Vann i kanalene, tips? :)

Teknisk diskusjon uavhengig av modell.
Post Reply
utking
Posts: 11
Joined: 20 Jul 2013, 15:31

Vann i kanalene, tips? :)

Post by utking »

Heisann.

Har en mazda 323 90 modell som ikke er veldig plaget med rust, men har noe rust foran og bak i kanalene, hvor mye må disse være rustne for at den ikke skal gå gjennom EU kontrollen? tenkte å børste vekk det verste, så smøre på owatrol og så en seig oljemaling med owatrol blandet inn.

Men i dag kjørte jeg fra trening, og hørte en skvulpelyd fra bilen, når jeg kom ut så jeg det hadde rent litt vann på asfalten, fant fort ut at dette kom fra en gummipropp med hull i fra kanalen. Hvordan er det å fylle igjen kanalene med et stoff? er dette ikke anbefalt? :)

Tusen takk for all hjelp! :)
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Vann i kanalene, tips? :)

Post by Zepticon »

Jeg hadde samme problemet. Det skal være ett hull forran og bak på kanalene. Denne ligger midt i skjøten og ser ut som om noen har stukket et skrujern melom plateskjøtene og opp io kanalen. Om denne blir tett vil kanalene bli fulle av vann. Jeg tok å stakk et srujern ogg og sørget for at det ble skikkelig åpning som vannet kunne renne ut av.

Inni kanalene kan du sprøyte kaldpresset linolje, denne vil krype inn i alt av sprekker og trekke inn i rust, og forsegle den slik at rusten stopper.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Post Reply