Mulig kjøp av gtr

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 3, Mazda 323 og Mazda MX-3
Post Reply
Brekke
Posts: 2
Joined: 17 May 2012, 15:47

Mulig kjøp av gtr

Post by Brekke »

Hei.
Blir muligens å hente meg en 323 gtr nå til helgen, hva tror folket om den her? noen som har noen historikk på den?
Ser jo igrunn ikke så værst ut ifølge annonsen, men hadde en kompis som var og så på den, var noe rust på bak luka, å i ene hjulbuen. Ellers noen spesielle plasser jeg bør sjekke etter rust?
Skulle få den til en god pris, men da med mangellapp på støy, så må kjøpe en annen lyddemper og evt en katalysator å vise den for å få skiltene.
Hva tror dere?
Hvor mye tror dere denne bilen er verdt?

http://bil.autodb.no/?_cmd=results&List ... mId1443989" onclick="window.open(this.href);return false;
Joachim
Gear Head
Posts: 3302
Joined: 02 Mar 2006, 17:13
Location: Bergen

Re: Mulig kjøp av gtr

Post by Joachim »

Hei

Den bilen har som mange andre GTR'r, hatt mange eiere.

Det flere på her på forumet som har eid den. Det er også bilen som var med i Autofil testen for mange år siden. Søker du litt på innlegg fra svaen, nlight, preGTRben, (og flere jeg ikke husker) så kommer det mye om den bilen. Har vel rast maaaange girkasser, samt motoren har føket osv..

svaens prosjekttråd
http://www.mazda-ogn.org/phpBB3/viewtop ... 41#p110641" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mazda-ogn.org/phpBB3/viewtop ... 90#p110790" onclick="window.open(this.href);return false;


Kjenner ikke til bilen mer enn at jeg holdt på å kjøpe den for noen år siden, da var det rust her og der, og det var i 2007. Så ville sjekket ekstra godt ang rusten på den bilen! Om det er bare tectylert over osv...

Sjekk kanaler, gulv (mot kanalene), jekkfestene (spess bak), dempertårn bak. Disse bilene ruster godt etter flere år på norske veier.

Hva den er verdt er ikke godt å si, da det er ett dødt GTR marked. Vil tro 30-40.

Vil anbefale deg å se på den røde som ligger i Førde. Det er min gamle, den vil jeg si er en av de få i Norge som ikke har hatt mange eiere, samt den var bra da jeg hadde den! (Ville spurt om ny bilder, alle bildene som er på annonsen er da jeg hadde den)
http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... %3A1008003" onclick="window.open(this.href);return false;
E36 328i Coupe
x 1993 Mazda 323 GT-R
x 1992 Mazda 626 2.5i-V6
x 1991 Mazda 323 GTX
X - en haug andre
User avatar
svaen
Moderator
Posts: 1578
Joined: 05 Aug 2005, 16:14
Location: Averøy
Contact:

Re: Mulig kjøp av gtr

Post by svaen »

Hei, et tips fra en tidligere eier; Styr unna. ;)
- '11 BMW X5 40D M-sport
x 3x GT-R
User avatar
ninja
Posts: 158
Joined: 25 Aug 2011, 23:39
Location: Sør-Trøndelag

Re: Mulig kjøp av gtr

Post by ninja »

min er bra :)
løp å kjøp!
Brekke
Posts: 2
Joined: 17 May 2012, 15:47

Re: Mulig kjøp av gtr

Post by Brekke »

Takker for svar, blir nok å styre unna denne.
Har sett på den røde som ligger på autodb, den ser jo veldig fin ut. Men blir så steike langt unna.. Får se med tiden om det ikke dukker opp en gt-r i nærheten, utrolig lyst på en slik bil, virker jo som noen artige biler :P Men må innrømme at jeg blir noe skeptisk med tanke på alle girkasse problemene folk har med dem, så får se hva det blir til. :)
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Re: Mulig kjøp av gtr

Post by WireD »

girkasseproblemene kommer fra tidligere eieres dårlige vedlikehold av de. Søk på nicket mitt og girkasse, og se om det kommer opp en post hvor jeg forklarer litt om hva som eksakt skjer i de kassene. Kort fortalt, det er lite oljereservoar på de, og skitten olje tetter fort igjen de små oljekanalene i innmaten, som fører til varmgang, som trekker drevsatsen litt fra hverandre, som fører til mindre kontaktflate mellom tennene, som fører til slitasje og ras. i tillegg, større belastning på det rundt som skal holde dette sammen.

også idiotbruk. 4wd spinning på tørt... fyfy...! samt, launch... for guds skyld, det er ikke vanskelig å spenne opp drivverket, men latskapen lenge leve :D Mange girkasseproblemer springer ut ifra eierne fra 90tallet som ikke gjorde sin vedlikeholdsplikt. Dette er en RÅ pocketrocket, og du finner nesten ingen biler som reagerer SÅ lett på små mods. ladetrykket spretter fra orginale 0,6-0,7 til 1 bar+ bare på 3" fra turbo(ingen kat) og åpent luftfilter, samt bilen lett tåler 1,3-1,4 bar dag og ut dag inn. 320 hester med eksos, filter, fmic og boostcontroller? BAWS I SAY!!!

Vil du manne deg mer, kan du med litt jobb og en adapterplate og celica girkasse få deg et skuddsikkert drivverk også :D
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
User avatar
jimmydanny
Posts: 267
Joined: 29 Dec 2009, 19:12
Location: Narvik

Re: Mulig kjøp av gtr

Post by jimmydanny »

Denne bilen var etter sigende med i Autofil, noen som vet hvilket år og hvilket program? Hadde vært moro å sedd ;)
2003 Volvo S60 2.5T AWD, 6t manuell, BSR catback, Ferrita downpipe, Snabb CAI
-x- 1988 Mazda RX7 FC S4 Turbo Cab
-X- 1997 VW Passat 1.8T Comfortline
-X- 1996 Peugeot 605 2.0T
Wise
Posts: 105
Joined: 11 Apr 2011, 22:16

Re: Mulig kjøp av gtr

Post by Wise »

jimmydanny wrote:Denne bilen var etter sigende med i Autofil, noen som vet hvilket år og hvilket program? Hadde vært moro å sedd ;)
Her er programmet ;)

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/48816/" onclick="window.open(this.href);return false;
1993 Mazda 323 GT-R (Solgt)
User avatar
jimmydanny
Posts: 267
Joined: 29 Dec 2009, 19:12
Location: Narvik

Re: Mulig kjøp av gtr

Post by jimmydanny »

Ja så det. Det er 100% at det er samme bilen? BD27XXX? Må bare spørre, er sikkert det, men de kjører jo uten skilt, og bilen er jo litt mer medtatt idag enn den var der så.
2003 Volvo S60 2.5T AWD, 6t manuell, BSR catback, Ferrita downpipe, Snabb CAI
-x- 1988 Mazda RX7 FC S4 Turbo Cab
-X- 1997 VW Passat 1.8T Comfortline
-X- 1996 Peugeot 605 2.0T
Joachim
Gear Head
Posts: 3302
Joined: 02 Mar 2006, 17:13
Location: Bergen

Re: Mulig kjøp av gtr

Post by Joachim »

Det er samme bilen ja :) 100%
Har hatt ca hundre eiere etter det innslaget og :)
E36 328i Coupe
x 1993 Mazda 323 GT-R
x 1992 Mazda 626 2.5i-V6
x 1991 Mazda 323 GTX
X - en haug andre
Post Reply