Setetrekk og presenning

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 5, Mazda CX-5 og Mazda CX-7
Post Reply
Toyser
Posts: 10
Joined: 11 Dec 2016, 10:52

Setetrekk og presenning

Post by Toyser »

Heisann. Vi har kjøpt en CX-5 fra 2014. Og er svært fornøyde. Det eneste ikkesåbra er at navigasjonen ikke automatisk skifter til nattlys. Selv om auto er valgt. Finnes det et trix til dette?

Videre vil vi gjerne installere vaskbare setetrekk. Har noen erfaring med Biltemas utgaver? Og hva med deres presenning mot snø og støv?

Takknemlig for veiledning. :wink:
ingark
Posts: 4
Joined: 21 Jun 2014, 13:43

Re: Setetrekk og presenning

Post by ingark »

Sjekk ut denne posten hos TomTom og se om det hjelper for nattlyset?
https://en.discussions.tomtom.com/built ... iew-492516

Sjekk også om det finnes software oppdateringer til Navigasjonsenheten, skal være versjon 10.855 nå. Last også ned den siste versjonen av TomTom Home programmet (2.9.94), da det har vært store problemer med den forrige versjonen. Bla har favoritter og Hjem blitt slettet ved hver oppdatering. Skal visst være rettet nå.... :oops:

Finner den her:
http://no.support.tomtom.com/app/answer ... %26nbsp%3B
Toyser
Posts: 10
Joined: 11 Dec 2016, 10:52

Re: Setetrekk og presenning

Post by Toyser »

Takker for gode råd. Er det vanlig å oppdatere navigasjonen sin eller finnes begrensninger man bør ta hensyn til?
FIS-X
Posts: 346
Joined: 12 Apr 2012, 13:31
Location: Nordmøre

Re: Setetrekk og presenning

Post by FIS-X »

Toyser wrote:Og hva med deres presenning mot snø og støv?
Om bilen skal stå utendørs på vinterstid over lengre tid anbefaler jeg deg IKKE å bruke presenning, dette gjør at det dannes kondens på innsiden og bilen vil da ruste fortere, kortvarig lagring (dag/uke) vet jeg ikke men ser for meg at det gjelder da og.
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
Toyser
Posts: 10
Joined: 11 Dec 2016, 10:52

Re: Setetrekk og presenning

Post by Toyser »

Takk igjen for gode råd! Det er sagt at lakken er tynn og av mindre god kvalitet. Vet ikke om dette er et hensyn man må ta?
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Setetrekk og presenning

Post by Zepticon »

Nei, jeg ville latt den stå uten trekk. det du kan gjøre er å plasere den der den står i ly for den værste vinnen, og der det kanskje ikke er så mye snø (inntil en vegg på ly siden). Kan også være greit å måke den fri en gang i blant.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Arnie
Posts: 7
Joined: 01 Aug 2016, 14:04

Re: Setetrekk og presenning

Post by Arnie »

Det eneste du trenger å gjøre for å få navigasjonen over i automodus er å dempe dashbordbelysningen. Om den står på max, så virker ikke autobelysning på navigasjon, den blir bare stående på "dagslys".
Toyser
Posts: 10
Joined: 11 Dec 2016, 10:52

Re: Setetrekk og presenning

Post by Toyser »

Det gjorde susen, Arnie! Jeg har bilen på en sydhavsøy og brukermanualen gir meg "god anledning" til å lære spansk. Likevel er det betryggende med My Mazda, hvor manualen finnes på norsk. Der fant jeg ut hvordan man reduserer lysstyrken. Imidlertid, hvor vanskelig kan det være å koble nattdemping til tid og posisjon i stedet for lys ute? Finnes en oppgradering med dette tro?
Post Reply