DAB på CX-5 - 2018 dårlig mottak.....

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 5, Mazda CX-5 og Mazda CX-7
Post Reply
Huper
Posts: 28
Joined: 19 May 2013, 17:26

DAB på CX-5 - 2018 dårlig mottak.....

Post by Huper »

Jeg er ikke fornøyd med DAB mottak på helt ny bil. Rett som det er blir det stille. Jeg har oppdatert stasjonsliste, men ingen bedring. Noen som har samme erfaring? Noen som har vært og oppgradert event software etter klargjøring?
Kjører rundt i Vestfold og det burde være ok mottaksforhold.
Noen med tips?
Baddas
Posts: 12
Joined: 13 Sep 2010, 17:05

Re: DAB på CX-5 - 2018 dårlig mottak.....

Post by Baddas »

Sliter med samme fenomen på min Mazda 3 Optimum (Bose) 2018. Mister signalet rett som det er i områder der min tidligere 2011 Volvo S60, 2017 Kia Picanto, 2015 BMW 2 serie samt en X1 og min mors Golf klarer seg helt utmerket. Selv NRK sine kanaler faller ut. Uten sammenligning forøvrig hadde jeg i 2009 en Mazda 6 med Bose anlegg og der virket FM radio helt perfekt trass i original glassantenne, dengang testet jeg en Hyundai i30 der FM radioen var ubrukelig trass i takantenne. At det i 2018 skulle være sånne forskjeller på orginalmonterte digitalradioer hadde jeg ikke trodd var mulig. Fant du foresten noen løsning, forbedring på problemet? Man ser jo ikke engang bildevedlegg på Dab+ kanalene...
Asle
Posts: 1
Joined: 02 Apr 2019, 23:34

Re: DAB på CX-5 - 2018 dårlig mottak.....

Post by Asle »

Ta kontakt med Norsk Bilradio. De har peiling
Baddas
Posts: 12
Joined: 13 Sep 2010, 17:05

Re: DAB på CX-5 - 2018 dårlig mottak.....

Post by Baddas »

Oppdatering for min Mazda 3. Fikk ettermontert Apple CarPlay og i den sammenheng ble også programvaren til infotainment oppdatert til siste versjon. Radiomotaket ble mye bedre. Jeg ser likevel at om man bruker vinduspusser på bakruta der DAB+ dekninga er i grenseland så faller radioen ut hver gang pusser slår over ruta. Om man kjører pusser konstant så er signalet borte. Det er tydeligvis forstyrrelser fra pussermotor.
Post Reply