Opphengslager Mazda 323f

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 3, Mazda 323 og Mazda MX-3
Post Reply
BlondieX
Posts: 2
Joined: 30 Jun 2014, 22:35

Opphengslager Mazda 323f

Post by BlondieX »

Hei,

jeg hadde aldri trodd jeg skulle rote meg inn på et bilforum, men nyhetenes tid er tydeligvis ikke forbi... :oops:

Uansett; kvinnelig eier, bilen er en mazda 323f som fortsatt går som ei kule. Jeg har fått beskjed om at opphengslageret fremme på v. side er noe slitt. Jeg har googlet litt, og det ser jo ut til at det kan bli en dyr affære.. Er det mulig å bestille dette fra utlandet til en grei pris? Ikke vet jeg hvordan jeg skal få noen til å fikse det for meg, men det får jeg eventuelt ta senere.

Spørsmålet mitt; hvor dyre er disse/denne delen(e), hva kan skje om jeg ikke fikser det og hva heter det på engelsk (hvordan vet jeg at jeg finner riktig type osv?)

Hadde satt veldig stor pris på hjelp fra noen nevenyttige mannfolk.

Mvh Blondie
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Opphengslager Mazda 323f

Post by Zepticon »

Hva er et "opphengslager"? Er det hjullager? Støtdemperlager?
Byttet nettopp hjullager på min 626, og da kjøpte jeg deler på Rockauto.com Der er de ikke så alt for dyre. (merk at du må regne med moms, 25%, på verdi og frakt om prisen er over 200kr)
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
BlondieX
Posts: 2
Joined: 30 Jun 2014, 22:35

Re: Opphengslager Mazda 323f

Post by BlondieX »

Haha, rett person å spørre :-p

Nei altså, det er en del av mellomakselen, om jeg har forstått det rett, v. fremhjul.

At bilen går som ei kule blir kanskje feil å si på et bilforum, den går som ei klokke er vel en mer passende betegnelse. Men jeg skal sjekke ut siden. Hva heter dette på engelsk mon tro?
Post Reply