Klimaanlegg

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 5, Mazda CX-5 og Mazda CX-7
Post Reply
Arnie
Posts: 7
Joined: 01 Aug 2016, 14:04

Klimaanlegg

Post by Arnie »

Er det noen flere her inne som har opplevd at vifta ikke øker hastighet for å holde tempen inne i bilen nede. Kommer på det samme om den står på 15.5grader, eller 19, 20 osv, vifta går ikke opp i hastighet. Må kjøre den manuelt for å holde tempen ned inne i bilen. Mazda påstår at det skal være slik, da mener jeg at det ikke er et automatisk klimaanlegg, men manuelt!! Noen kommentarer til dette??
Damplokomotiv
Posts: 9
Joined: 13 Jul 2016, 16:28

Re: Klimaanlegg

Post by Damplokomotiv »

Hva slags bil ? Rent generelt skal det ikke være slik, på min CX 5 fungerer dette perfekt. Er nok bare å ta det opp med Mazda på nytt.
Arnie
Posts: 7
Joined: 01 Aug 2016, 14:04

Re: Klimaanlegg

Post by Arnie »

Cx5 2014, svaret på Mazda var at det skal være slik, forstå det den som vil!!!
User avatar
Wibla
Moderator
Posts: 1790
Joined: 06 May 2006, 22:44
Location: Siljan

Re: Klimaanlegg

Post by Wibla »

Det kan ikke stemme, dette har justert seg automagisk på alle nyere Mazda jeg har hatt, utenom MX5en (den er ikke ny nok, heller :mrgreen: )
- 2015 Mazda3 2.2D Optimum
- 1999 Mazda MX-5 10th Anniversary Edition :mrgreen:
Arnie
Posts: 7
Joined: 01 Aug 2016, 14:04

Re: Klimaanlegg

Post by Arnie »

Tja, det burde være slik, ikke automatisk klimaanlegg om det skal være slik.
Tommycx
Posts: 3
Joined: 12 Feb 2015, 12:22

Re: Klimaanlegg

Post by Tommycx »

Har det samme problemet selv. Må stille viften helt ned på 15 grader før den øker trykket på viften. Så lenge den står på Auto (eks 19 grader) går den ikke høyere en 2 streker på viften uansett hvor varmt et er i bilen. På høst/vinter funker et som et skal når den skal varme opp kupeen. Har 2014 cx5. Skal sende mail til den lokale forhandleren og høre hva e sier til dette.
Post Reply