Problem angående Aux \ Cd skifter

Spørsmål, råd og tips om bilstereo.
Post Reply
Xybez
Posts: 3
Joined: 05 Aug 2012, 20:00
Location: Bergen

Problem angående Aux \ Cd skifter

Post by Xybez »

Hei er vell så og si ny på forumet her, kjøpte min første Mazda i påsken 2012, Men skal bevege meg videre på ett lite problem jeg har.
Jeg kjøpte en Aux\ipod adapter som jeg koblet til i cd-skifter porten bak i radioen. Denne har virket 100% helt til den plutselig ikke ville slå seg på for ca 1 uke siden.

Dvs for og høre på Aux utgangen i porten jeg har koblet til f.eks koblet til min mobil med spotify, så må jeg holde inne "cd" knappen for at den skal gå over på adapteren.

No har det seg sånn at når eg holder inne "cd" knappen så nekter den og gå til Aux utgangen da kan du si. Noen som har noen idé hva som kan forusake dette / i verste fall må eg bytte radioen? som er original ( Mazda 6 - 2006 Sedan Tour.Miyoship 1,8 bensin )

Setter pris på alle svar som kan hjelpe :D

Mvh Alexander.
Reparatøren
Posts: 141
Joined: 12 Jul 2009, 13:39

Re: Problem angående Aux \ Cd skifter

Post by Reparatøren »

..no skriver du ikkje kva fabrikat/type adapter du har, men eg har også ein sånn sak på min bil. (der får eg "Ex" i displayet når eg trykker to ganger på "cd"-knappen, og må deretter trykka "repeat"-knappen for å aktivere Aux-inngangen..)
Uansett så har den ein reset-knapp som eg kan trykka inn med ein tannpirker, penn e.l.
Så pleier den å fungera etterpå.
Post Reply