Ny bilstereo stjeler strøm/Deaktivere antenna

Spørsmål, råd og tips om bilstereo.
Post Reply
helgemann

Ny bilstereo stjeler strøm/Deaktivere antenna

Post by helgemann »

Heia!

Kjøpte meg en mazda 323f -97 mod nå i høst. Denne var uten radio/cd-spiller. Så da gikk jeg til innkjøp av Alpin multimedia spiller, en som kan spille av cd, mp3 og acc fra usb minne pinne/ipod/cd-plater (radio er også med). Brukte nesten en mnd på og å få spilleren montert!!! :shock: Viste ikke at jeg trengte iso plugg, så da måtte jeg bestille det. Jepp, så var det å montere spilleren. Men, eh pluggen til antenna passet ikke inn... Så da var det en ny runde med bestilling. Denne gang en antenne plugg overgang. Så var det bare å sette i gang, når pluggen kom i posten. Alt gikk bra. Inntil neste dag. Da var det plutselig fritt for strøm på batteriet....!!!!!! :shock: :x

Spilleren funket helt fint, og antenna gikk opp og ned, slik som den skulle. Det har vært radio/cd-spiller før i bilen, uten problem. Så da sitter jeg å lurer på, hva som kan være feil. Ser at det i en tråd her på forumet, anb å bytte om på rød og gul. Men kan det funke?? Er veldig glad for tips og hjelp!! Begynner å bli fortvilt her, jeg... Har montert etter alle kunstners regler.

Enn annen ting jeg lurer på, går det ant å deaktivere antenna, slik at den ikke "heiser seg opp" hver gang jeg slår på spilleren...???

Takker for alle svar!!! :) :) :)

Helge
User avatar
Turbohansen
Gear Head wanabe
Posts: 866
Joined: 19 Mar 2006, 17:12
Location: the seventh heaven

Re: Ny bilstereo stjeler strøm/Deaktivere antenna

Post by Turbohansen »

koble bryter på antenne ledingen på iso kontakten jeg gjorde det samme når jeg hadde sån bil
Turbohansen ™ - making YOU look normal since 1974

The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does its own oil change. It's just a pity the management system is so fucking temperamental.
helgemann

Re: Ny bilstereo stjeler strøm/Deaktivere antenna

Post by helgemann »

Oki - og da vil strømproblematikken forsvinne, med bryteren montert på kabelen?
User avatar
Turbohansen
Gear Head wanabe
Posts: 866
Joined: 19 Mar 2006, 17:12
Location: the seventh heaven

Re: Ny bilstereo stjeler strøm/Deaktivere antenna

Post by Turbohansen »

helgemann wrote:Oki - og da vil strømproblematikken forsvinne, med bryteren montert på kabelen?

hvis du gjør som jeg sier så kan du styre antennen din manuelt, om strømproblemet ditt forsvinner vet ikke jeg
Turbohansen ™ - making YOU look normal since 1974

The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does its own oil change. It's just a pity the management system is so fucking temperamental.
Post Reply