Takboks til CX5

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 5, Mazda CX-5 og Mazda CX-7
Anerno
Posts: 1
Joined: 01 Jul 2016, 13:49

Re: Takboks til CX5

Post by Anerno »

Här är ett alternativ som fungerar för den som inte behöver full längd på boxen. Thule Wingbar Edge och Packline NX 195. Antennen går fri och bakluckan helt upp.
DSC_0403.jpg
DSC_0407.jpg
DSC_0408.jpg
DSC_0404.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
laukus
Posts: 2
Joined: 04 Jul 2016, 18:44

Re: Takboks til CX5

Post by laukus »

Jeg monterte nylig Thule Wingbar Edge, og opplever at det er helt stille opp til ca 95 km/t, men deretter ganske skarp vindstøy fra 95km/t og oppover. Dette er når jeg kjører uten noe montert på takstativet. Er dette vanlig? Alt av gummilister er på plass.
Paul Henrik
Posts: 2
Joined: 11 Nov 2015, 23:10

Re: Takboks til CX5

Post by Paul Henrik »

Mener jeg har sett en test av forskjellige takbøyler til cx5, hvor noen fikk annmerking for vindstøy når hastigheten kom opp mot 90 - 100 km/t. Kan dessverre ikke huske hvor testen var publisert
Jahan
Posts: 48
Joined: 28 Feb 2013, 20:36

Re: Takboks til CX5

Post by Jahan »

Whispbar med Thule T-spor.
Jeg leste tester hvor Whispbar ble sammenliknet med Thule Edge før jeg kjøpte Whispbar. Whispbar kom bedre ut på støy og bensinforbruk. Merker overhode ingen vindstøy fra Whispbar så lenge den sorte gummilista som ligger i T-sporet er inntakt og tilstede.Tas den ut kan du få vindstøy og ulelyder, gjelder for alle stativ med T-spor løsningen til Thule.Ikke merket noe negativt ang drivstofforbruk. Reklamen er derfor troverdig. Vindstøy fra sidespeilene overskygger Whispbar fullstendig. Kan anbefale Whispbar. Selges av flere Mazda forhandlere, bl.a Østerås Bil.
Syncro
Posts: 3
Joined: 14 Jul 2017, 17:45

Re: Takboks til CX5

Post by Syncro »

Har akkurat bestilt ny Cx-5 med rails og tilhøyrande takstativ for levering i oktober. Vil Skigard 950 gå på bilen?
Post Reply