Priser på service CX-5

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 5, Mazda CX-5 og Mazda CX-7
Frodeku
Posts: 1
Joined: 02 Feb 2016, 19:34

Re: Priser på service CX-5

Post by Frodeku »

Heigre Auto tar 6240.- for en helt ordinær olje service :-(
Prisløfte

Vi kan tilby prisløfte på våre verkstedtjenester. Det betyr at du ikke betaler mer hos oss som merkeverksted enn hos andre. Vi tilbyr lik pris for likt arbeid. Vi tilbyr m.a.o. kvalitets arbeid til konkurransedyktig pris.
Betingelser prisløfte

Gjelder mekaniske reparasjoner og service utført på Mazda & Hyundai. Konkurrerende bindende tilbud må være nyere enn 4 uker, og innen en geografisk radius på 100 km. Prisløfte gjelder før reparasjon er igangsatt. M.a.o. en kan ikke innhente tilbud fra andre i etterkant at utført service/reparasjon. Hvis noe uklart, ta gjerne kontakt.
Leoncx5
Posts: 8
Joined: 11 May 2013, 17:33

Re: Priser på service CX-5

Post by Leoncx5 »

Betalte idag 2701,- hos Mobile Kjeller for 1.års service(2015 mod., automat, bensin 192hk).
Fikk først ett tilbud på 2900,- men brukte ett tilbud fra Nordtug Bil som priset denne servicen til 2500,-.
Så da slapp jeg en kjøretur fra Lillestrøm til Sarpsborg og prisen ble omtrent det samme.
Kjempe fornøyd med dette, tommel opp for begge :)
JoBo
Posts: 11
Joined: 20 May 2015, 14:09

Re: Priser på service CX-5

Post by JoBo »

20000 km service (1 år) i dag med karosserikontroll 1. året på CX5 2,2 D 2015 Optimum. Servicen omfattet skifte av olje og oljefilter, friskluftfilter og kontroll av AC. Pris hos Mobile Oslo kr 4097,-.
Nita247
Posts: 1
Joined: 26 Mar 2019, 17:47

Re: Priser på service CX-5

Post by Nita247 »

Fikk regning på over 9.000 for en service på 116.000 km. Er dette ran på høylys dag eller standard? CX5 2,2 d 2014
Slagbjørn1
Posts: 2
Joined: 27 Apr 2019, 17:14

Re: Priser på service CX-5

Post by Slagbjørn1 »

Betalte i dag 5119 kroner hos Kverneland bil for 40.000 2. års service på CX-5 2017 192 hp bensin.

Centralgaragen skulle ha 6500 for samme service.
denise
Posts: 1
Joined: 16 Oct 2019, 07:44

Re: Priser på service CX-5

Post by denise »

Ved kjøp av bilen betalte jeg kr 6900,- for all service i 5 år/100.000 km - råbillig!
Jeg jobber som manager i festzed
User avatar
Mazdaspeed6
Posts: 30
Joined: 17 Sep 2012, 23:26
Location: Årdal

Re: Priser på service CX-5

Post by Mazdaspeed6 »

Fått prisar fra 5500 til 8900 for 6 års service (største Mazda service). Alle fra Mazda aut. verkstad.
X 2006 Mazda6 2.0 AT 141hk
2014 Mazda CX-5 2,2 175hk
LinJen
Posts: 1
Joined: 10 Dec 2019, 14:57

Re: Priser på service CX-5

Post by LinJen »

Hei.
Vi har en mazda cx5 som i 2020 er fem år gammel. Den ble kjøpt helt ny fra mazda forhandler.
Vi er ikke mektig imponert over service og pris som de gir oss. Bare Eu-kontrollen er way over takst som er satt, så vi gikk rett og slett til NAF.
I dag hadde vi vår hovedservice, alternativet var a) enten hovedservice innen 53k KM eller b) innen utgangen av 2019. I vårt tilfelle "b".

Jeg spurte, da jeg ikke er så inne på dette, hva hovedservice innebærer og hva det koster.
Jeg fikk først beskjed om at det ville ta maks 2 timer og at det ville komme på 5000kr.
2.5 timer senere og 2000kr dyrere... 7000kr :roll: , og slik jeg ble fortalt var det fylt på spyleveske, skifta visker på bakruta og luft filter, men slik det ble forklart i forkant av timen, skulle dette være med i prisen, det ble iallefall ikke forberedt på at dette kun var timesbetalingen deres, eksl. materiale. .. jeg ble iallefall overraska..

