929Hc 3liter

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 929
ke25toyoglide
Gear Head
Posts: 1136
Joined: 06 Feb 2007, 09:39
Location: Karmøy Rogaland

Re: 929Hc 3liter

Post by ke25toyoglide »

Då er det vedtatt.
Beholder platen(e) som de er. og viss eg merker noe så hiver eg i den andre.
Er ikkje bassrefleksrør.
Monterer forsterker på bass.
kablene ble trekt under teppe og midtkonsoll, rett bak. var bedre løsning det enn ved dørene som eg hadde forrige gang.
Men teppet er knallstivt så var ikkje bara bare å trekke kablene.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
User avatar
WildThing
Posts: 485
Joined: 20 Sep 2006, 16:21

Re: 929Hc 3liter

Post by WildThing »

Det er litt py det der, bilen er diger - men jeg har egentlig aldri funnet noen optimal plassering av forsterker. Under baksetet går i grunnen ikke, kan ikke henge den under hattehyllen, så jeg har endt opp med å plassere den ved siden av hjulhuset bak i begge bilene. Ingen optimal løsning om man bruker bagasjerommet til sånne ting det er ment for - frakte varer fra butikken, barnevogn og 2-3 lik. Men, det får nå bare være sånn.
Jeg lærte en gang at forsterker aldri skal henges på basskasse, uten at jeg noensinne egentlig har fått noen spesielt god grunn for det. Antar det handler om vibrasjon.
1987 3.0 929 HC
1986 2.0i 929 HB coupe Limited
2013 2.5 Mazda6 Optimum
2001 6.0 Suburban 2500
1992 3.0 Volvo 960

First step towards failure, is trying.
User avatar
zooOm
Posts: 113
Joined: 20 Apr 2006, 17:37
Location: Nord-Norge

Re: 929Hc 3liter

Post by zooOm »

Du burde holde et øye med strøm kablene, noen ganger får du en kondenstripe etter dem. ikke bra med et rustspor gjennom hele bilen.
ke25toyoglide
Gear Head
Posts: 1136
Joined: 06 Feb 2007, 09:39
Location: Karmøy Rogaland

Re: 929Hc 3liter

Post by ke25toyoglide »

Nå er ikkje dette noe problem lenger.
I dag solgte eg bilen til en kjekk Nordhordlending på 19 :!: år. :shock:
ca 20 for bilen, 5 for hjul, og 2 for anlegg.
Håper han tar godt vare på bilen. (helste bedre enn eg ville gjort)
Bilen har en knirkelyd når du svinger på rattet. (fra fjøra) er det noe (alvorlig) galt :?:
Og læsen på passasjerdøra gikk i vranglæs, er det noen som kjenner til en svakhet her :?: Kommer nok til å grine meg i søvn i kveld.
Har allerede tatt meg ei gravøl.
takk for alt blondie, håper du kan gjøre nestemann like glad som meg. :(
Kanskje møtes me igjen.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
User avatar
WildThing
Posts: 485
Joined: 20 Sep 2006, 16:21

Re: 929Hc 3liter

Post by WildThing »

Du vet du vil angre hardt! ^^
1987 3.0 929 HC
1986 2.0i 929 HB coupe Limited
2013 2.5 Mazda6 Optimum
2001 6.0 Suburban 2500
1992 3.0 Volvo 960

First step towards failure, is trying.
ke25toyoglide
Gear Head
Posts: 1136
Joined: 06 Feb 2007, 09:39
Location: Karmøy Rogaland

Re: 929Hc 3liter

Post by ke25toyoglide »

Ja , viss eg ikkje kjøper meg en annen 929, så gjør eg nok det.
Står mellom 929 V6, BMW 735-740 og 750.
Nå er jo 286hk 740 like billig som 929 V6 i bra stand. har til og med fått en 750 v12 til 45000.- 1990modell.
Og selv om eg har lysst på v12, så har eg VELDIG lysst på en bra 929 og.
Viss eg ikkje kjøper det nå. så kjem eg sikkert til å angre viss eg ikkje får tak i senere. :(
Har hatt mange bra stunder i begge 929ene, men var ikkje dum den 735 eg hadde heller.
Er egentlig svak for automat, men ikkje på 929. Den har og SKAL ha manuell. Den beste manuelle kasse noensinne lagd.
Også det spekteret. fra 500omdr. til 6500omdr. Og eg tenkte på å fjerne turtallsperren, det skal visst være veldig enkelt.
(egentlig bare for å slippe å tygge i rattet når eg dro den "litt" for langt. en treng ikkje mer turtall.)
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
User avatar
WildThing
Posts: 485
Joined: 20 Sep 2006, 16:21

Re: 929Hc 3liter

Post by WildThing »

Automat på JMZHC suger uante kvantiteter eselballe, uten tvil.
BMW er ikke-tema her i gården, blakket meg grisehardt på en M3 og en 5serie Hartge for noen år siden, aldri aldri aldri mer ^^, Det er vel kun min "kjære" S4 som har prestert å koste meg mer penger og migrene. (når dette med penger er sagt, så skal vi såklart ikke komme inn på hvor mye kronasjer som har røket på 929, men det er jo allikevel bare kosebidrag...)
Fadern hadde en X5 som det fremdeles vitses stort om blant venner og familie, aldri opplevd makan til dyrt møkk.
Så, let's stick to the Mazda's, shall we? ;)
1987 3.0 929 HC
1986 2.0i 929 HB coupe Limited
2013 2.5 Mazda6 Optimum
2001 6.0 Suburban 2500
1992 3.0 Volvo 960

First step towards failure, is trying.
ke25toyoglide
Gear Head
Posts: 1136
Joined: 06 Feb 2007, 09:39
Location: Karmøy Rogaland

Re: 929Hc 3liter

Post by ke25toyoglide »

Nå er bilen for salg igjen, på Auto db.
Må vel si den har fallert litt på et par år ja.... :(
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Post Reply