Hei, har en 323 GTR med dynamo fra en 626 V6 90A.. på tomgang lader denne kun 12,7V (alså lader ikke) og på høyere turtall lader den godt over 15V. Har sjekket motstand til dynamo klemme 30 og jording fra motoren. Skal motoren kun jordes med den lille kablen fra toppen til høyre forran?
Misstenker jo at denne dynamoen/regulatoren har takket for seg men virker nesten som dårlig kontakt siden den lader såppas høyt på turtall.
Noen som vet om GTX dynamo er lik bortsett fra reimhjul? tanken var å flytte over reimhjulet..
Takker for svar
Ladeproblemer 323 GTR
Re: Ladeproblemer 323 GTR
Godt over 15v så begynner det å bli farlig, virker som at regulatoren er defekt. Den mest optimale ladespenningen i bil er ca 14.4v, 15v er greit men over 15.5-16v er for mye.
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
Re: Ladeproblemer 323 GTR
Dynamo er det ikke, har prøvd flere.. Ladelampa lyser ikke når motoren går (noen ganger ikke i det heletatt når man skrur på tenninga) men den får fortsatt 12V inn på regulatoren. og noe lavere 11,5V fra instrumentet. selv om batterilampa tilsynelatende ikke lyser i det heletatt!
noen som har opplevd noe liknende?
Noen som har koblingskjema??
noen som har opplevd noe liknende?
Noen som har koblingskjema??
Re: Ladeproblemer 323 GTR
Kan det være så enkelt som defekt/dårlig batteri?
Hvis ikke ville jeg tro at det er dårlig kontakt en eller annen plass.
Hvis ikke ville jeg tro at det er dårlig kontakt en eller annen plass.
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
Re: Ladeproblemer 323 GTR
nei.. har belastningstestet batteriet.. det er også bare 6mnd gammelt. Finner ikke noe dårlig kontakt noe sted.. det som er rart er at jeg får 12V inn på dynamoen som jeg skal..FIS-X wrote:Kan det være så enkelt som defekt/dårlig batteri?
Hvis ikke ville jeg tro at det er dårlig kontakt en eller annen plass.
gir meg ikke før jeg finner det ut i morgen..