Merkelig lyd i høytalerne

Spørsmål, råd og tips om bilstereo.
Post Reply
OutCold
Posts: 593
Joined: 21 May 2008, 12:18
Location: Trondheim

Merkelig lyd i høytalerne

Post by OutCold »

Info:
2 tweeters foran og 2 mids i dørene
2 mids i fjæring-tårnene
1 sub i "baggasjerom"
Har også 2 forsterkere på forskjellig watt i baggasjerommet.

Alt var allerede koblet opp men iløpet av vinteren har ting rett å slett ristet løs. Dvs at kabelsko-koblingene har løsnet fra høytalerne inne i dørene. Og dette skulle jo jeg da fikse her for en uke siden. Så jeg skrudde av panelene på dørene og strakk meg etter ledningen som lå løst nede i hulrommet på døra....det jeg glemte å gjøre var å koble fra - polen på batteriet, før dere begynner å le nå så kan jeg med en gang si at jeg fikk ikke støt (aaaww) men kabelskoene på høytalerledningen kom borti døra å da smalt det i baggasjerommet..

Etter at det skjedde så har jeg "hørt bilen" gjennom anlegget, og når bilen er av og anlegget er slått på så kan jeg høre en lav grumsete rumling i høytalerne som står i hvert sitt fjær-tårn + i subben. Denne lyden har jeg hørt ganske svakt i enkelte andre biler også, men her er det en vooooldsomt tilstedeværende lyd i mitt tilfelle og ikke bare svakt. Jeg "hører" altså da roteringen på rotor`n og en høyfrekvent piping som følger turboen... Harman-forsterkern har strøm og ingen sikringer har gått ivei , samma gjelder den andre som jeg ikke husker modellnavnet på akkurat nå :?
Image
User avatar
janp87
Gear Head
Posts: 1323
Joined: 26 Apr 2006, 16:52
Location: Mosjøen

Re: Merkelig lyd i høytalerne

Post by janp87 »

Er dynamostøy du hører, kan komme av at signal og strøm ligger for nært. Høres ut som om du har ødelagt noe inni forsterkeren, så hvis jeg var deg ville jeg fått lånt meg en annen forsterker for å teste om det var den som var gåen.
Post Reply