929Hc 3liter
Re: 929Hc 3liter
synes ikke den bilen så så ille ut, den er lett å flekke på siden den er hvit og ikke metallic lakk,
87 929hc 3.0i
87 929hv 2.0
92 626gv 2.0 fe3
96 jaguar xjr
87 929hv 2.0
92 626gv 2.0 fe3
96 jaguar xjr
Re: 929Hc 3liter
Behold 929en du.
- 2015 Mazda3 2.2D Optimum
- 1999 Mazda MX-5 10th Anniversary Edition
- 1999 Mazda MX-5 10th Anniversary Edition
Re: 929Hc 3liter
merce... huff
Hvorfor skal du selge?
Hvorfor skal du selge?
-
- Gear Head
- Posts: 1136
- Joined: 06 Feb 2007, 09:39
- Location: Karmøy Rogaland
Re: 929Hc 3liter
Ja, kvit er en takknemlig farge å jobbe med.
Bilen er ganske så bra. Det verste på den er rust rundt takluken, og noen små flekker på takluken.
Problemet på disse bilene er at den rusten kommer innenfra.
Vurderer seriøst å ta takluken fra delebilen og sette over. siden det er glassluke.
Og sandblåse rundt takluken. Men det er mange timers jobb, og er usikker på hvor bra resultatet blir og.
Burde nok vert satt vekk for lakkering og då blir det dyrt.
Er nok dårlig synkronisering på girkassen og. merker ingenting under normal kjøring, men tung å få i gir når eg trør den.
(og det skjer ganske ofte)
Ventiltikking er det og, som vanlig. Viss eg beholder så blir det nok til at eg tar det i vinter.
Slarkete vindusviskere er det og (som vanlig)
Merce og BMW frister ikkje egentlig, men når en kommer til toppmodellene så er det en annen sak.
Det er Bakhjulstrekk og ca300hk. Det må bare være morro det. Og den BMW 735ia som eg hadde var en god bil, og er ennå en god bil. Kvaliteten står ikkje tilbake for japse der. (skulle egentlig bare mangle på en bil til 1mill. ny)
Den er 20 år nå.
Men det er noe som appelerer til ungdomen i meg når det gjelder Mazdaen, blir som en idiot når eg kjører den.
Med BMWen så blei det mer kosekjøring, gjerne 10-20 over, men avslappa.
Drømmen er nok en kompressormata 929, som er strøken, men de er ikkje lett å komme over.
Bilen er ganske så bra. Det verste på den er rust rundt takluken, og noen små flekker på takluken.
Problemet på disse bilene er at den rusten kommer innenfra.
Vurderer seriøst å ta takluken fra delebilen og sette over. siden det er glassluke.
Og sandblåse rundt takluken. Men det er mange timers jobb, og er usikker på hvor bra resultatet blir og.
Burde nok vert satt vekk for lakkering og då blir det dyrt.
Er nok dårlig synkronisering på girkassen og. merker ingenting under normal kjøring, men tung å få i gir når eg trør den.
(og det skjer ganske ofte)
Ventiltikking er det og, som vanlig. Viss eg beholder så blir det nok til at eg tar det i vinter.
Slarkete vindusviskere er det og (som vanlig)
Merce og BMW frister ikkje egentlig, men når en kommer til toppmodellene så er det en annen sak.
Det er Bakhjulstrekk og ca300hk. Det må bare være morro det. Og den BMW 735ia som eg hadde var en god bil, og er ennå en god bil. Kvaliteten står ikkje tilbake for japse der. (skulle egentlig bare mangle på en bil til 1mill. ny)
Den er 20 år nå.
Men det er noe som appelerer til ungdomen i meg når det gjelder Mazdaen, blir som en idiot når eg kjører den.
Med BMWen så blei det mer kosekjøring, gjerne 10-20 over, men avslappa.
