hei å godag. er ny på forumet men klarte å komme meg inn på 929 så vil tro det er rett plass
har en 929 coupe jeg har lyst til å turbomate !! men det er jo gasser ... -_- noe som gjør det til en unødvendig vanskelig og dyr jobb. så lurte på om det finnes noen motorer som passer Bolt inn i 929 hb 83??- fks mx5 eller noe lignende
eller om det finnes no bra innsprøytning som passer bra nærme bolt on.
coupe 83 motor spørsmål
coupe 83 motor spørsmål
kjører 1997 mx5 na 1,8, og 626 gc 1985
Re: coupe 83 motor spørsmål
Lite bolt-on. Hvis du setter på en turbo med noen spesielle tetninger kan du montere en forgasser foran turboen. Et såkalt drawthrough oppsett. Da kommer du langt med en liggende enkel weber.
FE-motoren ble forøvrig levert orginalt med injection og turbo i australia....
FE-motoren ble forøvrig levert orginalt med injection og turbo i australia....
brap-brap-brap
818 vogn - 12at
818 vogn - 12at
Re: coupe 83 motor spørsmål
hvis det er fe motor på bilen kan man jo sette inn en kia sportage fe3. og turbomate. kia sportage får man jo slengt etter seg på bruktmarkedet. på kiaen står den jo riktig vei å. på fe3 som er orginalt i 626 er det vert tatt ut ca 500 hest på orginal innmat.
87 929hc 3.0i
87 929hv 2.0
92 626gv 2.0 fe3
96 jaguar xjr
87 929hv 2.0
92 626gv 2.0 fe3
96 jaguar xjr
Re: coupe 83 motor spørsmål
Passer kia motoren over på girkassa da?
kjører 1997 mx5 na 1,8, og 626 gc 1985
Re: coupe 83 motor spørsmål
Passer nok så lenge det er fe motor i bilen fra før. Og ikke ma motor. Det er en del med pickuper som bytter til fe3 motoren. De har samme girkassa som det er i 929en med fe motor. Har du ma motor så veit jeg om en kar som har turbo kit.
87 929hc 3.0i
87 929hv 2.0
92 626gv 2.0 fe3
96 jaguar xjr
87 929hv 2.0
92 626gv 2.0 fe3
96 jaguar xjr
Re: coupe 83 motor spørsmål
Har den vanlige fe gasser motorn
Turbokit til fe eller fe3?
Turbokit til fe eller fe3?
kjører 1997 mx5 na 1,8, og 626 gc 1985
Re: coupe 83 motor spørsmål
det er turbokit til ma motoren(ikke fe). kia kjøpte lisensen til å produsere fe3 motoren. så den er identisk. men den har nok noe lavere komp som jo er bra i forhold til turbo. står en del på mx6 forumet og ellers på nettet om den og diverse swaps.bla mx5, b2000. grunn til at du må ha kia motoren og ikke mazda 626 motoren er jo problemet med fordeleren som går inn i torpedoveggen og innsuget er feil vei. men det kan hende at motoren blir litt høy og at du ikke får lukket panseret?
87 929hc 3.0i
87 929hv 2.0
92 626gv 2.0 fe3
96 jaguar xjr
87 929hv 2.0
92 626gv 2.0 fe3
96 jaguar xjr
Re: coupe 83 motor spørsmål
Hei, det skal ikkje vere noe problem å turbomate motoren du har. Holder på med det nå på en 929 82 mod. Har da 2.0 forgassermotoren, men ikke så mye trykk da
Re: coupe 83 motor spørsmål
Hvilken gasser bruker du da? Å ca power man kan forvente utav no slikt ?
kjører 1997 mx5 na 1,8, og 626 gc 1985
Re: coupe 83 motor spørsmål
Skal bruke orginalforgasseren, må ta ut choken har tenkt å prøve å få ut en plass mellom 160-170hk. Men nå i begynnelsen blir det noe mindre Har tenkt å åpne en tråd om bilen, men må bare få tiden først sveiser nå nytt grenrør til turboen
Artig at det er flere som bygger turbo her da
Artig at det er flere som bygger turbo her da