Spurte når vi hentet bilen, om det så greit ut - og det ble jo ikke sagt noe som skulle (i mine øyne) tilsvare 2000kr dyrere. VI kommer iallefall, når garantien utløper 2020, til å forhøre oss og skifte verksted. Ikke fornøyd. Får høre andre som har bilen til service når avviket i prisen blir på denne skalaen, så ringer verkstedet bileier og bekrefter/forhører seg.

Men overrasket over h vor dyrt det er å ha denne mazdaen :P
User avatar
Mazdaspeed6
Posts: 30
Joined: 17 Sep 2012, 23:26
Location: Årdal

Re: Priser på service CX-5

Post by Mazdaspeed6 »

LinJen wrote: 10 Dec 2019, 15:04 Hei.
Vi har en mazda cx5 som i 2020 er fem år gammel. Den ble kjøpt helt ny fra mazda forhandler.
Vi er ikke mektig imponert over service og pris som de gir oss. Bare Eu-kontrollen er way over takst som er satt, så vi gikk rett og slett til NAF.
I dag hadde vi vår hovedservice, alternativet var a) enten hovedservice innen 53k KM eller b) innen utgangen av 2019. I vårt tilfelle "b".

Jeg spurte, da jeg ikke er så inne på dette, hva hovedservice innebærer og hva det koster.
Jeg fikk først beskjed om at det ville ta maks 2 timer og at det ville komme på 5000kr.
2.5 timer senere og 2000kr dyrere... 7000kr :roll: , og slik jeg ble fortalt var det fylt på spyleveske, skifta visker på bakruta og luft filter, men slik det ble forklart i forkant av timen, skulle dette være med i prisen, det ble iallefall ikke forberedt på at dette kun var timesbetalingen deres, eksl. materiale. .. jeg ble iallefall overraska..

Spurte når vi hentet bilen, om det så greit ut - og det ble jo ikke sagt noe som skulle (i mine øyne) tilsvare 2000kr dyrere. VI kommer iallefall, når garantien utløper 2020, til å forhøre oss og skifte verksted. Ikke fornøyd. Får høre andre som har bilen til service når avviket i prisen blir på denne skalaen, så ringer verkstedet bileier og bekrefter/forhører seg.

Men overrasket over h vor dyrt det er å ha denne mazdaen :P
Høyres veldig merkelig ut! Når dei gav deg pris, fekk du da PDF med oversikt over materiell, timeestimat osv.? I så fall kan ikkje dei ta meir enn det som er avtalt/gitt tilbud på. Hadde min inne seinest i går til 6-års service hos Sulland, dei ringte meg ca. midt under service og gav beskjed om at drivreim/dynamoreim var i dårleg stand og på veg til å ryke. Dette er vist ein kjent svakhet på CX-5. Dei spurde da om dei skulle skifte dette og det blei jo da 6-700kr dyrare. Den praksisen du beskriver virkar jo heilt texas. Kan vere lurt som du seier å høyre med andre Mazda verkstadar. Som skreve i ein post lenger oppe her fekk eg pris med differanse på ca 3000,- på samme service fra tre forskjellige, alle Mazda forhandlar/verkstad.
X 2006 Mazda6 2.0 AT 141hk
2014 Mazda CX-5 2,2 175hk
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Priser på service CX-5

Post by Zepticon »

Hovedservice på min som nå er 8 år strakts og kjørt 90.000 kommer på ca 6890kr i følge Mazda i trondheim.

Det er da bytte av:
- Olje
- Oljefilter
- Luftfilter
- Coupefilter
- Bremsevæske
- Servicekonsentrat
- Dieselfilter
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
orjanw
Posts: 1
Joined: 10 Aug 2017, 13:47

Re: Priser på service CX-5

Post by orjanw »

6 år/120.000 km-service kostet kr 8700 for en 2013 Mazda CX-5 2.2D hos Biltrend Tromsø :shock:
Jahan
Posts: 48
Joined: 28 Feb 2013, 20:36

Re: Priser på service CX-5

Post by Jahan »

Når bilen din har gått over garantitiden på 5 år virker det som om Mazda verkstedene er villige til å gi gode rabatter for at du fortsatt skal gå til Mazda verksteder. Jeg har 22% rabatt på deler og arbeid hos Kværnland Bil.
Deleprisene og timeratene er imidlertid forskjellig fra verksted til verksted så Kværnland måtte opp i 22% rabatt for at sluttsummen skulle bli den samme som sluttsummen til Gjermundsen Auto i Tønsberg som kun ga 5% rabatt på deler og ingen rabatt på arbeid.
Post Reply