Drømmen er nok en kompressormata 929, som er strøken, men de er ikkje lett å komme over.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Re: 929Hc 3liter
Det er litt småplukk der ja.
-
- Gear Head
- Posts: 1136
- Joined: 06 Feb 2007, 09:39
- Location: Karmøy Rogaland
Re: 929Hc 3liter
Då er nok salgs/tvangstankene over for denne gang.
Etter å ha jobbet en del med bilen nå så er følelsene tilbake. (selv om den fremdeles ikkje starter)
1 : Har fått fjernet alarmen og alle spor etter den. Då drar den på startmotoren hver gang istedet for annenhver gang.
2 : Har fått satt i en cd spiller og 2 sony explode høytalere foran, blir nok det bak og. Har ikkje hatt lyd i bilen siden eg kjøpte den.
3 : Varmeapparatet veksler mellom varmt og kaldt nå, tidligere var den låst på varmt. (Og det blir varmt) Var bare å smøre og "moe".
4 : Satt i et par interiørlys som mangla. Over bremsepedalen og i bagasjerommet.
5 : Fant en 2.2i LX delebil som var kjørt 161.666km. med strøkne baklykter og krom. Det skal skrus over i morgen. eg hadde sprekt den ene min, og kromen var det hull i.
6 : Skal også hente staget til viskerne på den bilen. Det var fast og fint.
7 : Har bestillt forddeler, og då regner eg med den starter igjen. Ca 1000.- med frakt og oppkrav. Fra Molde.
8 : Vurderer å hive i et Alpine stereo + et par autostudio forsterkere og en basskasse som eg kan få billig.
Skal visst være skikkelig bra greier, og garantert ikkje tjuvagods.
Etter å ha jobbet en del med bilen nå så er følelsene tilbake. (selv om den fremdeles ikkje starter)
1 : Har fått fjernet alarmen og alle spor etter den. Då drar den på startmotoren hver gang istedet for annenhver gang.
2 : Har fått satt i en cd spiller og 2 sony explode høytalere foran, blir nok det bak og. Har ikkje hatt lyd i bilen siden eg kjøpte den.
3 : Varmeapparatet veksler mellom varmt og kaldt nå, tidligere var den låst på varmt. (Og det blir varmt) Var bare å smøre og "moe".
4 : Satt i et par interiørlys som mangla. Over bremsepedalen og i bagasjerommet.
5 : Fant en 2.2i LX delebil som var kjørt 161.666km. med strøkne baklykter og krom. Det skal skrus over i morgen. eg hadde sprekt den ene min, og kromen var det hull i.
6 : Skal også hente staget til viskerne på den bilen. Det var fast og fint.
7 : Har bestillt forddeler, og då regner eg med den starter igjen. Ca 1000.- med frakt og oppkrav. Fra Molde.
8 : Vurderer å hive i et Alpine stereo + et par autostudio forsterkere og en basskasse som eg kan få billig.
Skal visst være skikkelig bra greier, og garantert ikkje tjuvagods.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Re: 929Hc 3liter
Kansje kommer salgstvangstankene tilbake senere, mot Priusen, og det kan vi jo se frem til
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
-
- Gear Head
- Posts: 1136
- Joined: 06 Feb 2007, 09:39
- Location: Karmøy Rogaland
Re: 929Hc 3liter
Priusen er for salg alltid den. Vil du kjøpe kanskje
når den er solgt så bestiller eg meg ny bil
En PRIUS.
når den er solgt så bestiller eg meg ny bil
En PRIUS.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
-
- Gear Head
- Posts: 1136
- Joined: 06 Feb 2007, 09:39
- Location: Karmøy Rogaland
Re: 929Hc 3liter
Idag har vert en god dag.
Skiftet fordeler og der starta bilen. 775kr. inkludert frakt fra bil1din molde. Tusen takk.
Har kjøpt inn nye baklykter, reflekser + krom.
Vaska det på kjøkkenbenken, og la det til tørk på baderomsgulvet.
