Hei og Hopp!
Først og fremst; Jeg er helt ny her, så benytter muligheten til å si "hei!" først og fremst :b
Opprinnelig er jeg Honda entusiast til de grader, men endte opp med å kjøpe meg en moro-bil på si (:
Intet annet enn en 323F 1.8i som garantert har noe knask under toppdekselet, da den drar uhyggelig mye
bedre enn de originale jeg har kjørt :b
Var så uheldig å fikk smake grøfta med denne i en forbikjøring som endte med punktering og sendte meg i grøfta.
Fikk bytta dekk og kjørt ei lita stund før det sa et lite "klonk!" ifra understellet på høyre side, å bilen sluttet å dra.
Bilen stod i gir, mens "klonk-klonk-klang!" lyden fortsatte fra høyre side fremme (den siden som hadde punktert og
hadde hardest møte med grøfta)
Så da er spørsmålet; Vil dere anta at driv-akslingen røyk?
Er ikke sååå mekanisk av meg, men har absolutt INGEN problem med at den røyk etter turen vi hadde hatt kun få timer
før :b Det som er litt merkelig, er at jeg kan ha bilen på tomgang og sette den i gir uten å ha clutch'en inne. Altså, som om
det var clutch'en som var gåen og ikke akslingen.
Hva tror dere? (:
1991 323F - Gåen drivaksling?
- ChrisMario88
- Posts: 5
- Joined: 24 Feb 2014, 10:23
1991 323F - Gåen drivaksling?
'91 Mazda 323F 1.8i
Re: 1991 323F - Gåen drivaksling?
Viss du ser under bilen så ser du vel fort om drivakslingen er gåen/skada...? Girkassen er på venstre side, så viss lyden kommer frå høgre side så er det vel grunn til å tru at det er drivakslingen
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
82 Porsche 928S
- ChrisMario88
- Posts: 5
- Joined: 24 Feb 2014, 10:23
Re: 1991 323F - Gåen drivaksling?
Det er ikke for å være "sløv" eller slurvete at jeg spør her først før jeg sjekker altså.. ;p
Klart den skal på bukk og sjekkes. Bilen er jo (selvsagt) senka 45/45, så det å bare legge seg ned å chilla'n for å sjekke er jommen
ikke bare-bare :b
Den skal opp på bukken nå straks. Var bare for å høre om dere syntes det samme (:
Snakket med en mekaniker kammerat av meg i dag og han var 98% sikker på at det var driv-akslingen utifra det jeg forklarte.
Oh well.. Opp på bukken med henne! :3
PS: Hadde hatt bilen i ~12 timer før det smalt. Kjempe!
Klart den skal på bukk og sjekkes. Bilen er jo (selvsagt) senka 45/45, så det å bare legge seg ned å chilla'n for å sjekke er jommen
ikke bare-bare :b
Den skal opp på bukken nå straks. Var bare for å høre om dere syntes det samme (:
Snakket med en mekaniker kammerat av meg i dag og han var 98% sikker på at det var driv-akslingen utifra det jeg forklarte.
Oh well.. Opp på bukken med henne! :3
PS: Hadde hatt bilen i ~12 timer før det smalt. Kjempe!
'91 Mazda 323F 1.8i