Bremseskiver bak 323 III BW 4x4

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 3, Mazda 323 og Mazda MX-3
Post Reply
Tony
Posts: 6
Joined: 07 Nov 2013, 18:35

Bremseskiver bak 323 III BW 4x4

Post by Tony »

Hallo.

Har bestilt noen nye skiver bak til bilen, men de er ikke lik de gamle. På det som satt der, var spindelen skrudd i skiva. På de nye, er alt et stort stykke, men det er ingen riller, bare et stort hull. Skjønner ikke helt hvordan dette skal gå for seg.... Må jeg kjøpe en del til, for å montere inni skiva?

Ganske rådvill nå, så håper noen kan svare meg.

Her er delen jeg har kjøpt:

http://www.kager.com.pl/kager/staticDis ... icleType/1#" onclick="window.open(this.href);return false;


På forhånd takk!

Tony
GTX-Lars
Gear Head
Posts: 2380
Joined: 05 Jun 2006, 15:50
Location: Sandnes

Re: Bremseskiver bak 323 III BW 4x4

Post by GTX-Lars »

Har du bilde av begge skivene og spindelen?
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
Tony
Posts: 6
Joined: 07 Nov 2013, 18:35

Re: Bremseskiver bak 323 III BW 4x4

Post by Tony »

Er ikke hjemme før i morgen, så får ikke tatt bilde av den faktiske bilen før da. Kan gjøre et søk på nett og se om jeg finner hvordan det ser ut.

Har kikket flere steder, og det står at de nye skivene skal være til min bil. Veldig snodig!
Tony
Posts: 6
Joined: 07 Nov 2013, 18:35

Re: Bremseskiver bak 323 III BW 4x4

Post by Tony »

Den originale bremseskiva ser slik ut (med unntak av at de jeg har ikke er ventilert):

Image

De jeg har fått nå ser slik ut:

Bakside:

Image

Framside:

Image

Skal se om jeg finner et bilde av spindelen også. Men redd det kan være verre... :/
Tony
Posts: 6
Joined: 07 Nov 2013, 18:35

Re: Bremseskiver bak 323 III BW 4x4

Post by Tony »

Det blir kanskje feil å kalle det spindel. Det er vel helst hjulnav jeg mener. Altså den delen som tres på enden av drivakselen.

Den minner veldig om 33-061 på bildet her, men har bremseskiven festet på baksiden...

Image
Tony
Posts: 6
Joined: 07 Nov 2013, 18:35

Re: Bremseskiver bak 323 III BW 4x4

Post by Tony »

Minner veldig om det her fra utsiden:

Image

Men på min bil har navet fire hull med gjenger (mellom hjolboltene), som skivene er skrudd i.
Tony
Posts: 6
Joined: 07 Nov 2013, 18:35

Re: Bremseskiver bak 323 III BW 4x4

Post by Tony »

Føler meg nå ganske sikker på at det er feil skiver. Tipper de er til tilsvarende bil(er) uten 4x4. Det finnes i alle fall ingen mulighet for å montere de på min bil.

Ender antakelig med at jeg kaster hele greia, og finner meg en ny vinterbil.
Post Reply