Kjøpte meg 3 forsterkere, alpine stereo basskasse + en del høytalere, filtre og ledninger for 2500.-
Så nå er det bare å rive bilen fra hverandre for å tre ledninger.
Tenkte å kjøpe meg en el antenne eg kan ha på egen bryter slik at den bare står oppe når eg vil (høre på radio)
Bør eg lage hull i hattehullen for å slippe lyden fra basskassen inn i bilen.
(tenkte alternativt på å ha hull i platen bak midtarmlene.)
Eller trenger eg ikkje det
Er en liten basskasse dette, med en 10" bass. (dere stereogutter kaller vel det for diskant)
Har 2 100mm fremme og skal ha 2 160mm bak.
Tror ikkje eg kommer til å montere opp diskantene som fulgte med. Viss ikkje dere anbefaler det sterkt.
Liker ikkje slike ettermonterte synlige ting.
Kom med synspunkter karer.
Skiftet fordeler og der starta bilen. 775kr. inkludert frakt fra bil1din molde. Tusen takk.
Har kjøpt inn nye baklykter, reflekser + krom.
Vaska det på kjøkkenbenken, og la det til tørk på baderomsgulvet.
Kjøpte meg 3 forsterkere, alpine stereo basskasse + en del høytalere, filtre og ledninger for 2500.-
Så nå er det bare å rive bilen fra hverandre for å tre ledninger.
Tenkte å kjøpe meg en el antenne eg kan ha på egen bryter slik at den bare står oppe når eg vil (høre på radio)
Bør eg lage hull i hattehullen for å slippe lyden fra basskassen inn i bilen.
(tenkte alternativt på å ha hull i platen bak midtarmlene.)
Eller trenger eg ikkje det
Er en liten basskasse dette, med en 10" bass. (dere stereogutter kaller vel det for diskant)
Har 2 100mm fremme og skal ha 2 160mm bak.
Tror ikkje eg kommer til å montere opp diskantene som fulgte med. Viss ikkje dere anbefaler det sterkt.
Liker ikkje slike ettermonterte synlige ting.
Kom med synspunkter karer.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
- happygtrX2
- Posts: 400
- Joined: 18 Mar 2009, 21:47
Re: 929Hc 3liter
ke25toyoglide wrote:Idag har vert en god dag.
Skiftet fordeler og der starta bilen. 775kr. inkludert frakt fra bil1din molde. Tusen takk.
Har kjøpt inn nye baklykter, reflekser + krom.
Vaska det på kjøkkenbenken, og la det til tørk på baderomsgulvet.
Kjøpte meg 3 forsterkere, alpine stereo basskasse + en del høytalere, filtre og ledninger for 2500.-
Så nå er det bare å rive bilen fra hverandre for å tre ledninger.
Tenkte å kjøpe meg en el antenne eg kan ha på egen bryter slik at den bare står oppe når eg vil (høre på radio)
Bør eg lage hull i hattehullen for å slippe lyden fra basskassen inn i bilen.
(tenkte alternativt på å ha hull i platen bak midtarmlene.)
Eller trenger eg ikkje det
Er en liten basskasse dette, med en 10" bass. (dere stereogutter kaller vel det for diskant)
Har 2 100mm fremme og skal ha 2 160mm bak.
Tror ikkje eg kommer til å montere opp diskantene som fulgte med. Viss ikkje dere anbefaler det sterkt.
Liker ikkje slike ettermonterte synlige ting.
Kom med synspunkter karer.
Tager du jernpladen i bagsædet væk? Er nysgerrig på at høre om det er nogen forskel..
Jeg mangler et par plast dimer til instumentbord omkring varme app..... Måske noget du har til over i din delebil ?
