Hva er det beste trykket å kjøre i dekkene på en GTR?
På 15" og 17"??
Er vel rundt 2 bar som er vanlig?
Bar på 323
Bar på 323
-Cato-
97 BMW 523I AC Schnitzer Solgt
90 GTR Sedan Kræsjet, snart fikset igjen.
90 323 sedan Delebil/selges?
97 BMW 523I AC Schnitzer Solgt
90 GTR Sedan Kræsjet, snart fikset igjen.
90 323 sedan Delebil/selges?
Kommer vel ann på dekkene, men jeg kjører med ca 2,9 bar i mine. 18" toyo proxes. var det jeg fikk annbefalt av de dekkgutta på gatebil..
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
http://crap.aikios.name/
- 1992 Mazda Rx-7 FD3S J-spec
- 2006 Alfa Romeo 159 SW
x 1974 Mazda 818 DeLuxe
x 1990 Mazda 323 GTX
http://crap.aikios.name/
- 1992 Mazda Rx-7 FD3S J-spec
- 2006 Alfa Romeo 159 SW
x 1974 Mazda 818 DeLuxe
x 1990 Mazda 323 GTX
Lavprofildekk liker gjerne litt innabords trykkhjelp for å stive opp veggene ekstra for å hindre veggsliting/dekkantsliting eller?
på Fens 215/40-17 kjørte jeg 2,9 forran, 2,7 bak, og på 7ern kjører jeg 2,8 rund baut
på Fens 215/40-17 kjørte jeg 2,9 forran, 2,7 bak, og på 7ern kjører jeg 2,8 rund baut
----------------------
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
Hmm.. spørs om jeg blir å kjøre på 2.5-3bar da. 15" Er Toyo gateslicks. 17" er noe vanlige lavprofil dekk av merket jeg ikke husker nå.
Takker for svar
Takker for svar
-Cato-
97 BMW 523I AC Schnitzer Solgt
90 GTR Sedan Kræsjet, snart fikset igjen.
90 323 sedan Delebil/selges?
97 BMW 523I AC Schnitzer Solgt
90 GTR Sedan Kræsjet, snart fikset igjen.
90 323 sedan Delebil/selges?
Som Hauk sier. På gateslicksene må du ned på trykket hvis du skal på banen. Egentlig gjelder det alle dekk siden temperaturen blir høyere, men på gateslicks er det veldig viktig.
Med for høyt trykk sliter du ut dekka alt for fort.
Bør nok under 2bar på varme dekk på banen. MX-5 gutta kjøre med ca 20Psi mener jeg å huske. Det du kan gjøre er å senke trykket til 2bar kald, kjører noen få runder og inn i depo for å sjekke hvor mye trykket har steget, så justere ned.
Med for høyt trykk sliter du ut dekka alt for fort.
Bør nok under 2bar på varme dekk på banen. MX-5 gutta kjøre med ca 20Psi mener jeg å huske. Det du kan gjøre er å senke trykket til 2bar kald, kjører noen få runder og inn i depo for å sjekke hvor mye trykket har steget, så justere ned.
-'91 323 GTX aka Banehora aka Støvsamler'n
Oki! Høres bra ut:) Blir vel å prøve ut dette!
-Cato-
97 BMW 523I AC Schnitzer Solgt
90 GTR Sedan Kræsjet, snart fikset igjen.
90 323 sedan Delebil/selges?
97 BMW 523I AC Schnitzer Solgt
90 GTR Sedan Kræsjet, snart fikset igjen.
90 323 sedan Delebil/selges?
Vær også obs på at R888 er laget for 3-6(!) grader camber.
Her er ei flott side med litt tips og triks angående R888
http://www.toyo.com.au/Pit%20Lane.htm
Her er ei flott side med litt tips og triks angående R888
http://www.toyo.com.au/Pit%20Lane.htm
GT-R, apexi, whiteline, compbrake, D2, walbro