Giroverføring

Teknisk diskusjon uavhengig av modell.
Post Reply
ladsar
Posts: 14
Joined: 25 Jan 2015, 19:17

Giroverføring

Post by ladsar »

Hei!

Har hatt bilen på storservice uten noen overraskelser :D
Men det er uansett en ting som jeg er klar over og som ikke er helt 100 %, og det er giroverføringa. Det går helt fint å gire, men kjenner at det er litt trangt, spesielt på de lave girene. For meg er det som sagt ingen problem for jeg er vant til det. Men lot en kamerat av meg kjøre bilen et lite stykke, og han slet noen ganger med å finne 2 giret.
Verkstedet sa at det er ingen fare for at girkassen ryker, men vurderer likevel å gjøre noe med det. Det ble sagt at dette kan fikses, og at det var giroverføringa som var problemet. Har da googlet litt for å finne ut en estimert pris for slikt arbeid, men det var ikke så lett. Girkassen må vel ikke ut slik jeg forstår det, så det blir forhåpentligvis ikke over 10.000 kr. Blir det i nærheten av den prisen så vet jeg ikke om det er blir aktuelt, i alle fall ikke med det første. Klarer jo fint å gire selv uten problemer, og har ikke akkurat behov for å la andre kjøre bilen heller... Noen som har ordnet lignende med bilen sin og vet sånn ca. hvor mye det koster? Bilen er for øvrig en Mazda 6, 2006 modell.
Post Reply