Er dissa dekka bra?

Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Post Reply
gloms
Posts: 152
Joined: 30 Oct 2007, 14:32
Location: Oslo

Er dissa dekka bra?

Post by gloms »

Fikk et tilbud på felg og dekk i dag.

Dekkene var av merket Generel. Var Continental som importerte dem fra statene sa de i butikken og de sa at dekkene var gode og var og anbefale. Ikke minst hadde de en veldig fin pris.

Noen som har noen erfaringer eller råd og komme med angående dekka? burde jeg gå for de, eller burde jeg la være?
Eier av en blå Mazda 323F 1996 modell
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: Er dissa dekka bra?

Post by biXen »

Vanskelig å si på så lite grunnlag, men jeg hadde General dekk på 16" felgene jeg hadde på MX-5en jeg hadde. De var helt ræva dekk, spora og var generelt sett drit både på regn og tørt føre. Fikk noen middelspris Interstate IXT-1, europeisk teknologi og kinesisk gummi visstnok, de var på 17", bedre felger da, men likevel MYE bedre dekk. Så min erfaring med General er at jeg ikke ville anbefalt det. Men som sagt, vet ikke om det er samme dekk som det du ser på osv.
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
gloms
Posts: 152
Joined: 30 Oct 2007, 14:32
Location: Oslo

Re: Er dissa dekka bra?

Post by gloms »

Andre synspunkt/anbefalinger? er det noen som vet om noen tester av dekkene? har hørt at Motor har en del sånne tester.

Dekket jeg skal kjøpe heter Altimax UHP btw...
Eier av en blå Mazda 323F 1996 modell
User avatar
Turbohansen
Gear Head wanabe
Posts: 866
Joined: 19 Mar 2006, 17:12
Location: the seventh heaven

Re: Er dissa dekka bra?

Post by Turbohansen »

jeg hadde ikke betalt 50 øre for general dekker for og ha på en mx5 kjøp dekker av bedre kvalitet
Turbohansen ™ - making YOU look normal since 1974

The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does its own oil change. It's just a pity the management system is so fucking temperamental.
User avatar
Wibla
Moderator
Posts: 1790
Joined: 06 May 2006, 22:44
Location: Siljan

Re: Er dissa dekka bra?

Post by Wibla »

Jeg syns det er litt komisk at man på død og liv skal spare penger hele veien. En hovedregel er at du får hva du betaler for, det er skjeldent at ting er BRA og BILLIG samtidig. Kvalitetsdekk er ikke bare mer behagelige å kjøre på, de er sikrere og varer gjerne også lenger.
- 2015 Mazda3 2.2D Optimum
- 1999 Mazda MX-5 10th Anniversary Edition :mrgreen:
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Re: Er dissa dekka bra?

Post by WireD »

Dekkene er det eneste som er mellom bil og veibane, dvs. det som faktisk holder deg på veien... Syntes det blir altfor synd å spare på akkurat dette punktet.. :)
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
User avatar
Turbohansen
Gear Head wanabe
Posts: 866
Joined: 19 Mar 2006, 17:12
Location: the seventh heaven

Re: Er dissa dekka bra?

Post by Turbohansen »

ta og send meg pm med dekkdim du skal ha, så skal jeg gi deg ett fint tilbud på yokohama
Turbohansen ™ - making YOU look normal since 1974

The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does its own oil change. It's just a pity the management system is so fucking temperamental.
User avatar
Aikio
Posts: 3139
Joined: 21 Aug 2005, 17:06
Location: Shanghai, Kina
Contact:

Re: Er dissa dekka bra?

Post by Aikio »

WireD wrote:Dekkene er det eneste som er mellom bil og veibane, dvs. det som faktisk holder deg på veien... Syntes det blir altfor synd å spare på akkurat dette punktet.. :)
Sorry OT: Dekka kostet mere enn felgene jeg har :P
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
http://crap.aikios.name/

- 1992 Mazda Rx-7 FD3S J-spec
- 2006 Alfa Romeo 159 SW
x 1974 Mazda 818 DeLuxe
x 1990 Mazda 323 GTX
User avatar
Stig
Gear Head
Posts: 1628
Joined: 23 Sep 2005, 16:36
Location: Sola

Re: Er dissa dekka bra?

Post by Stig »

gloms wrote:Fikk et tilbud på felg og dekk i dag.

Dekkene var av merket Generel. Var Continental som importerte dem fra statene sa de i butikken og de sa at dekkene var gode og var og anbefale. Ikke minst hadde de en veldig fin pris.

Noen som har noen erfaringer eller råd og komme med angående dekka? burde jeg gå for de, eller burde jeg la være?
kommer HELT ann på hvilken bil du skal ha di til. er lite vits med toyo proxes på en 323lx. for å si det slik, kjøper ikke verste sort til merca, men jeg kjører proxes eller rene r-dekk på mazdaen :wink:

på en bil som skal brukes litt hardt og gjerne litt inspirert så er dekk lite å spare på! er såpass rimelig med dekk nå til dags uansett.
samtidig så anbefaler jeg ikke folk til å kjøpe det beste/mykeste dekket (for eksempel proxes t1r) til en bil som skal brukes lite, eller rett før banekjøring, slike dekk smelter raskt når di er nye og gir veldig lite glede for pengene.
User avatar
Aikio
Posts: 3139
Joined: 21 Aug 2005, 17:06
Location: Shanghai, Kina
Contact:

Re: Er dissa dekka bra?

Post by Aikio »

Stig wrote:samtidig så anbefaler jeg ikke folk til å kjøpe det beste/mykeste dekket (for eksempel proxes t1r) til en bil som skal brukes lite, eller rett før banekjøring, slike dekk smelter raskt når di er nye og gir veldig lite glede for pengene.
kremt... Kan si jeg mekret det på skogen ja... var rimelig mye gummirester på felgen etter ett par runder..
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
http://crap.aikios.name/

- 1992 Mazda Rx-7 FD3S J-spec
- 2006 Alfa Romeo 159 SW
x 1974 Mazda 818 DeLuxe
x 1990 Mazda 323 GTX
Post Reply