Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Bilen er en 1990 323 GTX 1.8 T, svart
Har blitt anbefalt å bli medlem i denne klubben.
Er fersk mazda eier, men har en peugeot 205 gti som jeg holder på å restaurerer, dog ingen erfaring med 323.
Så da lurer jeg selfølgelig på noen saker.
Bilen svetter litt for mye olje rundt toppdekselet, hvor får en tak i pakning til en grei penge?
Har søkt litt på E-bay, men ingen som passer motoren min. 1.8l
Så er det jo denne girkassen som alle og jeg er så redd for.
Min bil lager en ulelyd når kald, usikker på om dette er fra bakaksling (er jo 20minus ute nå). Slutter etter 3-4min i drift.
Girkassa lager en jevn ulelyd i drift, ikke høyt.
Ingen problemer med å få den i alle gir.
normalt? eller noe en bør passe på.¨
Takk for svar!
Erland
Har blitt anbefalt å bli medlem i denne klubben.
Er fersk mazda eier, men har en peugeot 205 gti som jeg holder på å restaurerer, dog ingen erfaring med 323.
Så da lurer jeg selfølgelig på noen saker.
Bilen svetter litt for mye olje rundt toppdekselet, hvor får en tak i pakning til en grei penge?
Har søkt litt på E-bay, men ingen som passer motoren min. 1.8l
Så er det jo denne girkassen som alle og jeg er så redd for.
Min bil lager en ulelyd når kald, usikker på om dette er fra bakaksling (er jo 20minus ute nå). Slutter etter 3-4min i drift.
Girkassa lager en jevn ulelyd i drift, ikke høyt.
Ingen problemer med å få den i alle gir.
normalt? eller noe en bør passe på.¨
Takk for svar!
Erland
Re: Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Hei og velkommen!
Ulelyd kan være mykje rart, men kanskje berre ein simmerring eller eit lager? Er svettinga rundt heile toppdekselet eller berre ved fordelar? Uansett så syns eg ikkje prisane hjå mazda er så galne. Så hør med dei
Ellers er det veldig mykje anna kjekt feks; stempel, råder, strokerkit og kammar å få til desse motorane pga MX5/miata som kom med 1.8 frå 94
Ang å vera redd for girkassen; eg er meir redd for rust... "Ny" girkasse koster 10 000,- mens sveising og lakkering koster vel kanskje 15-40 000,-...?
Ulelyd kan være mykje rart, men kanskje berre ein simmerring eller eit lager? Er svettinga rundt heile toppdekselet eller berre ved fordelar? Uansett så syns eg ikkje prisane hjå mazda er så galne. Så hør med dei
Ellers er det veldig mykje anna kjekt feks; stempel, råder, strokerkit og kammar å få til desse motorane pga MX5/miata som kom med 1.8 frå 94
Ang å vera redd for girkassen; eg er meir redd for rust... "Ny" girkasse koster 10 000,- mens sveising og lakkering koster vel kanskje 15-40 000,-...?
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
82 Porsche 928S
Re: Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
E nok rundt hele, men mest siden mot eksosmanifoilen.
Skal ta den av i dag og bruke pakningspasta til jeg får tak i en pakning fra mazda.
Er ikke mye rust på bilen til å være 90modell, er litt på ene bakskjermen, litt på bakluka og et lite hull i rommet bak ene baklyset.
Sveiser rust selv i garasjen, skal ta det når det blir varmt nok til å holde på der ute.
Skal ta den av i dag og bruke pakningspasta til jeg får tak i en pakning fra mazda.
Er ikke mye rust på bilen til å være 90modell, er litt på ene bakskjermen, litt på bakluka og et lite hull i rommet bak ene baklyset.
Sveiser rust selv i garasjen, skal ta det når det blir varmt nok til å holde på der ute.
Re: Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Grattis m kanon bil da. Legg ut bilde av den, kanskje vi kjenner til bilen
E36 328i Coupe
x 1993 Mazda 323 GT-R
x 1992 Mazda 626 2.5i-V6
x 1991 Mazda 323 GTX
X - en haug andre
x 1993 Mazda 323 GT-R
x 1992 Mazda 626 2.5i-V6
x 1991 Mazda 323 GTX
X - en haug andre
Re: Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Da er sommerfelger, motorpakningssett og regreim i hus. Kostbart!
Last edited by Erland82 on 18 Mar 2013, 15:47, edited 2 times in total.
Re: Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Det på gående prosjekt.
Ferdig med rust sveisinga, overhalt bakaksling, motor, "nye" overhalte stoler og nå mangler den bare å bli rød igjen.
Morro bil, men må innrømme at Mazdaen er et helt annet dyr i forhold
Last edited by Erland82 on 19 Apr 2013, 00:30, edited 2 times in total.
Re: Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Trenger ny turbo.
Noen som har?
Og noen som veit om gtr turbo med manifoil er bolt on?
E
Noen som har?
Og noen som veit om gtr turbo med manifoil er bolt on?
E
Re: Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Kjekt å sjå ein svart fin gtx igjen
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
82 Porsche 928S
Re: Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Tenkte straks på din da jeg så denneGTX-Lars wrote:Kjekt å sjå ein svart fin gtx igjen
323 Gtx/R
626
626
Re: Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Da har jeg byttet turboen, den gamle var ferdig og vel så det...
Kjøpte en Gtr turbo av elling på forumet.
Så nå lurer jeg selfølgelig på hvor mye trykk jeg kan/bør kjøre på? (org råder trur jeg)
kjennes ikke like kvikk som med gtx turboen.
Pr nå har jeg 0,7bar, gtr lmm og hjerne.
Kjøpte en Gtr turbo av elling på forumet.
Så nå lurer jeg selfølgelig på hvor mye trykk jeg kan/bør kjøre på? (org råder trur jeg)
kjennes ikke like kvikk som med gtx turboen.
Pr nå har jeg 0,7bar, gtr lmm og hjerne.
Re: Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Du burde vel hatt 460cc dyser også... Ang trykk så ville eg vert forsiktig. Kanskje motoren tåler 1 bar..? Med gtx-turboen så kan du vel ikkje gå over 1.3 bar... Viss du søker litt på "escort" eller "protege" og "gtr turbo" så får du kanskje eit svar til slutt.
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
82 Porsche 928S
Re: Da har jeg blitt den stolte eier av en 323 GTX
Holder meg under 1 bar
denne er på veig, https://www.corksport.com/corksport-pow ... npipe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Så skal jeg bygge fmic. Blir det nok mer en nok futt.
denne er på veig, https://www.corksport.com/corksport-pow ... npipe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Så skal jeg bygge fmic. Blir det nok mer en nok futt.