1992-98 (Den ene motoren annonsert som 1.9, men er 1845ccm)
1.6-88hk (1992-93)
1.6-107hk (1994-98
1.9-129hk (1994-98
1.9-133hk (1992-93)
Modelloversikt MX3
Modelloversikt MX3
Last edited by Coupe on 25 Feb 2007, 15:26, edited 3 times in total.
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
Hvor fikk du denne informasjonen fra? Har aldri hørt at kraften i k8 motoren er dårligere på 94-98. Ble etter min kunnskap bare produsert MX-3 fram til 98, ikke 99.
Hvis du sikter til den japanske varianten av k8 motoren, så er det vanlig å oppgi at K8DE motoren har 136hk mens den japanske versjonen K8ZE har 140hk.
Ellers en veldig fin modelloversikt, men vi mangler kilder.
Hvis du sikter til den japanske varianten av k8 motoren, så er det vanlig å oppgi at K8DE motoren har 136hk mens den japanske versjonen K8ZE har 140hk.
Ellers en veldig fin modelloversikt, men vi mangler kilder.
'14 Mazda 6 stasjonsvogn 2.2DE 175hk automat, Optimum (Soul Red med lyst skinninteriør)
x '10 Mazda 6 stasjonsvogn 2.2DE Sport (Clear Water Blue med mellombrunt skinninteriør)
x '07 Mazda 6 stasjonsvogn Limited Edition
x '92 Mazda MX-3 GS
x '10 Mazda 6 stasjonsvogn 2.2DE Sport (Clear Water Blue med mellombrunt skinninteriør)
x '07 Mazda 6 stasjonsvogn Limited Edition
x '92 Mazda MX-3 GS
Katalogene som blir brukt som kilde er verdens største oppslagsverk på biler, og inneholder alle modeller i hele verden. De kom ut første gang i 1958. Disse katalogene fanger opp forskjeller i en motor fra det ene året til det andre. Det blir av og til litt blings i det en ny modell kommer eller forsvinner, ettersom det aldri skjer 1.januar. Har rettet opp til 1998. Noen ganger kan en se forskjellen ved at f.eks kompreksjonen er endret, andre ganger ikke. Her kan det være småting som gjør at det er små forskjeller i motorene, selv om de tilsynelatende er like. En kan f.eks. se på BMW E36 320i. De er i alle år oppgitt med 150hk, men fom.1996 modellene er dreiemomentet annerledes.Like mange hk, men ikke helt identiske. En kan se på en 1969 og 1970 Pontiac GTO Ram Air IV. De er i de fleste oppslagsverk oppgitt til å være den samme motoren med identiske data, men kun noen få oppgir at kompreksjonsforskjellen mellom-69/-70 er 0.25 som er riktig.
Alle dataene er for europa, ikke Japan. Jeg har dog alle data for JDM, og kansje burde jeg legge til disse en dag...?
Alle dataene er for europa, ikke Japan. Jeg har dog alle data for JDM, og kansje burde jeg legge til disse en dag...?
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
Eneste jeg vet er at fra 1994 så ble det OBDII istedetfor ODBI. Skulle vel ikke ha noe å si på motoreffekten men...
'14 Mazda 6 stasjonsvogn 2.2DE 175hk automat, Optimum (Soul Red med lyst skinninteriør)
x '10 Mazda 6 stasjonsvogn 2.2DE Sport (Clear Water Blue med mellombrunt skinninteriør)
x '07 Mazda 6 stasjonsvogn Limited Edition
x '92 Mazda MX-3 GS
x '10 Mazda 6 stasjonsvogn 2.2DE Sport (Clear Water Blue med mellombrunt skinninteriør)
x '07 Mazda 6 stasjonsvogn Limited Edition
x '92 Mazda MX-3 GS
Står hvertfall 99kW (ca 136hk) i vognkortet mitt.. 93 mod importert fra Tyskland..
93 Mazda Mx3 GS
http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=3714
http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=3714
Det er feil, du har 133hk. Hvis dere søker på MX3 på mobile.de så vil dere se at de elste er oppgitt med 133hk, og de dyreste, og nyeste er oppgitt med 129hk. Så tabellen øverst er riktig. Der er 4hk forskjell etter hvilken årsmodell en har av MX3. De sprekeste er de elste V6 utgavene.BadBodom wrote: Står hvertfall 99kW (ca 136hk) i vognkortet mitt.. 93 mod importert fra Tyskland..
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
Ligger litt fakta om Vs motoren her.
Mazda New Lightweight and Compact V6 Engines
http://www.mazdamaniac.com/tech/SAE_20920677.htm
The 1.8 L (1845 cc) K8 is among the smallest production V6 engines ever; and also the first K-series engine to be used in a Mazda car (in the Mazda MX-3). It was a DOHC 4-valve design with VRIS and a 75 mm bore and 69.6 mm stroke. It produced 130 hp in US trim (sometimes referred to as "K8-DE"), and 135 hp in Japanese trim (the "K8-ZE") on introduction in 1991 and 144 hp (108 kW) and 115 ft.lbs (157 Nm) at its best.
Mazda New Lightweight and Compact V6 Engines
http://www.mazdamaniac.com/tech/SAE_20920677.htm
The 1.8 L (1845 cc) K8 is among the smallest production V6 engines ever; and also the first K-series engine to be used in a Mazda car (in the Mazda MX-3). It was a DOHC 4-valve design with VRIS and a 75 mm bore and 69.6 mm stroke. It produced 130 hp in US trim (sometimes referred to as "K8-DE"), and 135 hp in Japanese trim (the "K8-ZE") on introduction in 1991 and 144 hp (108 kW) and 115 ft.lbs (157 Nm) at its best.
81 Oldsmobile Cutlass Calise
99 Volvo V70 TDI
76 Suzuki GT 250
81 626 4drs sedan
92 MX-3. 1.8V6 Solgt
77 929 Estate. Solgt
75 1300 Estate
74 1300 Estate (delebil)
76 818 De Luxe solgt
76 Kadett C City. Solgt
90 GSX-R 1100 solgt
97 GSX-R 750 srad
84 XT 250
83 929 HT
88 323 GLX
8x 929 ht 74-77
99 Volvo V70 TDI
76 Suzuki GT 250
81 626 4drs sedan
92 MX-3. 1.8V6 Solgt
77 929 Estate. Solgt
75 1300 Estate
74 1300 Estate (delebil)
76 818 De Luxe solgt
76 Kadett C City. Solgt
90 GSX-R 1100 solgt
97 GSX-R 750 srad
84 XT 250
83 929 HT
88 323 GLX
8x 929 ht 74-77
Re: Modelloversikt MX3
du har glømt 1991 mx 3 modelen 1,8L V6