1990 323F BG, Lekker vann i bagasjerommet!

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 3, Mazda 323 og Mazda MX-3
Post Reply
User avatar
Bluefiz
Posts: 2
Joined: 02 Aug 2014, 23:39
Location: Rogaland

1990 323F BG, Lekker vann i bagasjerommet!

Post by Bluefiz »

Hei.
Har en 323F BG GT 1990 modell, finner ikke ut hvor vanne kommer fra!
Første gang jeg oppdaget det var når teppe på høyre side var gjennomvått, tok ut teppe å så at spylervæske dunken lå helt under vann.. men merket ikke noe på venstre side.

Har skrudd ut alle plastikk deksla bak å spylervæske dunken siden pumpa virker ikke lenger, da den lå under vann.
Har prøvd å spyle med vannslangen alle mulige plasser fra utsiden for å se om de kommer inn vann noen plass.. Men eneste plassen jeg har sett dråper komme inn er inn en gummipropp som var på begge sider, tok silikon rundt disse til å begynne med, men holdt ikke på venstre side, men på høyre side der det kom mest vann inn før, kommer det ingenting inn lenger.. men nå er det verre på venstre side.
Tok nettopp masse lim på å rundt de plastikkproppene, husker ikke hvilken lim men er sånn som fester seg på alt.. mur, tre, metall.. holdt på i 10 min for å få det av fingrene etterpå :P Men idag etter det har regna har det lekket inn igjen på venstre side.. :/
Noen som har vert borti dette før, eller vet om en annen plass der det kan komme inn? :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
FIS-X
Posts: 346
Joined: 12 Apr 2012, 13:31
Location: Nordmøre

Re: 1990 323F BG, Lekker vann i bagasjerommet!

Post by FIS-X »

Pakning på bakluka da?
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
User avatar
Bluefiz
Posts: 2
Joined: 02 Aug 2014, 23:39
Location: Rogaland

Re: 1990 323F BG, Lekker vann i bagasjerommet!

Post by Bluefiz »

FIS-X wrote:Pakning på bakluka da?
Det var det første jeg sjekka :P Er ikke der det kommer, siden da hadde jeg sett det med engang, å pakningen hadde vert våt..
Post Reply