Mazda 323 GTR Hjelp til diverse probelmer!

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 3, Mazda 323 og Mazda MX-3
Post Reply
Yosi4
Posts: 3
Joined: 20 Oct 2013, 10:57

Mazda 323 GTR Hjelp til diverse probelmer!

Post by Yosi4 »

Hei!

kjøpte netopp en mazda 323 GTR og fikk umiddelbart feil med bilen..Den spytter olje fra Dump ventilen hva kan dette komme av? skal sies att forrige eier har kjørt på relativt høyt trykk med en deffekt boost controller,denne skal byttes. Tenkte først og ta en Komp test? og sjekke turbo?
noen andre forslag?. Åssen er det og løfte ut motoren på denne bilen? Og hvor kan jeg kjøpe ny turbo?
Ronni H
Posts: 2
Joined: 23 Oct 2013, 22:18

Re: Mazda 323 GTR Hjelp til diverse probelmer!

Post by Ronni H »

Hei. e det noen som veit kor man får kjøpt sync ringer til en 92 Gtr. bilen slure i 4 og 5 giret, må ned i turtall for å gire.

Vennligst
Ronni
GTX-Lars
Gear Head
Posts: 2380
Joined: 05 Jun 2006, 15:50
Location: Sandnes

Re: Mazda 323 GTR Hjelp til diverse probelmer!

Post by GTX-Lars »

Yosi4 wrote:Hei!

kjøpte netopp en mazda 323 GTR og fikk umiddelbart feil med bilen..Den spytter olje fra Dump ventilen hva kan dette komme av? skal sies att forrige eier har kjørt på relativt høyt trykk med en deffekt boost controller,denne skal byttes. Tenkte først og ta en Komp test? og sjekke turbo?
noen andre forslag?. Åssen er det og løfte ut motoren på denne bilen? Og hvor kan jeg kjøpe ny turbo?
Hei!

Eg tenker at enten er tetningen på kompressorsida på turboen gåen eller så har du tett veivhusventilasjon. Har du catchcan? Den kan bli fyllt opp fort no når lufta er så fuktig. Viss den i tillegg fryser til så blåser veivhusventilasjonen ut andre plasser enn den skal (for eksempel gjennom turboen). Dersom det er tetningen på turboen som er gåen så er det berre å bytte tetning.

Ronny H: Fint om du lager ein ny tråd… Ellers; du får vel desse frå mazda. Men viss den slurer så er det cluchen som er gåen og ikkje sync ringane... når sync ringane er gåen så skraper det når du girer og den kan være vanskelig å få i gir. Eg har ein billig clutch liggande om du treng. Den er billig pga overflaterust… Men lag ein ny tråd med nytt emne så får du mange bra svar :)
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
Yosi4
Posts: 3
Joined: 20 Oct 2013, 10:57

Re: Mazda 323 GTR Hjelp til diverse probelmer!

Post by Yosi4 »

hvordan renser jeg ventilasjonen? er ingen catch på den.
Hvor får jeg kjøpt en slikt tettning til turbo da? :D

komp testen ga følgende utslag om noen lurer:

Sylinder 1; 149
Sylinder 2: 150
Sylinder 3; 150
Sylinder 4: 144
GTX-Lars
Gear Head
Posts: 2380
Joined: 05 Jun 2006, 15:50
Location: Sandnes

Re: Mazda 323 GTR Hjelp til diverse probelmer!

Post by GTX-Lars »

Resultata frå komp.testen ser veldig bra ut. GIK turbo har kanskje tetning? Viss du søker på "IHI turbo" på sider i norge så kommer det sikkert opp forhandlar. Du har ein IHI-turbo... Viss du tar av ventildekselet så ser du kanskje eit rør på inn/undersida av dekselet som du kan rense med noko langt og tynt evt trykkluft. Du kan jo også stramme opp dumpventilen. Viss du ikkje har datasprut så bør du bruke resirkulerande dump ventil
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
zharkey
Gear Head
Posts: 5125
Joined: 15 Jan 2006, 22:21
Location: Sortland

Re: Mazda 323 GTR Hjelp til diverse probelmer!

Post by zharkey »

Får håpe problemet blir bedre når du får montert turboen min.
Som du IKKE har betalt for.

Du er klar over at jeg har levert anmeldelse på deg !
323 Gtx/R
626
Post Reply