Mazda 323gtx spørsmål.

Teknisk diskusjon uavhengig av modell.
Post Reply
1990mgtx
Posts: 4
Joined: 26 May 2015, 08:18

Mazda 323gtx spørsmål.

Post by 1990mgtx »

Hei, idag blei jeg den heldige eier 1990 323 gtx. Men såklart gammel bil,er noe med motor som gjør at den ikke kan kjøres pr dd. Er det noen her som muligens har vært borti det samme? Symptomer er følgene: putrer på tomgang, ikke typisk tenning. Bruker lang tid på å komme seg opp på turtall. Blei veldig varm ved kjøring da dette oppsto. Kan gå på tomgang uten problemer. Jeg personlig tror regreima har hoppet over et hakk eller to. Ellers er den lett startet og ingen røyk av motor.
Litt generelt om bilen siden. Bilen virker bra ellers. Seter er hele og fine. Ikke slitasje, sitter orginal ratt i den. Virker litt tynt og puslete spørr du meg. Veldig lite rust. Er vel mere rust som har kommet av at den har stått en stund. Motor er i orginal stand. Ikke trimmet og tullet med. Eneste er at de har satt på pop of og kn filter. Noe som fascinerte meg er at det er vinduer med sveiv og elektrisk takluke. Noe jeg også lurer på er hva en sånn type bil er verdt. Da dette er min første Mazda av mine 34 +- biler. Men gleder meg til å få den opp og gå igjen. Setter pris på alle tips og svar.
1990mgtx
Posts: 4
Joined: 26 May 2015, 08:18

Re: Mazda 323gtx spørsmål.

Post by 1990mgtx »

Har idag vært og holdt på litt med denne bilen. Det som plutselig slo meg som jeg ikke fikk nevnt i forrige innlegg er jo at jeg har en litt heftig eksoslekkasje ved turbo. Virker som turbo for opp ladetrykk. Men kan dette ha noe og si???
GTX-Lars
Gear Head
Posts: 2380
Joined: 05 Jun 2006, 15:50
Location: Sandnes

Re: Mazda 323gtx spørsmål.

Post by GTX-Lars »

Viss trykket blir for høgt (1.0bar) så kutter motoren
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
1990mgtx
Posts: 4
Joined: 26 May 2015, 08:18

Re: Mazda 323gtx spørsmål.

Post by 1990mgtx »

Har finni feilen, er eksoslekk+ rådebank. Så har fått kjøpt ny motor. Så bare finne tiden til å skru.:-)
Post Reply