pioner front sett

Spørsmål, råd og tips om bilstereo.
Post Reply
Elling
Posts: 657
Joined: 26 Jun 2007, 17:47
Location: hedmark

pioner front sett

Post by Elling »

Hei. jeg har montert Pinoner fronsett (kosta ca 2000kr) i bilen til dama (Audi A3). jeg synes diskantene spiller for høyt så jeg lurer på hvordan jeg får dem til å spille lavere viss det er mulig?

takker for alle svar
323 GTR
323 GTR camelon
Audi A3TDI
volvo 740GL
User avatar
MazdaLaVista
Gear Head
Posts: 1244
Joined: 24 Aug 2005, 12:05
Location: On The Roads in Bergen

Re: pioner front sett

Post by MazdaLaVista »

Høyt, som i for skarpt? Utdyp litt mer. og hvilket frontsett er det?
Er diverse justeringer på de fleste spilelre. feks EQ der en ofte kan stille low, med og high, du kan jo prøve å justere ned high litt. varieerer veldig fra spiller spilelr hvor mye og hvor avansert dette er. om resten av lyden i bilen er bra, om du ikke vil justere noe her, så kan man dempe diskanten (altså lavere vol), eller man kan forandre hvor høyt diskanten skal gå. men det må man monterie inn mostander osv.
93mod Mazda RX7
87mod Mazda 323 4wd Turbo
x 87mod Daihatsu Charade Turbo AKA THE BEAST
x 91mod Mazda 323 HeiHvorDetGårVersjon1
x 93mod Mazda 323 GTR (I miss you)
x 87mod Mazda 323 4wd Turbo ( R.I.P.)
x 87mod Peugeot GTi 1.6 (R.I.P)
Elling
Posts: 657
Joined: 26 Jun 2007, 17:47
Location: hedmark

Re: pioner front sett

Post by Elling »

er ikke sikker på hva dem heter. Dem spiller for skarpt og høyt. på delfilteret er det slik att jeg kan sette ledningen på 0db og -3db jeg har satt den på-3 men er fremdeles for skarpt.

hvordan setter man inn motstand på di da? og hvor får man kjøpt det? hvor mye ohm bør jeg velge og bruke i så fal?

har 0 peil på bilsterio egentlig.
323 GTR
323 GTR camelon
Audi A3TDI
volvo 740GL
User avatar
fne
Posts: 591
Joined: 02 Aug 2006, 19:23
Location: Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: pioner front sett

Post by fne »

Gå til http://www.mamut.net/dynabel/shop/ og søk på "MO7716" der er det nivåregulering. Prøv den, da får du justert akkurat slik du vil ha den. Dette såfremt du har et komponentsett, og ikke coax-system.

Alternativt kan du ta kontakt med Dynabel direkte, og høre hvilke motstander som er aktuelt for en viss demping.

Husk at du må ha en motstand i parallell med elementet, og en motstand i serie med disse igjen. Dette for å oppnå dempning i nivå uten å påvirke impedansen som igjen er viktig for delefilteret. Antar igjen at du har komponentsystem med et eget delefilter. I så fall er det meget enkelt å koble opp demping, da du kan koble alt til ved utgangen på delefilteret, istedet for rett foran selve elementet som oftest vil være litt bedre gjemt.
fne.
-88 Mazda 626 2.0i 16V FE3
ca 410'000km
-94 Audi 100 2.5 tdi abt-chip
Passert 260'000
http://mazda-ogn.org/phpBB3/viewtopic.php?t=17621
Elling
Posts: 657
Joined: 26 Jun 2007, 17:47
Location: hedmark

Re: pioner front sett

Post by Elling »

da vet motstandene bestilt og skal monteres i dag. :)

men det har det oppstått ett nytt problem. monterte en anna forsterker i går av typen jbl med 6 kanaler, og da kom det en pipelyd ettersom turtalet på motoren økte eller sank.
Har sjekka jording og jeg har lakt strøm og phno kabel på ver sin side av bilen. lyden kommer bare i høyre høytaler.

hva kan vere galt?
323 GTR
323 GTR camelon
Audi A3TDI
volvo 740GL
Post Reply