Mazda B1600 1975

Teknisk diskusjon og spørsmål om Mazda Veteranbiler
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Mazda B1600 1975

Post by vidar »

her går det stadig fremover, bilen er ferdig sveiset med ymse kvalitet i arbeidet. Ett skikkelig lavkostprosjekt er snart en realitet, skal lage tennpluggledninger med biltemakit i aften, kanskje bilen vil bruke alle sine sylindre den har fått tildelt. Det blir sikkert skilt snart :mrgreen:
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: Mazda B1600 1975

Post by RX-7FD3S »

vidar wrote:her går det stadig fremover, bilen er ferdig sveiset med ymse kvalitet i arbeidet. Ett skikkelig lavkostprosjekt er snart en realitet, skal lage tennpluggledninger med biltemakit i aften, kanskje bilen vil bruke alle sine sylindre den har fått tildelt. Det blir sikkert skilt snart :mrgreen:
sylindre? i en rwd mazda? HELLIGBRØDE :S
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Mazda B1600 1975

Post by vidar »

http://www.youtube.com/watch?v=rdNqar-tC_A" onclick="window.open(this.href);return false;

Insinuerer de at det burde være gressklippermotor i bilen min?
jaiem
Posts: 1
Joined: 05 Apr 2012, 13:32

Re: Mazda B1600 1975

Post by jaiem »

Puster litt liv i denne tråden igjen jeg. Stilig bil du har der :) Ikke mange av disse og se på veien.
Har fått tak i en 76 mod selv. Stått parkert på en låve siden ca 1985 og har samme problemet med bremsene foran som du hadde.
Har du noen tips til og få dem av?
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Mazda B1600 1975

Post by vidar »

slegge og brekkjern. Banke rundt og rundt og bryte litt med ett brekkjern, så løsner det etterhvert, men det kan virke veldig håpløst en stund. Bremsebånd får man ikke tak i, så jeg fikk de gamle vulket opp igjen hos hamar bremseservice, de sliper og tilpasser dem til tromlene også: http://www.hamarbremseservice.no/Startside.html" onclick="window.open(this.href);return false; , samme firma som kortet ned mellomakslingen på den gamle mazdaen min som hadde fått 5trinnskasse. Bremsepumpene fikk jeg hjelp til å overhale, det fantes visst deler til det, men vet ikke hvordan han fikk fikset den biten, ellers så har jeg sett at de selger dem på ebay. Lykke til
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Mazda B1600 1975

Post by vidar »

EUok i dag, forsikret og bestille skilt i morgen:)
Post Reply