Hengerfeste CX-5

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 5, Mazda CX-5 og Mazda CX-7
Post Reply
skibsplast655
Posts: 17
Joined: 13 Oct 2013, 01:15

Hengerfeste CX-5

Post by skibsplast655 »

Kjøpte ny CX-5 i 2013 med et Bosal Oris avtagbart hengerfeste. Har båt og båthenger med totalvekt på 1800kg. Når jeg nå i sommer hektet på båten og kjørte, hørte jeg slag fra hengerfestet når veien var ujevn og det ble litt bevegelse på hengeren. Jeg stoppet opp og fant ut at det var slark i hengerfestet ved innfestingen. Lyden fra slagene forplantet seg i bilen. Dro til forhandler for å klage, forhandler sjekket 2 andre biler de hadde inne, disse hadde også slark. Jeg ønsket å få byttet hengerfeste, og med litt om og men, fikk jeg reklamert, og fikk montert nytt hengerfeste, Allerede etter første tur har jeg også fått slark i det nye festet. Forhandler mener at noe slark må man regne med. Har fra før en annen bil (2011 mod.) med avtagbart feste som ikke slarker, har også hatt en 2005 mod. hvor det heller ikke var slark. Forhandler opplyser at det har vært få klager på dette. Er det noe andre her som har samme problem? (Tror personlig at få reklamasjoner kommer av at flesteparten av oss sjelden sjekker hengerfestet for slark).
Post Reply