1 GTR MODDET MAX
1 stk 323 gtr 334 hp
tidligere :
5 stk mazda bf turbo 4x4
1 stk mazda bf turbo gts
1 stk 929 hc 2.2 turbo
1 stk 929 hc na
rx7 2 gen na 200 hp nos
? stk div 323 bg
1 stk 323 gtr 334 hp
tidligere :
5 stk mazda bf turbo 4x4
1 stk mazda bf turbo gts
1 stk 929 hc 2.2 turbo
1 stk 929 hc na
rx7 2 gen na 200 hp nos
? stk div 323 bg
-
- Gear Head
- Posts: 1136
- Joined: 06 Feb 2007, 09:39
- Location: Karmøy Rogaland
Re: 929Hc 3liter
Tenkte enten å fjerne platen (kun den som står bak det nedfellbare midtarmlenet) eller hullsage slik at eg får store runde hull.
Har sikkert det, det eneste eg har kvittet meg med er "treplatene"
Ta bilde av hva du vil ha, så sender eg det.
Uansett hva du skal ha så tar eg bare en symbolsk sum for det.
F.eks: 400.- for alle baklyktene med kromringer og reflekser og skiltplate.
Det meste tar eg 100kr. for.
Småting tar eg 100kr. for flere ting.
Kjøper du masse får du masse for 500.-
Gjør ikkje dette for å tjene penger, kun for å hjelpe.
Vil bare ha litt igjen for tiden eg bruker.
Delebilen var nærmest gratis.
Har sikkert det, det eneste eg har kvittet meg med er "treplatene"
Ta bilde av hva du vil ha, så sender eg det.
Uansett hva du skal ha så tar eg bare en symbolsk sum for det.
F.eks: 400.- for alle baklyktene med kromringer og reflekser og skiltplate.
Det meste tar eg 100kr. for.
Småting tar eg 100kr. for flere ting.
Kjøper du masse får du masse for 500.-
Gjør ikkje dette for å tjene penger, kun for å hjelpe.
Vil bare ha litt igjen for tiden eg bruker.
Delebilen var nærmest gratis.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Re: 929Hc 3liter
Anbefaler på det sterkeste å ikke fjerne karossplate til baksetet, den stiver bilen betraktelig av bak. Jeg gikk for to hull til 12" sub, det fikk holde. Når det gjelder det hullet som allerede er der, med fastskrudd plate, så valgte jeg å sveise denne igjen lenge før jeg tenkte tanken om å montere sub. Har egentlig ikke noen god forklaring på hvorfor det hullet er der. Men, så lenge det er hull er det håp?
1987 3.0 929 HC
1986 2.0i 929 HB coupe Limited
2013 2.5 Mazda6 Optimum
2001 6.0 Suburban 2500
1992 3.0 Volvo 960
First step towards failure, is trying.
1986 2.0i 929 HB coupe Limited
2013 2.5 Mazda6 Optimum
2001 6.0 Suburban 2500
1992 3.0 Volvo 960
First step towards failure, is trying.
-
- Gear Head
- Posts: 1136
- Joined: 06 Feb 2007, 09:39
- Location: Karmøy Rogaland
Re: 929Hc 3liter
Pokkern, igår kveld skar eg av midtpartiet av den platen, treplaten og fjernet isolasjonen der.
Heldigvis har eg delebil, så eg får hente platen der og heller hullsage et stort hull då.
fjernet og kassen til førstehjelpen for å få kassen nesten helt i bakseteryggen slikat bagasjerommet er størst mulig ennå.
bassen står helt oppunder hattehyllen nå, og ikkje under bagasjeromsluken.
Har hengt fosterkeren direkte på basskassen (bak) slik at en ser den bakfra. Og betjeningsknappene henger rett foran bagasjeromslyset.
Men er det bra å henge forsterker direkte på basskassen
Kan det ødelegge forsterkeren eller lyden
Kan virkelig den platen forssterke bilen så masse
Det var små skruer (6mm) og store skruehull, så eg hadde trodd viss den platen ble utsatt for vridning så hadde den "sklidd" på skruene og begynnt å gnage på lakken.
