Strøm til spiller i 929!

Spørsmål, råd og tips om bilstereo.
Post Reply
Peoredon
Posts: 45
Joined: 08 Jul 2011, 20:14
Location: Fosen

Strøm til spiller i 929!

Post by Peoredon »

Hei!

For de som har lest "prosjekt"tråden min, ser dere at jeg har montert CD-spiller i en 83modell 929. Men problemet er at når jeg skrur på lysa så slokner spilleren. Vet jeg har strøm selv om lysene er på men har ikke målt spenninga! Er det for lite strøm til spilleren som gjør det da? Vet at batteriet er gåent, og kan det ha noe med saken!? Takker for svar! :D

Peoredon! :)
User avatar
Crazytaxi
Posts: 76
Joined: 17 Aug 2010, 15:33
Location: Hamar, Hedmark

Re: Strøm til spiller i 929!

Post by Crazytaxi »

du må måle spenninga inn på spilleren når du vrir om, for hvis spenninga faller under 10v ca så vil den skru seg av. hvis batteriet ditt er gåent så er det ikke sikkert det klarer og holde spenninga oppe, og da vil den skru seg av.
Langtidsprosjekt: 1983 Mazda 929 HT
Peoredon
Posts: 45
Joined: 08 Jul 2011, 20:14
Location: Fosen

Re: Strøm til spiller i 929!

Post by Peoredon »

Crazytaxi wrote:du må måle spenninga inn på spilleren når du vrir om, for hvis spenninga faller under 10v ca så vil den skru seg av. hvis batteriet ditt er gåent så er det ikke sikkert det klarer og holde spenninga oppe, og da vil den skru seg av.
Oki! Får se om den går gjennom Eu til våren, og kjøpe batteri deretter! :) :)
Men du som kan bilstereo... Du har ikke billig sub+forsterker og anbefale?? :D
User avatar
Crazytaxi
Posts: 76
Joined: 17 Aug 2010, 15:33
Location: Hamar, Hedmark

Re: Strøm til spiller i 929!

Post by Crazytaxi »

hva er "billig" da? hehe..
hva er budsjettet ditt? For det gjør det jo litt enklere og ordne utifra om du har tenkt og bruke 1000kr (ferdigkasse med forsterker ifra netthandelen *grøss*) eller om du skal bruke 5000kr på noe som varer litt? hehe.. og hva har du av utstyr fra før, og hva trenger du osv.. ;)
Langtidsprosjekt: 1983 Mazda 929 HT
Peoredon
Posts: 45
Joined: 08 Jul 2011, 20:14
Location: Fosen

Re: Strøm til spiller i 929!

Post by Peoredon »

Crazytaxi wrote:hva er "billig" da? hehe..
hva er budsjettet ditt? For det gjør det jo litt enklere og ordne utifra om du har tenkt og bruke 1000kr (ferdigkasse med forsterker ifra netthandelen *grøss*) eller om du skal bruke 5000kr på noe som varer litt? hehe.. og hva har du av utstyr fra før, og hva trenger du osv.. ;)
Har kun et "jalla"anlegg.. ehee! :oops: Men spilleren er en Pioneer DEH-4300UB, bestående av to småe Blaupunkthøytalere i dash og to RF T152 Fullrange høytalere i hattehylla.. :P Så er ikke noe som er på greip lydmessig sånnsett, men hadde vært moro med litt ekstra dunking bakfra! :) Men er villig til å legge i et par lapper for å ha noe som holder ja! :wink:
Post Reply