Batteri - forhandlere

Teknisk diskusjon uavhengig av modell.
Post Reply
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Batteri - forhandlere

Post by biXen »

Hepp. Hvor pleier dere å handle batteri? Og hvilke er bra med tanke på å ha litt startkraft osv. Eller er det biltema det går i? :)

Har greid å kjøre kapasiteten til Red Topen i bånn nå etter noen vintre med perioder med ingen start og ikke ladet. Red topen handlet jeg fra england, men nå er frakten helt på trynet der.
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
GTX-Lars
Gear Head
Posts: 2380
Joined: 05 Jun 2006, 15:50
Location: Sandnes

Re: Batteri - forhandlere

Post by GTX-Lars »

Eg kjøper på biltema. Har fått liv i to som eg har hatt ståande i hhv 6mnd og 2 år :) Så eg vil sei dei er bra. Men for å vekke til live det som har stått lengst ubrukt så matte eg koble det til bil som var oppe å gå... :P
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: Batteri - forhandlere

Post by biXen »

GTX-Lars wrote:Eg kjøper på biltema. Har fått liv i to som eg har hatt ståande i hhv 6mnd og 2 år :) Så eg vil sei dei er bra. Men for å vekke til live det som har stått lengst ubrukt så matte eg koble det til bil som var oppe å gå... :P
Å få liv i det har ikke vært problem, men cellene dør jo gradvis ved slik behandling, så etter 3-4 sånne omganger så holder batteriet knapt 5 dager. Og det er perioder jeg ikke kjører på 4-5 dager.

Usikker på om biltema holder til wankel vinterstart :)
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
GTX-Lars
Gear Head
Posts: 2380
Joined: 05 Jun 2006, 15:50
Location: Sandnes

Re: Batteri - forhandlere

Post by GTX-Lars »

Eg har brukt mitt ein mnd etter eg lada det opp og kinna ganske lenge (til eg fann ut at eg måtte koble meir elektrisk). Så eg vil tru det holder for rx7'er på vinteren også. Er vel eit av dei beste batteria. Viss det ikkje er bra nok (som eg ikkje trur det er) ville eg berre levert det inn og krevd pengane tilbake :)
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
Post Reply