Kammer til 323 GTX / GTR

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 3, Mazda 323 og Mazda MX-3
Post Reply
zharkey
Gear Head
Posts: 5125
Joined: 15 Jan 2006, 22:21
Location: Sortland

Kammer til 323 GTX / GTR

Post by zharkey »

Er på leting etter noen råere kammer til bilen.
Men finner jo ikke noe på nett som sier meg noe stort.

Finnes det noen nettside der jeg kan se på kammer og forskjelligt til toppen ?
323 Gtx/R
626
User avatar
Ruffneck
Posts: 541
Joined: 26 Mar 2006, 21:09
Location: Skaugdalen
Contact:

Re: Kammer til 323 GTX / GTR

Post by Ruffneck »

Vet ikkje i Norge. Kanskje http://www.cylmo.no" onclick="window.open(this.href);return false; i Trondheim. Men når d e snakk om kammer er firmaet http://www.dbilas.de" onclick="window.open(this.href);return false; i Tyskland første valg. Så kan du hør også med Mazda Performance Center http://www.spsmotorsport.de" onclick="window.open(this.href);return false;. De gjør alt man ønsker seg :-)

Gr33tinx, Ruffneck
Bombe GT-Turbo - Be(a)st under pressure
GTX-Lars
Gear Head
Posts: 2380
Joined: 05 Jun 2006, 15:50
Location: Sandnes

Re: Kammer til 323 GTX / GTR

Post by GTX-Lars »

Flying Miata og andre MX5/miata-tuning firmaer har vel
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
zharkey
Gear Head
Posts: 5125
Joined: 15 Jan 2006, 22:21
Location: Sortland

Re: Kammer til 323 GTX / GTR

Post by zharkey »

se her ja :)
323 Gtx/R
626
zharkey
Gear Head
Posts: 5125
Joined: 15 Jan 2006, 22:21
Location: Sortland

Re: Kammer til 323 GTX / GTR

Post by zharkey »

Aine gråse fullstendich nydlich gesiden ondt der internett ! ich nicht sprechen dutch, ondt das bist kleine gevansklicht ondt gefatten gehaben !

Som sagt, jeg forstår ikke tysk :P

Kansje der kleine Ruffneck kan gefinne aine snabelangst ondt der kammaksel !?
323 Gtx/R
626
User avatar
Ruffneck
Posts: 541
Joined: 26 Mar 2006, 21:09
Location: Skaugdalen
Contact:

Re: Kammer til 323 GTX / GTR

Post by Ruffneck »

zharkey wrote:Aine gråse fullstendich nydlich gesiden ondt der internett ! ich nicht sprechen dutch, ondt das bist kleine gevansklicht ondt gefatten gehaben !

Som sagt, jeg forstår ikke tysk :P

Kansje der kleine Ruffneck kan gefinne aine snabelangst ondt der kammaksel !?
Hahahaha herlighet også. Hvis du skrive opp kossen motor du har gtx eller gtr så kan jeg sikke hjelpe deg :D
Men slik GTX-Lars skrever kan du hør med Flyin'-Miata du.

Gr33tinx, Ruffneck
Bombe GT-Turbo - Be(a)st under pressure
User avatar
ninja
Posts: 158
Joined: 25 Aug 2011, 23:39
Location: Sør-Trøndelag

Re: Kammer til 323 GTX / GTR

Post by ninja »

http://www.mobeck.com/MT/Camshafts.asp" onclick="window.open(this.href);return false;


Mobeck skaffer cat cams.
Se web catalog
User avatar
ninja
Posts: 158
Joined: 25 Aug 2011, 23:39
Location: Sør-Trøndelag

Re: Kammer til 323 GTX / GTR

Post by ninja »

http://www.catcams.be/800x600/mainframe.htm?english" onclick="window.open(this.href);return false;

HER!!
zharkey
Gear Head
Posts: 5125
Joined: 15 Jan 2006, 22:21
Location: Sortland

Re: Kammer til 323 GTX / GTR

Post by zharkey »

Har snakka med en kar på http://www.kamaksel.no" onclick="window.open(this.href);return false; i dag.
De sliper kammer der, og man henter jo ut litt effekt på det. Men ikke skjønner jeg hvordan, ved sliping ?

Ved kun sliping, så trenger jeg ikke sterkere fjærer heller. Tenkte noe billigtrimming denne gangen.

Planen er å hente ut mer effekt før turboen lader.
323 Gtx/R
626
User avatar
Ruffneck
Posts: 541
Joined: 26 Mar 2006, 21:09
Location: Skaugdalen
Contact:

Re: Kammer til 323 GTX / GTR

Post by Ruffneck »

Tror med sliping mener han å endre åpne / lukke vinkelen.

Gr33tinx, Ruffneck
Bombe GT-Turbo - Be(a)st under pressure
GTX-Lars
Gear Head
Posts: 2380
Joined: 05 Jun 2006, 15:50
Location: Sandnes

Re: Kammer til 323 GTX / GTR

Post by GTX-Lars »

zharkey wrote:Har snakka med en kar på http://www.kamaksel.no" onclick="window.open(this.href);return false; i dag.
De sliper kammer der, og man henter jo ut litt effekt på det. Men ikke skjønner jeg hvordan, ved sliping ?

Ved kun sliping, så trenger jeg ikke sterkere fjærer heller. Tenkte noe billigtrimming denne gangen.

Planen er å hente ut mer effekt før turboen lader.
Du får ikkje meir bunndrag med kvass kam.

Men kanskje ein VVT topp frå ein MX5/Miata 1.8 NB frå 2001 og oppover i kombinasjon med VVTuner (og datasprut) hadde kanskje gjort susen?

Eller er det vel orginale kammar, mindre turbo og høgare kompresjon som er tingen :)
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
Post Reply