Har nesten hele platen på ennå, mangler 15 cm i midten. de fleste skruene er der ennå. Men det er nå 2 "små" plater i stedet for 1 stor.
Får trekke kabler idag, og begynne å montere alle plater som er demontert i dasjen.
Håper noen kan svare på disse småtingene, alle svar mottas med takk.
Heldigvis har eg delebil, så eg får hente platen der og heller hullsage et stort hull då.
fjernet og kassen til førstehjelpen for å få kassen nesten helt i bakseteryggen slikat bagasjerommet er størst mulig ennå.
bassen står helt oppunder hattehyllen nå, og ikkje under bagasjeromsluken.
Har hengt fosterkeren direkte på basskassen (bak) slik at en ser den bakfra. Og betjeningsknappene henger rett foran bagasjeromslyset.
Men er det bra å henge forsterker direkte på basskassen
Kan det ødelegge forsterkeren eller lyden
Kan virkelig den platen forssterke bilen så masse
Det var små skruer (6mm) og store skruehull, så eg hadde trodd viss den platen ble utsatt for vridning så hadde den "sklidd" på skruene og begynnt å gnage på lakken.
Har nesten hele platen på ennå, mangler 15 cm i midten. de fleste skruene er der ennå. Men det er nå 2 "små" plater i stedet for 1 stor.
Får trekke kabler idag, og begynne å montere alle plater som er demontert i dasjen.
Håper noen kan svare på disse småtingene, alle svar mottas med takk.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Re: 929Hc 3liter
du kan jo legge inn forsterkninger hvis du er bekymret for chassi stivhet.
Men samtidig er det best å bare kutte ut det du trenger. evt legge inn en fals.
Er verre for stivheten at du kutter i plata under hattehylla for å få plass til 6x9, har sett et par som har gjort det.... bad.....
ang forsterkeren.
Er ikke så bil stereo interessert, men personer jeg kjenner som er interessen i bil stereo har forsterkeren på kassa.
Men ville ikke skadet om du la den en annen plass, sålenge den er sikret å ikke er for innelukket, siden den utvikler litt varme.
Men samtidig er det best å bare kutte ut det du trenger. evt legge inn en fals.
Er verre for stivheten at du kutter i plata under hattehylla for å få plass til 6x9, har sett et par som har gjort det.... bad.....
ang forsterkeren.
Er ikke så bil stereo interessert, men personer jeg kjenner som er interessen i bil stereo har forsterkeren på kassa.
Men ville ikke skadet om du la den en annen plass, sålenge den er sikret å ikke er for innelukket, siden den utvikler litt varme.
Re: 929Hc 3liter
har kjørt i mange år nu med 2 forsterkere på kassa til 12"erne, di får kjørt seg så det holder, det funker godt det.
hva du kan kjøre for å få lyd inn i bilen er så mangt, men og endel kommer ann på kassa, om den er lukket eller med bassrefleks rør! i merca har jeg en diger kasse, som er delt i 2, en til hver 12"er. derifra har jeg ett bassrefleksrør hver opp igjennom hattehylla. brukte chrome rør, så ser faktisk ganske fint ut, og flyttet ekstremt mye trykk til inni bilen. merca har som kjent diesel tanken mellom bagasjerom og coupe, så dette var eneste gode løsning.
hva du kan kjøre for å få lyd inn i bilen er så mangt, men og endel kommer ann på kassa, om den er lukket eller med bassrefleks rør! i merca har jeg en diger kasse, som er delt i 2, en til hver 12"er. derifra har jeg ett bassrefleksrør hver opp igjennom hattehylla. brukte chrome rør, så ser faktisk ganske fint ut, og flyttet ekstremt mye trykk til inni bilen. merca har som kjent diesel tanken mellom bagasjerom og coupe, så dette var eneste gode løsning.