Hei.
Vi har en mazda cx5 som i 2020 er fem år gammel. Den ble kjøpt helt ny fra mazda forhandler.
Vi er ikke mektig imponert over service og pris som de gir oss. Bare Eu-kontrollen er way over takst som er satt, så vi gikk rett og slett til NAF.
I dag hadde vi vår hovedservice, alternativet var a) enten hovedservice innen 53k KM eller b) innen utgangen av 2019. I vårt tilfelle "b".
Jeg spurte, da jeg ikke er så inne på dette, hva hovedservice innebærer og hva det koster.
Jeg fikk først beskjed om at det ville ta maks 2 timer og at det ville komme på 5000kr.
2.5 timer senere og 2000kr dyrere... 7000kr

, og slik jeg ble fortalt var det fylt på spyleveske, skifta visker på bakruta og luft filter, men slik det ble forklart i forkant av timen, skulle dette være med i prisen, det ble iallefall ikke forberedt på at dette kun var timesbetalingen deres, eksl. materiale. .. jeg ble iallefall overraska..
Spurte når vi hentet bilen, om det så greit ut - og det ble jo ikke sagt noe som skulle (i mine øyne) tilsvare 2000kr dyrere. VI kommer iallefall, når garantien utløper 2020, til å forhøre oss og skifte verksted. Ikke fornøyd. Får høre andre som har bilen til service når avviket i prisen blir på denne skalaen, så ringer verkstedet bileier og bekrefter/forhører seg.
Men overrasket over h vor dyrt det er å ha denne mazdaen