjennom klarlakken... de får du ikke bort med å polere osv.. da må det ny lakk til desverre...
- Mazda 6 GH 2.2D Sport `12
- Mazda Mx5 NA 1.8 `95
x Mazda Miata NA 1.6T `91
x Mazda 323F FBA 1.8 `96
x Mazda 626 GD FE3 `88
x Mazda RX7 FC "turbo 2" `86
Post Reply