323 GTR elektrisk bremsekraftforsterker, feil?

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 3, Mazda 323 og Mazda MX-3
Post Reply
323GTR_MX5
Posts: 2
Joined: 26 Sep 2014, 22:27

323 GTR elektrisk bremsekraftforsterker, feil?

Post by 323GTR_MX5 »

Hei! Har kjøpt en mazda 323 gtr, denne lager en lyd fra noe rundt bremsekraftforsterker når jeg skrur på tenninga, kan tråkke pedalen i bunn når den står stille, men har vanlig motstand når jeg kjører. Noen som veit om dette er normalt, hva som evt er feil?? ABS lampe lyser også forresten.
User avatar
roymagne
Posts: 298
Joined: 03 Sep 2007, 20:01
Location: Kvernaland

Re: 323 GTR elektrisk bremsekraftforsterker, feil?

Post by roymagne »

Det er el-bremsekraftforsterker på disse bilene. med elektrisk bremse/ABS hjustering mellom bak og framme H.S/V.S.
Lager også lyd vis du trekker i handbrekket. Når tenninger er på eller bilen står å går.
En føler som kan være gåen, eller dårlig hjullager?
Nissan Navara D40(5seter)
Nissan Leaf
Mazda 323 GT-R

(X) Ford Mondeo 2,0TDCI STV
(X) Nissan Navara D22
(X) Subaru Impreza GT
(X) Mazda 626 V6 auto
(X) Subaru Impreza GT555 Rally edition
(X) Mazda 323 GT-X
(X) Opel vektra
(X) Audi A4 Quattro
(X) Nissan Primera
(X) Mazda 323 LX
323GTR_MX5
Posts: 2
Joined: 26 Sep 2014, 22:27

Re: 323 GTR elektrisk bremsekraftforsterker, feil?

Post by 323GTR_MX5 »

Så det er normalt at den lager endel lyd? Normalt at man kan kunne tråkke pedalen i bunn å? Har aldri vært borti el. bremsekraftforsterker. Jeg har såvidt prøvd å kjøre bilen også bremse, da har den normal motstand.

Har sjekka diagnose nå og har fått feilkode på : 12. abs sensor venstre foran, 13. abs sensor høyre bak, 14. abs sensor venstre bak, 22. Hydraulic unit harness(??) og 51. Fail-safe relay(??)... Noen som vet hva dette kan være? Regner med at det ikke er no galt med alle sensorene osv, men at det er en feil tidlig i systemet... ?
anderz
Posts: 1
Joined: 30 Jul 2015, 18:33

Re: 323 GTR elektrisk bremsekraftforsterker, feil?

Post by anderz »

hei :) har en 92 gtr å fikk lingende problemer, leste feil kode h.fremme v.bak og rele. feilen kom over natta så tenke for meg selv at ikke alt hadde røket med en gang, å begynte å se på lednings nettet. riktig nok hadde kontakta på trykkbryteren irret opp:( det var så ille at før jeg fikk tatt av kontakta begynnte ledningene å ryke av stikkera(å jeg dro i kontakta ikke ledninga ) å stikkera i selve bryteren knakk. har fått lodda meg inn på det lille reine metalet som var igjen der. men er ikke noe glad i denne løsninga. noen som vet hvor det å få tak i disse trykkbryterene ? mazda forhandleren fikk ikke tak i lenger ??


anders
92 Mazda 323 GT-R
92 Toyota 4-Runner
92 Toyota Carina E 2.0d (x)
2x 93 Toyota Corolla 1.3 (x)
81 Toyota Hiace Pickup
95 Mitsubishi galant 2.0 (x)
01 Mitsubishi Galant 2,4 (x)
58 Mazda 1500 deluxe (x)
Post Reply