300Hk i GT-R ved 1.3 i turbotrykk! Hmmm!!

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 3, Mazda 323 og Mazda MX-3
User avatar
ninja
Posts: 158
Joined: 25 Aug 2011, 23:39
Location: Sør-Trøndelag

Re: 300Hk i GT-R ved 1.3 i turbotrykk! Hmmm!!

Post by ninja »

Må være litt forskjeller ute og går på rullene ja.men har hatt noen sykler på dynoer også å d stemmer aldri med samme utstyr og forskjellige tall på forskjellige benker.så man må bare holde seg til samme benk uansett hva man skal mappe får å ha noe å sammenligne med :)
User avatar
Ole-M
Gear Head
Posts: 2060
Joined: 05 Aug 2005, 09:38
Location: Vinterbro, Ås
Contact:

Re: 300Hk i GT-R ved 1.3 i turbotrykk! Hmmm!!

Post by Ole-M »

mazdagt-r wrote:Det er min gtr som ble mappet på intec med de tallene der.
nå har jeg byttet downpipe og fått på 800cc dyser med e85 i tanken sykt forskjell..!
men det skal sies at jeg syntes selv de høye tallene som nevnes tidligere i tråden kan høres merkelige ut.
for jeg har to gt-r og hvis jeg kjører begge på 1,5 bar som den røde ble mappet på 272hk på hjula. så går den røde myyyye bedre enn den andre.
og hvis den andre som har åpent luftfilter 2,5 eksos og porta topp skal ha 330 hk ved 1,3 bar så skjønner ikke jeg hvorfor den røde min som er mappet på 272hk gå så sabla mye bedre enn den andre min.

jeg tror svaret er at ikke alle ruller er like strenge og det kommer ann på om det er benk festet til nav eller benk hvor hjul festes ned på en rulle.
Det er nok en del forskjeller i de forskjellige chassis dynoene rundt om. Og kanskje ikke like flinke til å kalibrere over alt.
Av en eller annen grunn stoler jeg mer på målinger fra nav eller fra hjulene feks.

En annen grunn til forskjellen på dine biler har sikkert noe med arealet under effektkurven å gjøre.
Man snakker alltid om toppeffekt og moment, men arealet under kurven er minst like viktig. Kanskje bilene dine har ganske lik toppeffekt, men den røde som har mye mer påkostet motor, og bra mapping, har mye bedre effektkurve og derfor går mye bedre.
-'91 323 GTX aka Banehora aka Støvsamler'n
Elling
Posts: 657
Joined: 26 Jun 2007, 17:47
Location: hedmark

Re: 300Hk i GT-R ved 1.3 i turbotrykk! Hmmm!!

Post by Elling »

Jeg kjører med orginal turbo og ingen porting og orginale kammer, foreløbig.

Jeg kjører pr i dag på 0,78bar og bilen pumpet ut hele 280hk, jeg kjører også med data sprut. Jeg fikk beskjed av han som mapper og bremser bilen min att jeg ikke kom til å se like bra moment kurve på ei stunn så detta var bra. jeg har også litt problemer med TPS så derfor har vi ikke tatt ut mer efek enda. For å nevne det så drar bilen bedre fra bun nå en det den gjorde med orginal sprut og PnP ms sprutet jeg hadde.

300hk i en orginal GTR på 1,3 bar er nok itte usansynlig da tenker jeg.
323 GTR
323 GTR camelon
Audi A3TDI
volvo 740GL
User avatar
happygtrX2
Posts: 400
Joined: 18 Mar 2009, 21:47

Re: 300Hk i GT-R ved 1.3 i turbotrykk! Hmmm!!

Post by happygtrX2 »

min nr 2 gtr ( den røde som er til salg )

laver 334 hk 0g 390 nm v 1.3-1.4 bar crank hp

moddet på den er intercooler + rør , 3" ex m 3 potter og race cat, åbent kn filter. bleeder valve til at fixe trykket
og 550 cc dyser og en piggyback.

Min sorte og røde har samme intercooler måske jeg skulle tage den røde med på rudskogen i juli og se hvilke norske hk den laver


rød gtr til salg http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.asp ... ipc=548037" onclick="window.open(this.href);return false;
der er dog ingen effekt opgivelser der da danske policen kigger med

sort gtr http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.asp ... ipc=547959" onclick="window.open(this.href);return false;
1 GTR MODDET MAX
1 stk 323 gtr 334 hp
tidligere :
5 stk mazda bf turbo 4x4
1 stk mazda bf turbo gts
1 stk 929 hc 2.2 turbo
1 stk 929 hc na
rx7 2 gen na 200 hp nos
? stk div 323 bg
Post Reply