Feil, mangler og problemer med Mazda CX-5 2.2D

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 5, Mazda CX-5 og Mazda CX-7
Damplokomotiv
Posts: 9
Joined: 13 Jul 2016, 16:28

Re: Feil, mangler og problemer med Mazda CX-5 2.2D

Post by Damplokomotiv »

Har en 2012 CX 5 km.stand 70000 som har gått i saltsørpa i Oslo.Ble nettopp EU godkjent på merkeverksted uten feil. Skivene bak er riktignok litt rusta, men ikke så mye at de ikke ble godkjent. Et lite triks er å kjøre med håndbrekket på et par hundre meter engang iblant da brekket på disse går på de samme klossene. Spyl også bremsene godt når bilen vaskes for å få vekk saltet.
Rust på bremser er ellers ikke noe Mazda problem men et generelt problem på alle biler som går i saltsørpe.
User avatar
Rogern62
Posts: 2
Joined: 03 Jun 2013, 13:46

Re: Feil, mangler og problemer med Mazda CX-5 2.2D

Post by Rogern62 »

Kenelli wrote:
cx5bl2013 wrote:Noen som har rust som ikke forsvinner fra bremseskivene bak?
Har hørt fra andre at dette er en typisk "Mazda sykdom" som man også hadde på blant annet forrige modell av Mazda 6.
Kjører mer en 8 mil daglig, og hadde forventet helt blanke og fine bremseskiver.
Slik skivene er nå er det garantert ikke full effekt på bremsene bak. :shock:
Min CX5 har nå vært på EU kontroll for første gang. Ble IKKE godkjent. Omtrent alt av bremser/skiver måtte byttes. Slitasje og rust over hele linjen, og bilen er kun gått 46.000 på 4 år. Har flere Mazdaer og hatt Mazda sammenhengene siden 86. Dette blir nok min siste. Bremser virker å være en svakhet på bilene. Bilen var på service i sommer, og ingen kommentar på bremsene, da.



jeg fikk byttet skiver på garantien, kontaktet importør, de sa dette var en svakhet da klosser lå på skivene og slet de ned
Post Reply